ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع آوری تجربیات رانندگان
خودرو

بی‌ام‌و داده های 2.1 میلیارد کیلومتر سفر مشتریان خودرو را جمع آوری کرده است

حدود 3 سال است که کمپانی بی‌ام‌و از داده‌های رانندگی مشتریان خود استفاده می‌کند. البته شرکت آلمانی هدف سوئی از جمع آوری تجربیات رانندگان ندارد. این اطلاعات تنها در جهت بهبود ویژگی‌های مختلف از جمله ...

دلارام شرف الدین
نوشته شده توسط دلارام شرف الدین | ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

حدود 3 سال است که کمپانی بی‌ام‌و از داده‌های رانندگی مشتریان خود استفاده می‌کند. البته شرکت آلمانی هدف سوئی از جمع آوری تجربیات رانندگان ندارد. این اطلاعات تنها در جهت بهبود ویژگی‌های مختلف از جمله نسل آینده سیستم دستیار راننده و همین‌طور رانندگی خودمختار به کار می‌روند.

از همه مهم‌تر، جمع آوری تجربیات رانندگان تنها با اجازه آن‌ها صورت می‌گیرد. بدین ترتیب، در صورت خاموش بودن خودرو، یا خاموش بودن موتور خودرو در وضعیت idle-stop و یا در هنگام شارژ، بسته‌های داده از طریق ارتباطات ساده و در عین حال ایمن موبایل، به سمت دفتر بی‌ام‌و در مونیخ ارسال می‌شوند.

تقریبا 80 درصد مالکین خودروهای بی‌ام‌و با جمع آوری تجربیات رانندگان مشکلی ندارند. این خودروساز بزرگ تاکنون توانسته تجربه رانندگی در ازای 1.2 میلیارد کیلومتر را به‌واسطه مشتریان خود به دست آورد. انتظار می‌رود این آمار تا پایان سال به 2 میلیارد کیلومتر برسد.

جمع آوری تجربیات رانندگان
جمع آوری اطلاعات رانندگی برای بهبود ویژگی های مختلف در خودروهای بی ام و

بی‌ام‌و با استفاده از داده‌های رانندگان می‌تواند به سؤالات مختلفی پاسخ دهد. مثلا اکتیو کروز در کجا مورد استفاده قرار می‌گیرد، کیفیت کنترل لاین چگونه است، آیا تنزل در سیستم‌ها مشاهده می‌شود، آیا مشتریان از عملکرد اکتیو کروز رضایت دارند، و غیره.

بد نیست بدانید بی‌ام‌و با جمع آوری تجربیات رانندگان به این نکته پی برده است که 60 درصد رانندگان مشرف به مسیر، از کروز کنترل استفاده می‌کنند. در مقابل، تنها 36 درصد رانندگان از دستیار فرمان و ویژگی ماندن در بین خطوط کمک می‌گیرند.

کمپانی BMW آماری همچون اعداد بالا را مورد تحلیل قرار می‌دهد. استفاده از ویژگی‌های مختلف خودرو می‌تواند به منطقه جغرافیایی، شرایط جاده، ترافیک و غیره بستگی داشته باشد.

بی‌ام‌و با استفاده از اطلاعات رانندگان می‌تواند ویژگی‌های به‌کاررفته در خودروهای خود را بهبود بخشد، به طوری که با گذشت زمان، کاربران بیشتری مایل به استفاده از آن‌ها شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی