ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

طوفان انتقاد؛ فیس‌ لیفت ب ام و X7 بار دیگر با واکنش منفی مواجه شد

حدود ۵ سال پیش بود که ب ام و X7 با بزرگترین جلوپنجره تاریخ این کمپانی رونمایی شد که واکنش های بسیاری را نیز در پی داشت. حالا کمپانی آلمانی تصمیم گرفته نسخه فیس‌لیفت از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۰:۴۵

حدود ۵ سال پیش بود که ب ام و X7 با بزرگترین جلوپنجره تاریخ این کمپانی رونمایی شد که واکنش های بسیاری را نیز در پی داشت. حالا کمپانی آلمانی تصمیم گرفته نسخه فیس‌لیفت از این شاسی‌بلند فول سایز را رونمایی کند. این نسخه در نمای روبرو و داخل کابین تغییرات زیادی را به خود دیده و بیش از پیش چهره جنجالی‌تری پیدا کرده است که به لطف دو تکه شدن چراغ های جلو، موجی عظیم از انتقادات خشمگینانه طرفداران این برند را نیز در پی داشته است.

ب ام و X7

همانطور که از تصاویر هویداست، شاخص‌ترین تغییر در نمای بیرونی ب ام و X7 دو تکه شدن چراغ‌های اصلی است. این ویژگی چهره شاسی‌بلند فول سایز باواریایی‌ها را خشن‌تر و اسپرت‌تر از قبل کرده، اما برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی حالا این خودرو را با هیوندای سانتافه مقایسه می‌کنند!

بد نیست اشاره کنیم فیس‌لیفت X7 آغازگر مسیری جدید برای دپارتمان طراحی کمپانی بوده و مدل‌های آتی ب ام و - مثل i7 و نسل بعدی سری ۷ - نیز با چراغ‌های دو تکه تولید خواهند شد.

ب ام و X7 قبل از فیس لیفت
ب ام و X7
ب ام و X7 پس از فیس لیفت

در ساختار دو تکه چراغ‌های فوقانی نقش چراغ‌های روشنایی در روز را ایفا می‌کنند و چراغ‌های اصلی در پایین قرار دارند.

ب ام و می‌گوید استفاده از چنین ساختاری خودرو را باصلابت‌تر و قدرتمندتر نشان می‌دهد. به موازات تغییر در چراغ‌ها، در طراحی سپر نیز بازنگری‌های صورت گرفته و جلوپنجره در برخی تریم‌ها نورپردازی شده است. در نمای جانبی و نمای عقب تغییرات چندان چشمگیر و قابل توجه نیست.

ب ام و X7

نسخه پرچمدار X7 مدل ۲۰۲۳ با کد M60i شناخته می‌شود. در این نسخه جلوپنجره کاملا تیره بوده و ورودی‌های هوای موجود روی سپر مشکی رنگ هستند. سپر نیز فرم عضلانی‌تری در این نسخه دارد و قاب چراغ‌های اصلی با روکشی مات پوشانده شده است. وجود علامت M روی جلوپنجره دیگر ویژگی ظاهری این نسخه به شمار می‌رود.

ب ام و X7

فیس لیفت ب ام و X7 با ۱۴ رنگ بیشتر نسبت به قبل قابل انتخاب خواهد بود. برای نخستین بار در بین تمامی محصولات ب ام و، خریداران X7 می‌توانند آن را با رینگ‌های بزرگ ۲۳ اینچی سفارش دهند. در مدل پایه xDrive40i رینگ‌ها ۲۱ اینچی هستند. مدل پرچمدار M60i هم در حالت استاندارد روی رینگ‌های ۲۲ اینچی آلیاژی حرکت می‌کند.

ب ام و X7

شاسی‌بلند پرچمدار باواریایی‌ها همچون قبل با دو موتور به فروش خواهد رسید. نیروبخش مدل پایه همان موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی است. با بهینه‌سازی‌های انجام شده خروجی این موتور به اندازه ۴۰ اسب بخار و ۷۰ نیوتن متر افزایش یافته است. به عبارت دیگر این موتور اکنون توانایی تولید ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن‌ متر گشتاور را دارد. با اتکا به این موتور نسخه پایه xDrive40i قادر است در عرض ۵.۶ ثانیه سرعت خود را به ۶۰ مایل یا ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند.

در زیر کاپوت مدل پرچمدار M60i موتور ۴ لیتری ۸ سیلندر توئین توربو قرار دارد. این موتور تغییری به خود ندیده و مثل سابق توانایی تولید ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. به گفته این موتور قدرتمند نسخه M60i در عرض ۴.۵ ثانیه ۰ تا ۶۰ مایل را محقق می‌کند.

اگر این ارقام کافی نباشد، مشتریان می توانند به سراغ آلپینا XB7 بروند. این مدل تیونینگ شده ۶۳۰ اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور دارد. شتاب آن هم ۴ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۸۰ مایل یا ۲۹۰ کیلومتر در ساعت است. ناگفته نماند در تمامی نسخه‌ها یک گیربکس ۸ سرعته خودکار با قابلیت کنترل شروع حرکت وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد.

مدل پرچمدار M60i به طور استاندارد از سیستم فرمان فعال یکپارچه و سیستم فعال تثبیت بدنه سود می برد. این دو سیستم در مدل پایه xDrive40i به صورت آپشنال و به عنوان بخشی از پکیج داینامیک هندلینگ قابل انتخاب هستند.

ب ام و X7

مثل نمایی روبرو، در داخل کابین هم دامنه تغییرات چشمگیر است. در پشت فرمان X7 2023 یک پنل عریض نصب شده، این پنل دو نمایشگر ۱۲.۳ و ۱۴.۹ اینچی را در خود جای داده است. نمایشگر ۱۴.۹ اینچی مربوط به سیستم اینفوتینمنت به سیستم عامل iDrive 8 مجهز بوده و قابلیت‌های متنوعی دارد. X7 2023 اولین خودروی بنزینی باواریایی‌هاست که به این نسخه از سیستم عامل اختصاصی ب ام و مجهز می‌شود.

ب ام و X7

صندلی‌های نسخه فیس لیفت X7 در جلو به طور استاندارد از سیستم گرمکن بهره‌مند هستند. این قابلیت قبلا به عنوان یک آپشن قابل انتخاب بود. در این نسخه ماساژور و سیستم تهویه صندلی‌ها در لیست آپشن‌ها حضور دارد. در مدل پایه xDrive40i صندلی‌ها دارای پوششی از چربی گیاهی هستند، اما در نسخه پرچمدار M60i از چرم مرینو استفاده شده است. این‌ چرم در مدل پایه جزو آپشن ها است.

ب ام و X7

برای خرید مدل پایه یا همان نسخه xDrive40i از X7 2023 باید 78,845 دلار کنار گذاشت. البته ۹۹۵ دلار دیگر به این رقم بابت هزینه حمل و تحویل افزوده می‌شود. با چنین رقمی باید گفت مدل ۲۰۲۳ از X7 گرانتر شده و ۲۰۰۰ دلار بیشتر قیمت دارد. نسخه پرچمدار یا همان M60i هم 104,095 دلار ارزش گذاری شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۵ فروردین ۱۴۰۱

    چینی ها خیلی طراحی بهتر و پخته‌تری نسبت به اینا پیدا کردن، دوران خودروساز های قدیمی بسر اومده، تسلا تیر آخر بهشون میزنه

  • Argada
    Argada | ۲۵ فروردین ۱۴۰۱

    طرفدارها الان از چی خشمگین شدند؟؟؟

مطالب پیشنهادی