ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

فرمانده کل انتظامی کشور از تشدید نظارت پلیس بر سلبریتی‌های فضای مجازی خبر داد

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه رفتار کاربران و افراد تاثیرگذار در فضای مجازی باید ساماندهی شود، از نظارت پلیس فتا بر این فعالیت‌ها خبر داد. سردار حسین اشتری در نشستی که در قرارگاه ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۵

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه رفتار کاربران و افراد تاثیرگذار در فضای مجازی باید ساماندهی شود، از نظارت پلیس فتا بر این فعالیت‌ها خبر داد.

سردار حسین اشتری در نشستی که در قرارگاه فرهنگی اجتماعی، با حضور اعضا و فرماندهان انتظامی سراسر کشور و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در خصوص نظارت بر فعالیت افراد در فضای مجازی گفت:‌ «این رفتار باید ساماندهی شود.»

فرمانده کل انتظامی کشور همچنین با تاکید بر اهمیت این ساماندهی گفت: «فعالیت کاربران و افراد مشهور که دارای تاثیرگذاری در شئونات رفتاری هستند باید ساماندهی و قانونمند شود و در چارچوب قوانین و مقررات و شرع مبین اسلام فعالیت کنند و پلیس فتا نیز بر این حوزه نظارت می‌کند.»

او همچنین با بیان اینکه قرارگاه فرهنگی اجتماعی حول دو موضوع عفاف و حجاب و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان فعالیت می‌کند، گفت: «این قرارگاه در برخورد و مقابله با کسانی که تظاهر به روزه خواری می‌کنند فعال است.»

آقا تهرانی

نظارت پلیس فتا بر فعالیت‌های فضای مجازی

اشتری با اشاره به یکی از ماده‌های قانونی گفت: «براساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی و همچنین بر اساس حکم شرع، روزه خواری در ملاء عام و تظاهر به آن از مصادیق فعل حرام بوده و جرم محسوب می شود؛ بنابراین پلیس با کسانی که مرتکب جرم شوند برابر قانون برخورد خواهد کرد.»

بر اساس توضیحات فرمانده کل انتظامی کشور فعالیت کاربران و افراد مشهور که دارای تاثیرگذاری در شئونات رفتاری هستند باید ساماندهی و قانونمند شود. حال چگونگی این ساماندهی و روش‌هایی که روی میز قرار خواهد گرفت همچنان مورد سوال است.

پیش از این نیز نیروی انتظامی و همچنین پلیس فتا از اهمیت این نظارت گفته بودند. این در حالی است که همچنان نقشه راه روشن و واضحی در این باره ارائه نشده است. حتی مشخص نیست که مصادیق رفتارهای تعریف شده از طرف پلیس چیست؟

هرچند در بخش دیگری از توضیحات اشتری بر این موضوع تاکید شد که کاربران، مخصوصا افراد اثرگذار باید در چارچوب قوانین و مقررات و شرع مبین اسلام فعالیت کنند و پلیس فتا نیز بر این حوزه نظارت می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی