ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بهترین آنتی ویروس رایگان آیفون
تکنولوژی

جعبه ابزار: معرفی بهترین آنتی ویروس‌ها و برنامه‌های امنیتی رایگان برای آیفون و آیپد

سیستم عامل‌های اپل از جمله iOS و iPadOS با ویژگی‌های پیشرفته امنیتی خود شناخته می‌شوند که از میان آن‌ها می‌توان به قابلیت سندباکس اشاره نمود. به لطف این ویژگی، اپلیکیشن‌ها نمی‌توانند فایل‌های سایر برنامه‌ها یا ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

سیستم عامل‌های اپل از جمله iOS و iPadOS با ویژگی‌های پیشرفته امنیتی خود شناخته می‌شوند که از میان آن‌ها می‌توان به قابلیت سندباکس اشاره نمود. به لطف این ویژگی، اپلیکیشن‌ها نمی‌توانند فایل‌های سایر برنامه‌ها یا پردازش‌های سیستمی را تحت تاثیر قرار دهند. اما با وجود تمامی امکانات امنیتی، باز هم ضد ویروس‌های مختلفی برای دستگاه‌های اپل عرضه شده‌اند که کاربردهایی متفاوت نسبت به عناوین رایج دارند. در ادامه به معرفی بهترین آنتی ویروس های رایگان برای آیفون و آیپد در کنار مزایا و معایب هرکدام از آن‌ها خواهیم پرداخت.



بهترین آنتی ویروس های رایگان آیفون و آیپد

معمولا آنتی ویروس‌های مختص به آیفون و آیپد بیشتر روی ویژگی‌های امنیت آنلاین تمرکز دارند که می‌توانند کاربران این دستگاه‌ها را در مقابل فیشینگ، پیام‌های کلاهبرداری و شبکه‌های ناامن محافظت نمایند. همچنین قابلیت‌های اضافی مثل ابزارهای تغییر آی‌پی و فضای ابری جهت تهیه نسخه پشتیبان هم در برخی از آن‌ها به چشم می‌خورد.

۱. برنامه McAfee Security

اپلیکیشن McAfee Security یکی از آنتی ویروس‌های پرامکانات برای iOS به شمار می‌رود که دارای یک نسخه رایگان نیز هست. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند در قالب طرح آزمایشی از قابلیت‌های نسخه پرمیوم به مدت ۶ ماه به صورت رایگان بهره بگیرند که طولانی‌ترین طرح آزمایشی در میان تمامی عناوین مشابه محسوب می‌شود. نسخه پولی برنامه همزمان از ۱۰ دستگاه پشتیبانی به عمل می‌آورد و می‌توان از آن روی سایر سیستم عامل‌ها از جمله مک، اندروید و ویندوز هم استفاده نمود.

بهترین آنتی ویروس رایگان آیفون

برنامه McAfee Security از دسترسی کاربران به وب سایت‌های شناخته شده فیشینگ جلوگیری به عمل می‌آورد و گزینه مناسبی برای تامین امنیت اطلاعات بانکی خواهد بود. اسکنر وای‌فای، ابزار تغییر آی‌پی با حجم نامحدود و هشداردهنده نشت اطلاعات از دیگر ویژگی‌های قابل اشاره اپ هستند. اسکنر وای‌فای می‌تواند در زمان اتصال به شبکه‌های ناامن، کاربر را آگاه سازد و ابزار تغییر آی‌پی از سرعت مناسبی برخوردار است؛ اگرچه نمی‌توان در آن به سرورهای یک کشور خاص متصل شد و نزدیک‌ترین سرور به شکل خودکار انتخاب می‌شود.

دانلود رایگان برنامه McAfee Mobile Security

McAfee Security: VPN & Privacy

McAfee Security: VPN & Privacy

سازنده: McAfee, LLC. قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و iPadOS حجم: ۹۱ مگابایت زبان:

۲. آنتی ویروس رایگان Avira برای آیفون

امکانات رایگان اپلیکیشن Avira Mobile Security از تمامی برنامه‌های مشابه، بیشتر است و گزینه بسیار مناسبی برای کاربران عادی و استفاده روزمره محسوب می‌شود. ابزار مدیریت حریم خصوصی کاربر، یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین قابلیت‌های این آنتی ویروس است که از ارسال داده‌های مرورگر Siri به اپل در قالب یک پروفایل قابل دانلود، جلوگیری می‌کند. از دیگر ویژگی‌های اپ می‌توان ابزار تغییر آی‌پی با محدودیت حجم ۱۰۰ مگابایت در روز، اسکنر شبکه و دستگاه، مدیریت فضای تصاویر و تهیه نسخه پشتیبان از مخاطبین را نام برد.

نتی ویروس رایگان Avira برای آیفون

ابزار تغییر آی‌پی برنامه Avira Mobile Security اتصالی رمزگذاری شده بدون ثبت هیچگونه اثری از اطلاعات کاربر را وعده می‌دهد که برای وبگردی ایمن کاملا مناسب است. البته محدودیت حجم ۱۰۰ مگابایت در روز می‌تواند برای برخی افراد چندان خوشایند به نظر نرسد؛ اما در عوض امکان دستی انتخاب سرور برای آن در نظر گرفته شده است. جلوگیری از باز شدن وب سایت‌های فیشینگ، مسدود کردن تماس‌های اسپم و پایش نشت اطلاعات از دیگر امکانات ارائه شده توسط این آنتی ویروس هستند. نسخه پولی این اپ از ۵ دستگاه به شکل همزمان پشتیبانی می‌کند.

دانلود رایگان برنامه Avira Mobile Security

Avira Mobile Security

Avira Mobile Security

سازنده: Avira Holding قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و iPadOS حجم: ۱۳۷ مگابایت زبان:

۳. آنتی ویروس رایگان TotalAV برای آیفون

اپلیکیشن TotalAV به یک مرورگر داخلی ایمن مجهز است که از موتور جستجوی DuckDuckGo استفاده می‌کند؛ موتوری که تمرکز ویژه‌ای روی حفظ حریم شخصی کاربران خود دارد و از رهگیری افراد توسط آژانس‌های تبلیغاتی جلوگیری به عمل می‌آورد. ابزار پایش نشت اطلاعات به صورت لحظه‌ای هم می‌تواند ایمیل‌های آسیب‌پذیر را در پایگاه‌های داده مختلف بررسی کند و در صورت لو رفتن اطلاعات شخصی، کاربر را مطلع سازد.

آنتی ویروس رایگان TotalAV برای آیفون

ویژگی‌های مهم دیگر برنامه TotalAV شامل موقعیت‌یاب دستگاه، حذف تصاویر اضافی و مدیریت مصرف باتری می‌شود. اگرچه امکان فعال‌سازی موقعیت‌یاب اپ در نسخه رایگان آن وجود دارد، اما برای استفاده از آن در هنگام دزدیده شدن دستگاه باید به سراغ نسخه پولی بروید. همچنین با وجود قابلیت‌های داخلی دستگاه‌های اپل برای ردیابی موقعیت، به نظر نمی‌رسد که ویژگی گفته شده خیلی کاربردی واقع شود. ابزار تغییر آی‌پی این آنتی ویروس نیز یکی از بهترین‌ها در نوع خود به شمار می‌رود که محدودیت حجمی هم برای آن در نظر گرفته نشده است.

دانلود رایگان آنتی ویروس TotalAV

TotalAV

TotalAV

سازنده: Protected.net Group Limited قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و iPadOS حجم: ۲۲۰ مگابایت زبان:

۴. برنامه Kaspersky Security

اپلیکیشن امنیتی Kaspersky Security یکی از موارد رایگان و مینیمال برای iOS به شمار می‌رود که به دلیل ارائه امکانات مناسب در میان بهترین آنتی ویروس های رایگان آیفون قرار گرفته است. ابزار تغییر آی‌پی داخلی این اپ حجم ۳۰۰ مگابایت در روز را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد؛ مقداری که ممکن است به خوبی برخی عناوین رقیب نباشد، اما همچنان از نمونه‌های محبوبی مثل Avira بیشتر محسوب می‌شود. هیچ‌گونه اطلاعات مشترکین هم در ابزار گفته شده به ثبت نمی‌رسد و وبگردی نسبتا ایمن را در اختیار افراد قرار می‌دهد. تنها عیب بزرگ آن، عدم وجود امکان انتخاب موقعیت سرور است.

بهترین آنتی ویروس رایگان آیفون

ابزار پایش نشت اطلاعات برنامه Kaspersky Security شباهت بسیاری با نمونه موجود در TotalAV دارد و تنها می‌توان وضعیت مرتبط با آدرس ایمیل کاربر را در پایگاه‌های داده مختلف رصد کند. نباید فراموش کرد که این آنتی ویروس به ویژگی مدیریت رمزهای عبور نیز مجهز شده است که از رمزگذاری 256 بیت AES پشتیبانی می‌کند و می‌تواند برای پرکردن خودکار فرم‌ها مورد استفاده قرار گیرد. البته کاربران در نسخه رایگان تنها می‌توانند ۱۵ رمز عبور را وارد کنند و برای دستیابی به مقادیر بیشتر، بهتر است به سراغ عناوین رایگان و اختصاصی مثل Bitwarden بروید.

دانلود رایگان برنامه Kaspersky Security

Kaspersky Security

Kaspersky Security

سازنده: Kaspersky Lab Switzerland GmbH قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و iPadOS حجم: ۲۳۰ مگابایت زبان:

۵. برنامه Lookout Mobile Security

اپلیکیشن Lookout Mobile Security یکی از نام‌های کمتر شناخته شده در میان عناوین اشاره شده در این لیست به شمار می‌رود که اسکنر آپدیت اپ‌ها، پایشگر ساده نشت اطلاعات و موقعیت‌یاب دستگاه را به صورت رایگان در اختیار کاربران خود می‌گذارد. ابزار System Advisor نیز در صورت انتشار به‌روزرسانی سیستمی جدید، کاربر را مطلع می‌سازد و می‌تواند مناسب افرادی باشد که چندان توجهی به آپدیت کردن دستگاه خود ندارند.

آنتی ویروس Lookout Mobile Security

موقعیت‌یاب داخلی برنامه Lookout Mobile Security می‌تواند در هنگام گم شدن دستگاه بسیار مفید واقع شود و از طریق رابط تحت وب، پیامی را روی صفحه موبایل یا تبلت جهت بازگرداندن آن به صاحب خود نشان دهد. همچنین آخرین موقعیت دستگاه پیش از به اتمام رسیدن باتری آن در سیستم ثبت می‌شود. متاسفانه برخی قابلیت‌های اساسی و کلیدی مثل جلوگیری از بازدید وب سایت‌های فیشینگ و اسکنر شبکه وای‌فای تنها در نسخه پرمیوم این آنتی ویروس قابل استفاده خواهند بود.

دانلود رایگان برنامه Lookout Mobile Security

Mobile Security - Lookout

Mobile Security - Lookout

سازنده: Lookout, Inc. قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و iPadOS حجم: ۹۵ مگابایت زبان:

۶. برنامه Mobile Security Bitdefender

بیت دیفندر یکی از نام‌های قدیمی و محبوب در عرصه نرم افزارهای امنیتی محسوب می‌شود که اپلیکیشن Bitdefender Mobile Security را برای محصولات اپل همراه با پشتیبانی از طرح رایگان عرضه کرده است. این اپ می‌تواند اتصالات شبکه را بررسی کند و موارد مشکوک را مسدود سازد. همچنین ابزار تغییر آی‌پی داخلی آن با حجم ۲۰۰ مگابایت در روز قابل استفاده است که برای کاربردهای معمولی گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

انتی ویروس Mobile Security Bitdefender

ویژگی پایشگر نشت اطلاعات برنامه Bitdefender Mobile Security هم امکانات مشابهی با دو عنوان قبلی را ارائه می‌کند و می‌تواند به جستجوی داده‌های مرتبط با ایمیل کاربر در پایگاه‌های مختلف بپردازد. پلتفرم بیت دیفندر Central هم امکان مدیریت و مشاهده وضعیت سایر دستگاه‌های متصل به حساب کاربری را فراهم می‌سازد. تنظیماتی نیز برای مدیریت دسترسی‌ها و اعمال محدودیت از سوی والدین روی دستگاه‌های کودکان در نظر گرفته شده است. عملکرد مناسب این اپ موجب شده است تا به یکی از بهترین آنتی ویروس های رایگان برای آیفون و آیپد تبدیل شود و چهار بار جایزه AV-Comparatives را به خود اختصاص دهد.

دانلود رایگان برنامه Bitdefender Mobile Security

Bitdefender Mobile Security

Bitdefender Mobile Security

سازنده: Bitdefender SRL قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و iPadOS حجم: ۸۹ مگابایت زبان:

۷. برنامه Sophos Intercept X

اگرچه اپلیکیشن Sophos Intercept X در میان ضد ویروس‌های رایج موبایل قرار نمی‌گیرد، اما به دلیل ارائه امکانات امنیتی مختلف در لیست بهترین آنتی ویروس های رایگان برای آیفون و آیپد قرار گرفته است. این اپ از ابزار کنترل و مدیریت شبکه قدرتمندی بهره می‌گیرد که می‌تواند به صورت مداوم اقدام به بررسی وضعیت اتصال وای‌فای جهت یافتن آسیب‌پذیری‌ها و مخاطرات امنیتی نماید. مشخص است که در صورت اتصال کاربر به شبکه‌های ناامن، پیامی برای آگاه‌سازی وی روی دستگاه نمایش داده می‌شود.

بهترین آنتی ویروس رایگان آیفون

از دیگر قابلیت‌های امنیتی برنامه Sophos Intercept X می‌توان به ابزار بررسی انتشار آپدیت‌های سیستمی، مدیریت رمزهای عبور و اسکنر ایمن کدهای QR اشاره نمود. از میان موارد گفته شده، اسکنر کدهای QR می‌تواند بسیار کاربردی باشد؛ زیرا می‌توان از این کدها جهت ارجاع کاربران به وب سایت‌های ناامن و صفحات فیشینگ استفاده نمود. نسخه رایگان این آنتی ویروس نیازی به ساخت حساب کاربری یا وارد کردن اطلاعات پرداخت ندارد و قطعا ارزش امتحان کردن را خواهد داشت.

دانلود رایگان برنامه Sophos Intercept X

Sophos Intercept X for Mobile

Sophos Intercept X for Mobile

سازنده: Sophos قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و iPadOS حجم: ۱۷۸ مگابایت زبان:

سوالات متداول درباره بهترین آنتی ویروس رایگان آیفون

بهترین آنتی ویروس رایگان برای آیفون و آیپد کدام است؟

آنتی ویروس McAfee یکی از بهترین برنامه‌های امنیتی برای محصولات اپل است که امکانات متعدد در کنار دوره آزمایشی ۶ ماهه را در اختیار کاربران می‌گذارد. اپلیکیشن Avira هم یکی دیگر از بهترین آنتی ویروس های رایگان برای آیفون و آیپد به شمار می‌رود.

بهترین آنتی ویروس غیر رایگان برای آیفون و آیپد کدام است؟

آنتی ویروس Norton به عنوان بهترین گزینه برای آیفون و آیپد شناخته می‌شود که امکانات امنیتی بسیار زیادی را ارائه می‌کند؛ اما متاسفانه خبری از نسخه رایگان برای آن نیست و تنها می‌توان از نسخه پولی آن بهره گرفت.

آنتی ویروس‌های آیفون و آیپد چه امکاناتی دارند؟

اغلب آنتی ویروس‌های توسعه یافته برای آیفون و آیپد ویژگی‌های مرتبط با امنیت آنلاین مثل جلوگیری از ورود به وب سایت‌های فیشینگ و اسکن شبکه وای‌فای را ارائه می‌کنند. همچنین اغلب آن‌ها به قابلیت‌های اضافی مثل ابزار تغییر آی‌پی، مدیریت پسورد، ردیابی موقعیت مکانی و پایشگر نشت اطلاعات مجهز هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی