ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
کسب و کار

قاضی دادگاه شکایت از توییت خصوصی‌سازی تسلا در 2018: ایلان ماسک عامدانه دروغ گفته است

یک قاضی اعلام کرده که ایلان ماسک در سال 2018 زمانی که درباره خصوصی کردن تسلا صحبت کرده بود، با آگاهی اظهارات نادرستی را بیان کرده است. حالا سهام‌داران سعی دارند بابت ضررهایی که از ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

یک قاضی اعلام کرده که ایلان ماسک در سال 2018 زمانی که درباره خصوصی کردن تسلا صحبت کرده بود، با آگاهی اظهارات نادرستی را بیان کرده است. حالا سهام‌داران سعی دارند بابت ضررهایی که از این توییت‌ها متحمل شده‌اند، از تسلا و ماسک غرامت بگیرند.

به گزارش CNBC، سهام‌دارانی که از تسلا و مدیرعامل آن شکایت کرده بودند، به‌تازگی مدعی شده‌اند که در بخش مهمی از فرآیند دادگاه پیروز شده‌اند. آن‌ها به خاطر توییت‌های ایلان ماسک در سال 2018 مبنی بر خصوص کردن تسلا با قیمت 420 دلار به ازای هر سهام شکایت خود را ثبت کرده‌اند. ماسک در آن زمان مدعی بود که سرمایه لازم برای انجام این کار را آماده کرده است.

به دنبال این توییت‌ها، معامله سهام تسلا ابتدا متوقف شد و بعد تا هفته‌ها با نوسان روبرو بود. ماسک بعدا گفت که در آن زمان در حال مذاکره با صندوق‌های سرمایه‌گذاری عربستان سعودی بوده و از بابت تامین سرمایه‌های لازم حس اطمینان داشته است. با این حال، چنین معامله‌ای هرگز محقق نشد.

ایلان ماسک تسلا

ایلان ماسک به فریب‌کاری متهم شده بود

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با بررسی این اتفاقات، ماسک را به خاطر توییت‌هایش به فریب‌کاری متهم کرد. تسلا و ماسک در سال 2019 توافقی را با این کمیسیون امضا کردند تا توییت‌های مدیرعامل قبل از انتشار به تایید شرکت برسند.

حالا قاضی «ادوارد ام. چن» به این نتیجه رسیده که ایلان ماسک با علم به ماجرا این توییت‌ها را منتشر کرده است. به عبارت دیگر، او با آگاهی به این که سرمایه لازم برای خصوصی کردن تسلا را در اختیار ندارد، این اظهارات را بیان کرده است.

این اطلاعات با توجه به درخواست وکلای شاکیان پرونده منتشر شده که می‌خواهند مانع از اظهارنظرهای عمومی ماسک درباره ابعاد مختلف این پرونده شود. در درخواست شاکیان به حکم دیگری از قاضی چن اشاره شده که در حال حاضر عمومی نشده چون مدرکی را در بر گرفته که توسط تیم حقوقی ماسک محرمانه تلقی شده است. وکیل تیم سهام‌داران تسلا می‌گوید: «انتظار داریم این حکم به‌زودی به‌صورت عمومی منتشر شود.»

در حال حاضر قرار است در تاریخ 31 مه 2022 (10 خرداد 1401) دادگاهی در سان فرانسیسکو در همین رابطه برگزار شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی