ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

«بامداد»، اولین دیتاسنتر اختصاصی ابر آروان به بهره‌برداری رسید

«بامداد» به عنوان اولین دیتاسنتر اختصاصی ابر آروان در منطقه ویژه اقتصادی پیام به بهره‌برداری رسید. مدیران ابرآروان پایداری ارتباطات را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بامداد عنوان کرده و از افتتاح دو دیتاسنتر دیگر در ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۸

«بامداد» به عنوان اولین دیتاسنتر اختصاصی ابر آروان در منطقه ویژه اقتصادی پیام به بهره‌برداری رسید. مدیران ابرآروان پایداری ارتباطات را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بامداد عنوان کرده و از افتتاح دو دیتاسنتر دیگر در اصفهان و شیراز طی یک سال آینده خبر دادند.

ابر آروان در پنجمین رویداد سوار ابرها که امروز برگزار شد خبر از افتتاح اولین دیتاسنتر اختصاصی خود داد. این دیتا سنتر، «بامداد» نام داشته و یکی از بزرگترین دستاوردهای ابرآروان به شمار می‌آید.

«محمد عرفان شمسی»، محصول‌بان سرور ابری آروان در این رویداد به افتتاح دیتاسنتر بامداد اشاره کرده و گفت: «دیتاسنتر بامداد، اولین دیتاسنتر اختصاصی ابر آروان در منطقه‌ ویژه‌ اقتصادی پیام و به‌کمک نتیکس، از پارتنرهای ابر آروان، به‌ بهره‌برداری رسید. از امروز می‌توانید اولین ابرک (سرور) خود را روی دیتاسنتر بامداد ایجاد کنید.»

او در ادامه با اشاره به خدماتی که در این دیتاسنتر ارائه می‌شود، گفت:

«ابر آروان در دیتاسنتر بامداد علاوه‌بر این که سخت‌افزارهای نسل دو و سه را عرضه می‌کند، سرور یا همان ابرک‌های CPU Optimize وMemory Optimize  هم ارائه می‌کند. هم‌چنین در کنار Network Storage، سرویس Local Storage هم برای ابرک‌های این دیتاسنتر ایجاد شده است. فضای ذخیره‌سازی Network Storage آروان در بامداد تا 12هزار IOPS و با Latency کم‌تر از 5ms عرضه می‌شود. به‌علاوه امکان ارائه‌ Local storage با تاخیر کم‌تر از 1ms و تا 30هزار IOPS هم در این دیتاسنتر وجود دارد.»

ویژگی‌های فنی دیتاسنتر بامداد ابر آروان

در ادامه، «شایان رضایی» راهبر دیتاسنتر درباره ویژگی‌های فنی دیتاسنتر بامداد توضیح داد: «ساخت این دیتاسنتر براساس استانداردهای پیش‌ساخته و با استفاده از کانتینرهای 40 فوت و با در نظر گرفتن Modularity انجام شده است.»

او با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های بسیار مهم بامداد پایداری ارتباطات است، گفت:‌

«دیتاسنتر بامداد از سه مسیر با دو مرکز شرکت ارتباطات زیرساخت در ارتباط است تا پایداری اینترنت بامداد به بهترین شکل حفظ شود. طراحی ژنراتورها با سه Source متفاوت انجام شده که هنگام اختلال برق در هر Source، وجود لایه‌های دیگر فعالیت مستمر بامداد را پوشش می‌دهد. Coolingهای نصب شده در دیتاسنتر  بامداد 120 تن  (1،440،000btu در ساعت) ظرفیت دارند که همانند رک‌ها از سه Source متفاوت تامین می‌شوند.»

شمسی به صحبت‌های شایان افزود: «امروز AZ1 بامداد افتتاح شده است و در آینده AZ2 هم در این دیتاسنتر افتتاح می‌شود تا کسب‌وکارها بتوانند سناریوهای Multi AZ را راحت‌تر پیاده‌سازی کنند.»

دیتاسنتر سهراب در اصفهان در راه است

محصول‌بان سرور ابری آروان درباره‌ بهره‌برداری از نسل جدید دیتاسنترهای ابر آروان در ایران و اروپا، اظهار داشت: «از مهر سال گذشته فروغ را در تهران راه‌اندازی کردیم. سپس از ابتدای دی 1400، شهریار در تبریز به زیرساخت ابری آروان اضافه شد. از امروز هم علاوه‌بر بامداد، سیمین در تهران دردسترس است. علاوه بر آن امسال سهراب را در اصفهان افتتاح خواهیم کرد و در سال ۱۴۰۲ هم سراغ سعدی در شیراز می‌رویم.»

محمدعرفان شمسی هم‌چنین از افزایش منابع سخت‌افزاری دیتاسنتر هرمان در هلند و اضافه‌شدن یک‌ دیتاسنتر جدید در اروپا به زیرساخت بین‌الملل سرور ابری آروان در آینده‌ی نزدیک خبر داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی