ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شورای عالی فضای مجازی
فناوری ایران

رئیس مجلس طرح صیانت را به شورای عالی فضای مجازی فرستاد، بازبینی برای رضایت جامعه

دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس این شورا، درخواست کرده است دولت و شورای عالی فضای مجازی سیاست‌های کلان مربوط به فضای مجازی را مشخص کنند. این در ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۹

دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس این شورا، درخواست کرده است دولت و شورای عالی فضای مجازی سیاست‌های کلان مربوط به فضای مجازی را مشخص کنند. این در حالی است که شورا در اسفند 1400 خواستار به سرانجام رسیدن طرح صیانت در مجلس شده بود.

نمایندگان مجلس در فروردین ماه امسال خواستار اتمام بررسی طرح صیانت در کمیسیون مشترک و بازگشت این طرح به صحن علنی شدند. از همین رو براساس اظهارنظرهای صورت گرفته از سوی نمایندگان، طرحی جایگزین تنظیم و در صحن بررسی خواهد شد.

در همین راستا «ابوالحسن فیروزآبادی» در گفت‌وگو با همشهری آنلاین از درخواست رئیس مجلس از شورای عالی فضای مجازی برای تعیین سیاست‌های کلان مربوط به فضای مجازی خبر داد و گفت:

«مدت زیادی است که طرح مربوط به فضای مجازی در مجلس محل بحث و بررسی است و بین کمیسیون‌ مشترک و صحن در تردد است. هیئت رئیسه مجلس هم ورود کرده و جلسات زیادی تاکنون تشکیل شده که همه نشان می‌دهد مجلس به آرای عمومی جامعه اهمیت می‌دهد و به آن بی‌تفاوت نیست. برای همین به دنبال آن هستند که طرح مذکور علاوه بر مشروعیت قانونی، معقولیت اجتماعی هم داشته باشد. نامه و درخواست اخیر رئیس مجلس در راستای کسب معقولیت اجتماعی است و نظرشان این است که شورای عالی به عنوان شورای سیاستگذار کمک کند. ما هم امیدوار هستیم که خروجی مجموع این تلاش‌ها به مصلحت مملکت ختم شود و رضایت جامعه هم جلب شود.»

او درباره نحوه رسیدگی به این درخواست مجلس اظهار داشت در اولین جلسه‌ پیش روی شورای عالی فضای مجازی، درخواست مربوطه بررسی خواهد شد.

فیروزآبادی با تاکید بر اینکه در شورای عالی به دنبال تعیین سیاست‌های کلان هستند، ابراز امیدواری کرد در پی این کار، نظر متخصصان و مردم را برای طرح ساماندهی فضای مجازی جلب کنند.

سخنان دبیر شورای عالی فضای مجازی حاکی از تنظیم طرحی جایگزین طرح صیانت است:

«نظر ما این است که طرح جامعی ارائه شود که همه ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … فضای مجازی را پوشش دهد. ما سیاست‌ها را طوری تنظیم خواهیم کرد که بر اساس آن خلأهای قانونی در فضای مجازی یا ابعادی که نیاز به اصلاح قانون است مشخص و توسط دولت و یا مجلس اعلام شود.»

گفتنی است 24 اسفندماه سال گذشته، اعضای شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه وظیفه قانون‌گذاری بر عهده مجلس است، تاکید کرده بودند طرح صیانت در مجلس به سرانجام برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی