ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

انتشار صورت‌های مالی ابر آروان در کدال: درآمد 72 میلیارد تومانی در سال مالی ۱۴۰۰

شرکت ابر آروان در فروردین ماه صورت‌های مالی خود را در سامانه کدال منتشر کرده است. به این معنی که برای حضور در بازار سرمایه آماده می‌شود. بررسی صورت‌های مالی یک سال گذشته ابر آروان ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۹:۱۵

شرکت ابر آروان در فروردین ماه صورت‌های مالی خود را در سامانه کدال منتشر کرده است. به این معنی که برای حضور در بازار سرمایه آماده می‌شود. بررسی صورت‌های مالی یک سال گذشته ابر آروان حکایت از درآمد عملیاتی 72 میلیارد تومانی و سود خالص 21 میلیارد تومانی برای این شرکت دارد. دارایی‌های نامشهود این استارتاپ نیز چیزی در حدود 97 میلیارد تومان برآورد شده است.

این اطلاعات بر اساس گزارش صورت‌های مالی این شرکت که اواسط فروردین ماه در دسترس عموم قرار گرفته استخراج شده و نشان می‌دهد که درآمد عملیاتی این شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ تقریبا دو برابر شده است. همچنین در این گزارش، سرمایه شرکت چیزی در حدود 19 میلیارد و 868 میلیون تومان برآورد شده است.

ابر آروان عرضه کننده یکپارچه زیرساخت ابری در کشور است که فعالیت خود را از سال 1394 و با عنوان رسمی «نویان ابر آروان» آغاز کرد. این مجموعه که سودای عرضه سهام خود در بازار سرمایه ایران تا سال 1404 را دارد، بنابر گفته مدیرانش به تازگی هزار و 500 میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است.

سرمایه‌گذار اصلی شرکت ابر آروان که حالا بیشتر از ۵۰ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد، هلدینگ فناپ است و این هلدینگ نیز زیرمجموعه بانک پاسارگاد است. با توجه به حضور این بانک در بورس ایران با عنوان «وپاسار»، به صورت دوره‌ای صورت‌های مالی زیرمجموعه‌های آن منتشر می‌شود. اواسط فروردین ماه امسال نیز صورت‌های مالی ابرآروان در دسترس عموم قرار گرفته که نگاهی به درآمد عملیاتی و سودسازی این شرکت پس از ارزش‌گذاری صورت گرفته، نکات قابل توجهی دارد.

این صورت مالی یک ساله و منتهی به 30 دی ماه 1400 بوده که مسئولیت تهیه آن برعهده ابر آروان بوده است. براساس آمارهای اعلام شده، درآمد عملیاتی ابر آروان طی سال مالی 1400، نزدیک به 72 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال 1399 نزدیک به 2 برابر شده است.

صورت مالی ابرآروان
*مبالغ به میلیون ریال است

براین اساس ابر آروان در سال 1400 حدود 21 میلیارد تومان سود خالص کسب کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 45درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین سرمایه شرکت چیزی در حدود 19 میلیارد و 868 میلیون تومان برآورد شده است.

یکی از مناقشات همیشگی در محاسبه ارزش واقعی استارتاپ‌ها، بحث دارایی‌های نامشهود است. براساس صورت مالی منتشر شده در کدال، دارایی‌های نامشهود ابرآروان حدود 97 میلیارد تومان محاسبه شده است که در مقایسه با دوره منتهی به سال 1399، نزدیک به 80 درصد افزایش یافته است.

دارایی نامشهود ابرآروان

دارایی‌های ثابت مشهود این مجموعه نیز 121 میلیارد تومان برآورد شده است که 37 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. جمع دارایی‌ها نیز برای سال 1400 نزدیک به 272 میلیارد تومان عنوان شده است.

این شرکت همچنین طی سال مالی منتهی به دی ماه 1400، حدود 90 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده و به طور خالص 41 میلیارد تومان نیز تسهیلات نقدی دریافت کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی