ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دورکاری
علمی

بهترین مدل کار هیبریدی: هفته‌ای یک تا دو روز حضور در محل کار

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، حضور یک تا دو روز در محل کار در مدل کار هیبریدی، بهترین و ایده آل ترین مدل ترکیب حضوری و دورکاری است و می تواند به افزایش انعطاف‌پذیری ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، حضور یک تا دو روز در محل کار در مدل کار هیبریدی، بهترین و ایده آل ترین مدل ترکیب حضوری و دورکاری است و می تواند به افزایش انعطاف‌پذیری کارمندان کمک کرده و از انزوای آن‌ها در شرایط دورکاری مطلق جلوگیری کند.

این یافته‌ها نتیجه مطالعات صورت گرفته در دانشکده بازرگانی دانشگاه هاروارد در تابستان سال 2020 بود. در این آزمایش به صورت اتفاقی 130 کارمند اداری در سه گروه جای گرفتند تا به مدت 9 هفته به صورت گروهی در محل کار حاضر شوند – این دسته‌بندی و نحوه حضور تنها برای جلوگیری از ازدحام و رعایت پروتکل‌های بهداشتی پس از شیوع کرونا بود. یک گروه کمتر از 25 درصد از روزهای کاری خود را در شرکت سپری می‌کرد. گروه دیگری بیش از 40 درصد اوقات را به صورت حضوری کار می‌کرد. گروه سوم نیز که از آن به عنوان گروه «متوسط» یاد می‌شود، تنها یک یا دو روز در هفته در شرکت حاضر می‌شد. محققان دریافتند بیشترین بازده کاری مربوط به گروه متوسط بود.

پروفسور «پریسویرج چودوری»  استادیار دانشگاه هاروارد و یکی از نویسندگان این مقاله گفت: « دورکاری به صورتی که گروه متوسط انجام داد، نقطه بهینه است. در این حالت، کارمندان از انعطاف‌پذیری شغلی لذت می‌برند، به اندازه کافی با همکاران خود تعامل دارند و منزوی نمی‌شوند.»

در این مطالعه مشخص شد ترکیب دورکاری و کار حضوری به اندازه یک یا دو روز چه تاثیر شگرفی بر بازده کار کارمندان دارد. درحالیکه شرکت‌های بزرگ و مطرح دنیا مانند «Google»، «America Corp» و ... در تلاش هستند تا کارمندان را برای بازگشت به سبک کار حضوری متقاعد کنند، انتشار نتایج چنین مطالعه‌ای می‌تواند تغییری در باورهای مدیران ایجاد کند.

دورکاری

تحقیقات انجام شده توسط «نیک بلوم» استاد دانشگاه استنفورد نشان می‌دهد کارفرمایان در آینده نزدیک یک چهارم روزهای کاری خود را در خانه سپری خواهند کرد. اما شکاف قابل توجهی میان نحوه کار کارمندان و مدیران وجود دارد. براساس نظرسنجی انجام شده توسط شرکت «Vyopta» از 200 مدیر ارشد، کارمندان نیاز به حضور بیشتر در دفاتر کار دارند. در این نظرسنجی مشخص شد مدیران نه تنها در مدیریت کردن کارمندان از راه دور دچار مشکل هستند، بلکه برای تامین ابزارهای لازم در دورکاری نیز با دشواری‌هایی روبرو می‌شوند.

اما نتایج تحقیقات برخلاف آنچه انتظار می‌رفت بود. در یک مطالعه سیصد هزار ایمیل ارسال شده از سوی کارمندان به مدیران مورد بررسی قرار گرفت. این مطالعات نشان داد ترکیب دورکاری و کار حضوری بالاترین بازده را به همراه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی