ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استارتاپ NextSense روی هدفونی با قابلیت ثبت سیگنال‌های مغز کار می‌کند

استارتاپ NextSense که از پروژه‌های «گوگل ایکس» آلفابت یا همان «مون‌شات» متولد شده، قصد دارد هدفون‌هایی را تولید و به فروش برساند که می‌توانند انبوهی از داده‌های عصبی را جمع‌آوری کرده و بسیاری از اسرار ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

استارتاپ NextSense که از پروژه‌های «گوگل ایکس» آلفابت یا همان «مون‌شات» متولد شده، قصد دارد هدفون‌هایی را تولید و به فروش برساند که می‌توانند انبوهی از داده‌های عصبی را جمع‌آوری کرده و بسیاری از اسرار مغز را کشف کند.

NextSense با انجام این کار می‌خواهد برای مطالعه خواب و شرایط عصبی، سیگنال‌های الکتریکی مغز را دریافت کند. البته هدف اصلی این هدفون‌ها ثبت الکتروانسفالوگرافی یا نوار مغزی است که می‌تواند مطالعه مغز را بسیار ساده‌تر کند.

استارتاپ

کمک استارتاپ NextSense به بیماران تشنجی

به عنوان مثال، این استارتاپ توضیح می‌دهد که هدفون‌ها برای کسانی که از تشنج رنج می‌برند بسیار کاربردی خواهد بود، زیرا علاوه بر مطالعه مغز، روشی برای پیش‌بینی آن‌ها ایجاد می‌کند. «آلن لوی»، رئیس مرکز سلامت مغز دانشگاه اموری (Emory) و یکی از همکاران این استارتاپ به Wired می‌گوید:

«ما در مورد فشار خون، کلسترول و سیستم تنفسی خود می‌دانیم، اما مهم‌ترین عضو مغز ماست که هنوز آن را به طور سیستماتیک ارزیابی نمی‌کنیم.»

با این وجود، قرار دادن الکترودهای کافی برای ثبت فعالیت‌های مغز آن هم در دستگاه کوچکی مانند یک هدفون کار آسانی نیست. در ادامه، «جان استیووریچ»، مدیر ارشد «گوگل ایکس» به Wired توضیح می‌دهد که ابتدا نسبت به هدفون‌ها شک داشته است. او درباره مشکلات آن‌ها می‌گوید:

«یکی از بدترین سنسورها در جهان، سنسور EEG است که مشکلاتی مانند نویز محیطی، نویز سطحی، حرکت بدن و موارد دیگری دارد. در ابتدا فکر می‌کردم که این ایده نباید کار کند اما به درستی کار می‌کند و سیگنال‌ها ظاهر می‌شوند.»

استارتاپ

در نهایت، «جن دوایر»، مدیر پزشکی NextSense پس از سال‌ها آزمایش در دانشگاه Emory، متوجه شد که هدفون‌ها به طرز شگفت‌آوری در دریافت سیگنال‌های EEG مربوط به تشنج موثر هستند.

NextSense پس از جدا شدن از پروژه آلفابت، 5.3 میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرد و قصد دارد هدفون‌های خود را به دانشگاه‌ها و شرکت‌های دارویی شریک ارائه کند. طبق گزارش Wired، این استارتاپ قصد دارد دستگاه خود را در سال جاری برای تاییدیه FDA ارسال کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی