ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل: تغییری در نحوه سانسور پایگاه‌های نظامی روسیه در نقشه‌هایمان ایجاد نکرده‌ایم

در چند روز گذشته برخی کاربران از دید بسیار بهتر عکس‌های ماهواره‌ای گوگل مپس از تاسیسات نظامی و استراتژیک روسیه خبر داده بودند و حالا غول دنیای جستجوی اینترنتی این ادعاها را رد کرده و ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

در چند روز گذشته برخی کاربران از دید بسیار بهتر عکس‌های ماهواره‌ای گوگل مپس از تاسیسات نظامی و استراتژیک روسیه خبر داده بودند و حالا غول دنیای جستجوی اینترنتی این ادعاها را رد کرده و می‌گوید در نحوه سانسور تصاویر ماهواره‌ای روسیه، هیچ تغییری ایجاد نکرده است.

پایگاه‌های روسی با وضوح بالا در گوگل مپس

حساب توییتر ArmedForcesUkr (که تاکنون چندین بار توسط حساب رسمی وزارت دفاع اوکراین به آن اشاره شده است) روز دوشنبه تصاویری را از تجهیزات نظامی روسیه در نقشه‌های گوگل به اشتراک گذاشت. در توضیحات ترجمه شده این توییت اوکراینی آمده است:

«اکنون تمام کاربران می‌توانند انواع موشک‌های روسی، موشک‌های بالستیک قاره‌پیما، پست‌های فرماندهی و محل‌های مخفی را با وضوح حدود 0.5 متر در پیکسل ببینند.»

در ادامه برخی سازمان‌های خبری مانند مسکو تایمز (The Moscow Times) به آن اشاره کردند و ترجمه انگلیسی این توییت نیز تاکنون هزاران بار توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

بیانیه تکذیب گوگل

با این وجود، سخنگوی گوگل در ایمیل ارسالی خود برای ورج توضیح داده است که غول فناوری هیچ تغییری در نمایش تصاویر ماهواره‌های خود در روسیه ایجاد نکرده‌ است. از سوی دیگر، ظاهرا موضوع ذکر شده برای یکی از نقاط روی نقشه گوگل صحت دارد که یکی از مناطق نظامی فعال روسیه را با دقت بالایی نشان می‌دهد.

گوگل معمولا مکان‌ها حساس بالقوه مانند پایگاه‌های نظامی را محو می‌کند. به عنوان مثال، پایگاه هوایی 705 نیروهایی هوایی فرانسه (تصویر بالا سمت چپ) در گوگل مپس به شکل پیکسلی نمایش داده می‌شود. با این وجود، برخی تاسیسات نظامی هم وجود دارند که به صورت عمومی قابل مشاهده هستند. به عنوان مثال، منطقه نظامی 51 و پایگاه نیروی هوایی نلیس ایالات متحده (تصویر بالا سمت راست) با جزئیات زیادی قابل مشاهده هستند.

از سوی دیگر باید اشاره کرد که ارتش کشورهای بزرگ به تصاویر ماهواره‌ای دسترسی دارند که گوگل در این امر هیچ تغییری نمی‌تواند ایجاد کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی