ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

یک سوم نیروی شاغل در ایران خودرو و سایپا مازاد هستند؛ 25 هزار نفر حقوق بگیر بدون بازدهی

خودروسازی کشور 25 هزار نیروی مازاد دارد که توسط دولتی ها، مجلس و افراد با نفوذ به این صنعت تحمیل شده است. براساس آمارهای منتشر شده ایران خودرو و سایپا حدود 60 هزار نفر پرسنل ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۵:۱۵

خودروسازی کشور 25 هزار نیروی مازاد دارد که توسط دولتی ها، مجلس و افراد با نفوذ به این صنعت تحمیل شده است. براساس آمارهای منتشر شده ایران خودرو و سایپا حدود 60 هزار نفر پرسنل دارند. این تعداد پرسنل و همچنین تعداد نیروی مازاد خودروسازان نشان می‌دهد بیش از 30 درصد نیروی کار این شرکت‌ها در واقع کاری برای انجام دادن ندارند و تنها به دلیل ساختار دولتی در این شرکت‌ها مانده و اخراج نشده‌اند.
علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه مجلس با تاکید بر این که از واگذاری سهام  ایران‌ خودرو و سایپا به بخش خصوصی حمایت می‌کنیم، گفت: «امیدواریم هر چه سریعتر این تصمیم اجرایی شود، برای کوتاهی دست دولت از این خودرو سازی‌ها، حتماً باید سهام دولت واگذار شود و این شرکت‌ها خصوصی شده و مدیریت را در دست بگیرند.»
نماینده مردم محلات در مجلس در مورد نیروی مازاد خودروسازان تصریح کرد: «اکنون تحت فشار فلان مسئول و یا فلان مقام، این خودروسازی‌ها نیروی مازاد جذب می‌کنند که در نتیجه حدود 30 هزار نیروی مازاد دارند، این در حالی است که بخش خصوصی حساب و کتاب درستی دارد.»
وی ادامه داد: «در حالی که عموما شرکت‌های تحت مدیریت بخش خصوصی بهره ‌وری بالایی دارند، اما الان خودروسازها با تصمیم گیری‌های دولتی با زیان انباشته عجیبی مواجه هستند و علاوه بر مشکلات متعدد در تامین مالی، محصولاتشان کیفیت پایینی دارد.»
آنچه واضح است اینکه، به گفته این نماینده مجلس: «مردم نباید زیان انباشته خودروسازها را پرداخت کنند، اما اکنون خودروسازها از جیب مردم ارتزاق می‌کنند، لذا باید دست خودروسازها از جیب مردم بیرون آید و این چاره ای جز واگذاری سهام ایران‌خودرو و سایپا و استقرار مدیریت حرفه‌ای غیر دولتی ندارد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی