ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ
تکنولوژی

ابتکار جدید سامسونگ برای کاهش هزینه تعمیر موبایل با استفاده از مواد بازیافتی

سامسونگ می‌‌خواهد برای تعمیر گوشی‌های هوشمند خود از قطعات تعمیری ساخته شده از مواد بازیافتی استفاده کند تا هزینه تعمیر دستگاه‌ها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. با اجرای این طرح، قطعات مورد نیاز ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

سامسونگ می‌‌خواهد برای تعمیر گوشی‌های هوشمند خود از قطعات تعمیری ساخته شده از مواد بازیافتی استفاده کند تا هزینه تعمیر دستگاه‌ها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

با اجرای این طرح، قطعات مورد نیاز برای تعمیر دستگاه از مواد بازیافتی مانند پلاستیک‌های دور ریخته شده، فلزات و غیره ساخته می‌شوند. اجرای این طرح ممکن است به صورت رسمی ظرف چند ماه آینده و در نیمه اول سال جاری میلادی محقق شود.

کاملا روشن است که کره‌ای‌ها با اجرای چنین برنامه‌ای قصد دارند هزینه تعمیر گوشی‌های خود را کاهش دهند و گفته می‌شود احتمالا چنین رویکردی می‌تواند هزینه تعمیر موبایل‌های سامسونگ را حتی به نصف رقم فعلی برساند.

تعمیر گوشی سامسونگ با مواد بازیافتی

طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی منابع آگاه، ظاهرا سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای شروع این برنامه جدید است و در بررسی و معرفی قطعات بازیافتی تایید شده برای تعمیرات موبایل را در دستور کار قرار داده است.

گزارش منتشر شده در یکی از نشریه‌های کره‌‌ای حاکی از آن است که با استفاده از قطعات بازیافتی برای تعمیر، سامسونگ می‌تواند صورتحساب تعمیرات را به میزان قابل توجهی برای کاربران کاهش دهد. این نشریه اشاره می‌کند که هزینه‌هایی مانند تعویض نمایشگر می‌تواند به نصف هزینه‌ای را که اکنون انجام می‌شود، برسد.

از نظر کیفیت قطعات مورد استفاده برای تعمیر که از مواد بازیافتی ساخته می‌شود، سامسونگ به دنبال سطحی از استاندارد کیفی است که بتواند با محصولات جدید مطابقت داشته باشد. هنوز مشخص نیست کدام گوشی‌های هوشمند سامسونگ قابلیت تعمیر شدن با قطعات بازیافتی را دارند و حتی صحبتی نیز در مورد هزینه تعمیرات در این طرح جدید مطرح نشده است.

سامسونگ یکی از شرکت‌هایی است که تلاش می‌کند از دوستداران محیط زیست باشد و این موضوع را در معرفی سری گلکسی S22 نشان داد. در تولید موبایل جدید از ماده جدیدی استفاده کرد که از تورهای ماهیگیری دور ریخته شده استفاده می‌کند.

همچنین طی سال‌های اخیر، سامسونگ به میزان قابل توجهی میزان مصرف پلاستیک و کاغذ را در بسته‌بندی‌های خود کاهش داده است. به نظر می‌رسد قطعات تعمیر بازیافتی نیز تلاش دیگری از این شرکت در همین راستا باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی