ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لنز هوشمند چشم
تکنولوژی

تماشای جهان با لنزهای تماسی هوشمند؛ بازار در انتظار گجت‌های پوشیدنی جدید

با وجودی که ممکن است مدتی طول بکشد تا لنزهای هوشمند چشم بتوانند به صورت گسترده در بین کاربران جایی برای خود باز کنند، تحلیلگران GlobalMarketVision می‌گویند بازار این گجت پوشیدنی کوچک به سرعت رونق ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

با وجودی که ممکن است مدتی طول بکشد تا لنزهای هوشمند چشم بتوانند به صورت گسترده در بین کاربران جایی برای خود باز کنند، تحلیلگران GlobalMarketVision می‌گویند بازار این گجت پوشیدنی کوچک به سرعت رونق می‌گیرد و بر این باورند که به زودی ممکن است جهان را از طریق لنزهای چشم هوشمند تماشا کنیم.

بازار گجت‌های پوشیدنی رو به رشد است و کاربران از محصولات مختلفی همچون ساعت‌های هوشمند و هدفون‌های بی‌سیم به خوبی استقبال می‌کنند. اما به نظر می‌رسد زمانی فرا برسد که لنزهای چشم هوشمند نیز بتوانند در این بازار حرفی برای گفتن داشته باشند.

در حال حاضر هیچ برندی تاکنون موفق به عرضه لنز هوشمند چشم خود به بازار نشده است. چندین شرکت در حال آزمایش و توسعه این فناوری هستند که در بین آنها نام سامسونگ در کنار سونی، گوگل و Sensimed AG یکی از بازیگران اصلی بازار رو به رشد لنزهای چشم هوشمند می‌درخشد.

سامسونگ و توسعه لنز چشم هوشمند

سامسونگ بیش از نیم دهه است که روی فناوری‌های هوشمند مختلف مرتبط با اپتیک کار می‌کند. شاید این شرکت آینده‌نگری داشته که چنین حوزه تحقیقاتی را سال‌ها قبل مورد توجه قرار داده است. اکنون تحلیلگران نیز بر این باورند که بازار لنز هوشمند چشم می‌تواند آینده روشنی را برای خود رقم بزند.

هنوز مشخص نیست چه زمانی اولین لنز چشم هوشمند به بازار عرضه می‌شود و حتی مشخص نیست در نهایت کدام شرکت موفق می‌شود اولین لنز هوشمند چشم را در دسترس کاربران قرار دهد. اما آنچه مسلم است، دیدن جهان از طریق لنز هوشمند می‌تواند تجربه متفاوتی باشد.

چند ماه پیش و همزمان با نمایشگاه CES 2022، پیش نمایشی از لنز هوشمند تماسی MojoLens به نمایش گذاشته شد و حالا باید دید آیا سامسونگ می‌تواند گجت هوشمند خود را زودتر از توسعه‌دهنده این لنز برای عرضه به بازار آماده کند یا خیر.  

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی