ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کنسول Playdate شرکت Panic
تکنولوژی

با Playdate آشنا شوید؛ کنسول دستی Panic که پس از سال‌ها تاخیر بالاخره وارد بازار شد

عرضه کنسول دستی Playdate از شرکت Panic که در سال 2019 معرفی شده بود، بالاخره با اعلام رسمی این شرکت آغاز شد. البته این عرضه مرحله‌ای انجام می‌شود و رفته‌رفته سفارش‌ها را به دست مشتریان ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

عرضه کنسول دستی Playdate از شرکت Panic که در سال 2019 معرفی شده بود، بالاخره با اعلام رسمی این شرکت آغاز شد. البته این عرضه مرحله‌ای انجام می‌شود و رفته‌رفته سفارش‌ها را به دست مشتریان می‌رساند. اما این کنسول بازی دستی چه طراحی و قابلیت‌هایی دارد؟

«پنیک» در بیانیه‌ای خبری در این باره گفت: «اولین نمونه‌های سیستم Playdate برای مشتریان گروه اول به تدریج از امروز و در طول هفته‌های آینده ارسال خواهد شد. پنیک پس از ارسال هر مرسوله با مشتریان گروه اول تماس می‌گیرد،و با کسانی که در سایر گروه‌ها سفارش پیش‌خرید خود را ثبت کرده‌اند، در ارتباط خواهد بود تا تاریخ عرضه کنسول‌ها را به اطلاع آن‌ها برساند.»

معرفی اجمالی کنسول Playdate

کنسول «پلی‌دیت» در سال 2019 معرفی شد و قرار بود در سال 2020 به بازار بیاید. پنیک مدعی بود که با بیش از چهار سال تلاش این کنسول را ساخته است. پلی‌دیت نمایشگری سیاه و سفید بدون نور زمینه و با کیفیت بالا دارد. این دستگاه از وای فای، بلوتوث، درگاه USB-C و جک هدفون بهره می‌برد. جالب‌ترین نکته درباره این دستگاه احتمالا دستگیره قابل چرخشی است که به‌عنوان یک کنترلر آنالوگ در سمت راست آن دیده می‌شود.

کنسول Playdate شرکت Panic

این محصول دربرگیرنده مجموعه بزرگی از بازی‌هاست که بدون هزینه اضافه هر هفته در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. این دستگاه کوچک با رنگ زرد خود اندازه بسیار کوچکی دارد و به‌راحتی درون جیب جا می‌شود. این دستگاه در زمان معرفی سروصدای زیادی به پا کرد اما با تعویق‌های مکرر موجب ناامیدی بسیاری از طرفداران خود شد.

در حال حاضر مشخص نیست که اولین موجودی کنسول پلی‌دیت به دست چند نفر خواهد رسید، اما سخنگوی پنیک تایید کرده که عرضه این دستگاه‌ها در ابتدا آهسته خواهد بود و رفته‌رفته سرعت پیدا می‌کند. این شرکت تخمین می‌زند که گروه اول مشتریان تا اواخر ماه مه (اواسط خرداد) سفارشات خود را دریافت کنند.

همه خریداران پلی‌دیت به فصل نخست بازی‌های این سیستم شامل 24 بازی دسترسی پیدا می‌کنند. همچنین به مدت 12 هفته، هر هفته دو بازی جدید به این کاتالوگ اضافه می‌شود. این کنسول اجازه سایدلود بازی‌ها را هم می‌دهد و حتی ابزارهای لازم برای توسعه نرم‌افزار روی این محصول را ارائه کرده است.

به‌علاوه پنیک از فروشگاهی برای خرید اپلیکیشن‌ها به نام Catalog رونمایی کرده است: «از آن‌جایی که می‌دانیم توسعه‌دهندگان می‌خواهند بازی‌های خود را بفروشند و کاربران هم خواستار خرید آن‌ها هستند، کار روی اپلیکیشنی به نام Catalog را شروع کردیم که اجازه می‌دهد به‌راحتی از روی خود پلی‌دیت بازی بخرید.» این کنسول هم‌اکنون با قیمت 179 دلار برای پیش‌خرید موجود است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مهرداد مهرداد
    مهرداد مهرداد | ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

    خوب چه کاری، همین بازی هارو روی گوشی هم میشه بازی کرد 😐

مطالب پیشنهادی