ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

معاون قوانین مجلس: نمایندگان با ادامه کار کمیسیون مشترک طرح صیانت مخالفت کرده‌اند

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به هیئت رئیسه کمیسیون مشترک طرح صیانت اعلام کرد نمایندگان مجلس در رای گیری صورت گرفته در جلسه غیرعلنی، با ادامه کار کمیسیون مشترک مخالفت کرده‌اند. به ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۹:۳۲

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به هیئت رئیسه کمیسیون مشترک طرح صیانت اعلام کرد نمایندگان مجلس در رای گیری صورت گرفته در جلسه غیرعلنی، با ادامه کار کمیسیون مشترک مخالفت کرده‌اند. به نظر می‌رسد با تایید هیئت رئیسه مجلس، این کمیسیون دیگر فعالیتی نخواهد داشت.

مجلس روز دوشنبه 22 فروردین ماه برای تعیین تکلیف طرح صیانت جلسه‌ای غیرعلنی تشکیل داد. در این نشست، نمایندگان رای به عدم بررسی طرح صیانت در کمیسیون مشترک دادند. اما برخی از نمایندگان از جمله اعضای هیئت رئیسه کمیسیون مشترک اعتقاد دارند این رای‌گیری استمزاجی بوده و قانونی نیست. از همین رو با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس و معاونت قوانین، خواهان امکان از سرگیری جلسات کمیسیون مشترک شدند.

در همین راستا «بهزاد پورسید»، معاون قوانین مجلس در نامه‌ای به «رضا تقی‌پور» رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت به این نامه و درخواست پاسخ داد.

آن طور که در این نامه آمده است با توجه به رای‌گیری نمایندگان در نشست غیرعلنی این هفته، امکان رسیدگی به طرح صیانت در کمیسیون مشترک وجود ندارد:

«حسب اطلاع، پیرو جلسه مشترک برخی از اعضای هیئت رئیسه با هیات رئیسه کمیسیون مشترک نیز در خصوص جلسه غیرعلنی مجلس و اتخاذ تصمیم در این خصوص توافق حاصل شده بود که نهایتا در رای گیری صورت گرفته با ادامه رسیدگی کمیسیون بر مبنای اصل 85 قانون اساسی مخالفت گردید لذا اقدام دیگری از سوی این معاونت جز با اتخاذ تصمیم از سوی هیئت رئیسه محترم مجلس ممکن نیست.»

در این نامه همچنین به تصمیم هیئت رئیسه مجلس جهت موکول سازی نحوه رسیدگی به ادامه فعالیت کمیسیون مشترک به پس از بررسی لایحه بودجه 1401 اشاره و اعلام شد تمامی اقدامات بعدی که در نامه هیئت رئیسه کمیسیون، تخلف، کارشکنی و اقدام خلاف قانون و عدم همکاری نامیده شده در چارچوب اختیارات قانونی و مصوبه هیئت رئیسه مجلس بوده است.

گفتنی است عضو هیئت رئیسه مجلس پس از نظرات حقوقی مختلف درباره رای‌گیری صورت گرفته در نشست غیرعلنی، اعلام کرده بود این موضوع از نظر حقوقی بررسی شده و همه باید از نتیجه نهایی پیروی کنند. حال با توجه به نامه معاونت قوانین مجلس می‌توان اینگونه برداشت کرد که رای‌گیری صورت گرفته، تایید شده و بایستی آن را پایان کار کمیسیون مشترک تلقی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی