ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیگارد
خودرو

تیگارد X35 معرفی شد؛ اولین محصول از شرکت مشترک چینی بایک و دیار خودرو

شرکت سانیار موتور قصد دارد فعالیت خود را در بازار خودروهای کشورمان با عرضه کراس‌اوور جدیدی با نام تیگارد آغاز کند. این خودرو در واقع همان BAIC X35 است که حالا قرار است در قالب ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

شرکت سانیار موتور قصد دارد فعالیت خود را در بازار خودروهای کشورمان با عرضه کراس‌اوور جدیدی با نام تیگارد آغاز کند. این خودرو در واقع همان BAIC X35 است که حالا قرار است در قالب فعالیت یک شرکت مشترک (جوینت ونچر) بین بایک چین و دیار خودرو تحت اسم سانیار موتور راهی بازار شود.

سانیار موتور تیگارد
تیگارد X35

نخستین محصول سانیار موتور در ایران، با توجه به ابعادی که دارد با خودروهایی مانند ام‌اوی‌ام X55 پرو و هایما S5 در کشورمان به رقابت خواهد پرداخت.

این خودروی سایز متوسط با پیشرانه‌های متعددی عرضه شده است. ولی با توجه به رقابت شدید بین واردکننده‌ها و مونتاژکارهای محصولات چینی، تیگارد قرار است با پیشرانه توربو شارژ ۱.۵ لیتری و گیربکس اتوماتیک CVT روانه بازار شود.

سانیار موتور تیگارد
تیگارد X35

قدرت پیشرانه توربو شارژ تیگارد به 147 اسب بخار می‌رسد و گشتاور آن حدود ۲۱۰ نیوتن‌متر است.

بر اساس اعلام منابع چینی، شتاب این کراس اوور اقتصادی حدود ۱۱ ثانیه است و مصرف سوخت آن در هر ۱۰۰ کیلومتر به کمتر از ۸ لیتر می‌رسد.

سیستم تعلیق عقب برخلاف آنچه در کاتالوگ خودرو ذکر شده است، از نوع میله پیچشی ساده است که ممکن است تناسب چندانی با قدرت موتور خودرو نداشته باشد.

طراحی جذاب فضای داخلی تیگارد X35

تجهیزات ایمنی و رفاهی تیگارد X35

ایربگ راننده و سرنشین جلو- ABS\EB- ESP\TCS سیستم کنترل پایداری و کنترل لغزش- HAC سیستم کنترل حرکت در سربالایی- BOS سیستم تقدم ترمز- بازشدن خودکار قفل دربها هنگام سوانح و تصادف- Isofix اتصال امن صندلی مخصوص کودک - دوربین و سنسور عقب- ریموت کنترل با عملکرد جستجوی محل پارک خودرو- استارت دکمه ای.

تیگارد ایکس 35

سیستم قفل دربها حساس به سرعت، سانروف پانورامیک، برف پاک کن هوشمند شیشه پشت، رینگ الومینیومی 2 رنگ 17 اینچ، صندلی های چرم و پارچه با تنظیم دستی 6 جهت برای راننده و 4 جهت برای شاگرد- صفحه نمایش 8 اینچ با قابلیت MIRROR تلفن همراه و BLUETOOTH، سه عدد پورت USB با قابلیت شارژ- چراغ های اصلی و روشنایی روز از نوع LED و قابلیت تنظیم ارتفاع پرتاب نور از داخل، تهویه مطبوع الکتریکی مجهز به میکرو فیلتر و دریچه تهویه مطبوع سرنشینان عقب از زیر صندلیهای جلو

تیگارد ایکس 35

قیمت تیگارد X35 (احتمالی)

تیگارد X35 از نظر کلاس ابعادی و مشخصات فنی در حد و اندازه هایما S5 و کمی بزرگتر از ام وی ام ایکس 22 ظاهر می شود و از نظر قیمتی نیز در همین محدوده قرار خواهد گرفت. از این رو با نرخ های فعلی ارز و گمرک، احتمال دارد تا شاهد عرضه این خودرو در محدوده قیمت 700 میلیون تومان باشیم اما با توجه به حذف ارز 4200 تومانی از محاسبات تعرفه ای گمرک، بعید نیست که در زمان عرضه (تابستان 1401)، قیمت این خودرو به بیش از 850 میلیون تومان نیز افزایش یابد.

به هر صورت باید منتظر ماند و دید که سانیار موتور تیگارد را با چه قیمتی و در چه زمانی راهی بازار خواهد کرد و آیا این خودرو به سرنوشت محصولات قبلی بایک دچار می شود یا تاسیس تیگارد موتور، قرار است نقطه عطفی در تاریخچه پر فراز و نشیب حضور خودروهای بایک در ایران قلمداد شود؟

سانیار موتور تیگارد
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی