ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جریمه تعقیب آمبولانس
اخبار خودرو

نرخ جریمه تعقیب آمبولانس در سطح شهر مشخص شد؛ جریمه تازه برای رانندگان زرنگ

آمبولانس‌ها جزو خودروهای با اولویت هستند که ایجاد هرگونه مزاحمت برای آن‌ها ممکن است جان فرد یا افرادی را به خطر بیندازد. در همین راستا، به نظر می‌رسد بالاخره طرح جریمه تعقیب آمبولانس و امتناع ...

دلارام شرف الدین
نوشته شده توسط دلارام شرف الدین | ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۸:۴۵

آمبولانس‌ها جزو خودروهای با اولویت هستند که ایجاد هرگونه مزاحمت برای آن‌ها ممکن است جان فرد یا افرادی را به خطر بیندازد. در همین راستا، به نظر می‌رسد بالاخره طرح جریمه تعقیب آمبولانس و امتناع از عبور اضطراری این خودرو در سال 1401 در حال اجرایی شدن است. در سال جاری قرار است دوربین‌هایی در جلو و عقب آمبولانس‌ها نصب شود تا از پلاک خودروهای متخلف عکس بگیرد و جریمه ای 30 هزار تومانی را برای رانندگان زرنگ اعمال کند.

همچنین اگر ماشین جلو در شرایطی باشد که بتواند به آمبولانس راه دهد و بنا به هر دلیلی از انجام این کار امتناع کند، مشمول جریمه خواهد شد. همچنین حرکت در پوشش آمبولانس ممنوع است و بر اساس قانون، جریمه 30 هزار تومانی را به فرد متخلف تحمیل می‌کند.

جریمه تعقیب آمبولانس
تعقیب آمبولانس جریمه دارد

البته مبلغ این جریمه چندان زیاد نیست، ولی رانندگی پشت آمبولانس می‌تواند موجب حوادث رانندگی شدید و حتی زنجیره‌وار شود. واضح است که به سبب ابعاد آمبولانس، ماشین عقب دید کافی روی مسیر ندارد و هرگونه تغییر مسیر یا ترمز ناگهانی توسط آمبولانس، منجر به بروز  حادثه خواهد شد.

به علاوه، سرعت خودروهای امدادگر مثل آمبولانس یا خودروهای آتش‌نشانی با سرعت مجاز رانندگان معمولی در سطح شهر فرق دارد. بدین ترتیب، ماشین تعقیب‌کننده ممکن است به پیروی از آمبولانس، با سرعت خلاف حرکت کند که در این صورت علاوه بر جریمه تعقیب آمبولانس 30 هزار تومانی، باید جریمه سرعت غیرمجاز خود را نیز بپردازد.

تعقیب آمبولانس باعث می‌شود خودروی پشت سر نهایتا 10 دقیقه زودتر به مقصد برسد. ولی آیا بهتر نیست به جای پرداخت جریمه نقدی و به خطر انداختن جان خود و دیگران، از مقررات ساده راهنمایی و رانندگی پیروی کرده و زمان‌بندی خود را اصلاح کنید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Jaber James
    Jaber James | ۲۸ فروردین ۱۴۰۱

    سی تومن چیه؟ سیصد تومن حداقل باید جریمه شن،، من خودم دیدم یکی از همین احمق ها ، آمبولانس یهو ترمز گرفت این از پشت زد بهش..

    • سعید مقیسه
      سعید مقیسه | ۲۸ فروردین ۱۴۰۱

      واقعا ۳۰ تومن پولی نیست که جلوی این کار اشتباه رو بگیره 🤦🏻‍♂️

مطالب پیشنهادی