ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لاکهید مارتین مدعی شکستن رکورد پرواز با پهپاد شد

دپارتمان «برنامه‌های توسعه پیشرفته» در کمپانی لاکهید مارتین که تحت نام مستعارSkunk Works هم شناخته می‌‌شود، توانسته با پهپاد خود رکورد جهانی جدیدی در زمینه پرواز استقامتی هواپیماهای بدون سرنشین گروه 2 (5 کیلو تا زیر ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

دپارتمان «برنامه‌های توسعه پیشرفته» در کمپانی لاکهید مارتین که تحت نام مستعارSkunk Works هم شناخته می‌‌شود، توانسته با پهپاد خود رکورد جهانی جدیدی در زمینه پرواز استقامتی هواپیماهای بدون سرنشین گروه 2 (5 کیلو تا زیر 25 کیلو) را به ثبت برساند.

پهپاد مدل Stalker VXE این کمپانی توانست طی این رکورد، 39 ساعت و 17 دقیقه و 7 ثانیه به پرواز ادامه دهد.

از آنجایی که پهپادها بدون سرنشین یا خلبان هستند و می‌توانند بسیاری از کارهای خود را به شکل خودکار انجام دهند، استقامت پرواز آنها می‌تواند ویژگی بسیار مطلوبی باشد. این مورد تنها مختص پهپادهای بزرگ دارای موتور جت نمی‌شود و برای پرنده‌های کوچک‌تر و قابل حملی مانند Stalker VXE نیز کاربرد دارد.

بنا به گزارشات گفتنی است که پهپاد مذکور در سال 2006 ساخته شده و هواپیماهای بدون سرنشین سری Stalker از آن زمان تاکنون به‌روزرسانی‌های بسیاری را به خود دیده‌اند تا استقامت و سایر قابلیت‌های آنها بهینه شوند. پهپاد Stalker VXE که جدیدترین مدل این سری محسوب می‌شود قابل حمل است، در دو محفظه پلاستیکی جا می‌شود و به علت خودکار بودن تنها یک فرد برای راه‌اندازی و هدایت آن کافیست.

سایر خصوصیات پهپاد Stalker VXE

ساختار و تنظیمات این پهپاد بنا به نوع ماموریت آن قابل تغییرند، وزنی حدود 20 کیلوگرم دارد و پیشرانه الکتریکی  آن توانایی استفاده از 2 نوع سوخت را دارد، نوع اول «پیل سوختی اکسید جامد» است که با وجود 2.5 کیلو بار پروازی 8 ساعته را فراهم می‌کند و سوخت نوع دوم استفاده از باتری است که زمان پرواز این پهپاد را به نصف می‌رساند.

حداکثر سرعت Stalker VXE برابر 93 کیلومتر در ساعت است و می‌تواند تا ارتفاع 3658 متری اوج بگیرد. این پهپاد همچنین با استفاده از بانجی، ریل یا VTOL (فراز و فرود عمودی) از روی زمین بلند شود.

لازم به ذکر است که این رکورد در حال حاضر غیررسمی است اما لاکهید مارتین با ثبت درخواست در فدراسیون بین‌المللی هوانوردی به دنبال اخذ گواهی رسمی است. آنها همچنین امیدوارند پرواز استقامتی که 5 برابر طولانی‌تر از پروازهای عادی Stalker است به ارتقای قابلیت‌های این پهپاد منتهی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی