ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیم کوک مدیرعامل اپل
تکنولوژی

تیم کوک به فشارها برای افزودن قابلیت سایدلودینگ به آیفون حمله کرد

تیم کوک، مدیرعامل اپل به‌تازگی در نطق اصلی اجلاس جهانی حریم خصوصی در واشنگتن دی.سی. از سیاست‌های اپل دفاع کرد و به انتقاد از طرح‌هایی پرداخت که می‌توانند سازنده آیفون را به فراهم‌سازی امکان نصب ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

تیم کوک، مدیرعامل اپل به‌تازگی در نطق اصلی اجلاس جهانی حریم خصوصی در واشنگتن دی.سی. از سیاست‌های اپل دفاع کرد و به انتقاد از طرح‌هایی پرداخت که می‌توانند سازنده آیفون را به فراهم‌سازی امکان نصب اپلیکیشن از خارج اپ استور یا «سایدلودینگ» وادار کنند. او مدعی شد که این سازوکارها حریم خصوصی و امنیت کاربران را به خطر می‌اندازند.

تیم کوک در سخنرانی خود به هیچ لایحه قانونی خاصی اشاره نکرد، اما در چند وقت اخیر به وضوح مشخص شده که فشارها بر اپل برای کاهش محدودیت‌های iOS افزایش یافته و بسیاری از لوایح و قانون‌گذاران خواستار قابلیت سایدلودینگ در این سیستم عامل هستند. مدیرعامل اپل در نطق خود دوباره تاکید کرد که این شرکت حریم خصوصی را به عنوان یک حق بشری اساسی در نظر می‌گیرد.

کوک در این مراسم به قابلیت‌های حریم خصوصی اپل از جمله App Tracking Transparency اشاره کرد که کنترل اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این حال، او متذکر شد که از بابت قوانینی که می‌توانند این قابلیت‌ها را کمرنگ کنند و حریم خصوصی و امنیت کاربران را به خطر بیندازند، به شدت نگران است. یکی از این قوانین پیشنهادی، «قانون بازارهای دیجیتال» اتحادیه اروپاست که می‌تواند اپل را ملزم به ارائه قابلیت سایدلودینگ در آیفون کند.

راهنمای خرید گوشی موبایل آیفون ۱۳ پرو

تیم کوک: سایدلودینگ در آیفون عواقب ناگواری به دنبال دارد

مدیرعامل اپل افزود: «قانون‌گذاران این‌جا در واشنگتن و در نقاط دیگر [دنیا] به نام دفاع از رقابت در حال برداشتن قدم‌هایی هستند که اپل را وادار می‌کند نصب اپلیکیشن از خارج اپ استور را از طریق فرآیندی موسوم به سایدلودینگ ممکن کند. این یعنی شرکت‌های تشنه‌ اطلاعات می‌توانند از قوانین حریم خصوصی ما اجتناب کنند و یک بار دیگر برخلاف خواست ما کاربران را ردیابی نمایند. این سازوکار همچنین می‌تواند به خرابکارها اجازه دور زدن تدابیر امنیتی جامع ما را بدهد و آن‌ها را به‌طور مستقیم به کاربرانمان وصل کند.»

رهبر کوپرتینویی‌ها اظهار داشت اگر این شرکت اجازه سایدلودینگ را بدهد، پیامدهای ناخواسته زیادی در انتظار کاربران خواهد بود: «وقتی چنین چیزی را می‌بینیم، حس می‌کنیم مسئولیت داریم که در این باره حرف بزنیم و از قانون‌گذاران بخواهیم برای پیشبرد این هدف‌ها با ما همکاری کنند.» او تاکید کرد که آن‌ها هم هدف مشترکی را دنبال می‌کنند، اما نمی‌خواهند در این راه حریم خصوصی را فدا کنند.

کوک گفت: «مبارزه برای دفاع از حریم خصوصی آسان نیست، اما یکی از مهم‌ترین نبردهای زمان ما محسوب می‌شود. مفتخریم که در اپل کنار کسانی ایستاده‌ایم که برای بهبود وضع حریم خصوصی در سراسر دنیا تلاش می‌کنند. ما به‌عنوان یک شرکت به شدت تحت تاثیر توانایی‌های فناوری قرار داریم، اما می‌دانیم که فناوری ذاتا خوب یا بد نیست. خود ما ماهیت فناوری را مشخص می‌کنیم. فناوری آیینه‌ بازتاب‌دهنده جاه‌طلبی افرادی است که از آن استفاده می‌کنند، آن را می‌سازند و قانون‌مند می‌کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • abbasalim
    abbasalim | ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

    چرت میگه فقط به خاطره پولشه

مطالب پیشنهادی