ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمازون و ساخت دستگاه هوشمند خانگی جدید
تکنولوژی

آمازون احتمالا روی یک محصول واقعیت افزوده هوشمند خانگی کار می‌کند

آمازون احتمالا شرکت فناوری بزرگ بعدی است که وارد حوزه واقعیت افزوده می‌شود زیرا این کمپانی در آگهی‌های اخیرش به دنبال استخدام افرادی است که در پروژه ساخت یک «محصول خانگی هوشمند و بدون نمونه ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۹

آمازون احتمالا شرکت فناوری بزرگ بعدی است که وارد حوزه واقعیت افزوده می‌شود زیرا این کمپانی در آگهی‌های اخیرش به دنبال استخدام افرادی است که در پروژه ساخت یک «محصول خانگی هوشمند و بدون نمونه مشابه» که مجهز به شکلی از فناوری XR (واقعیت تعمیم‌یافته) است، همکاری کنند.

متاسفانه در این آگهی جزییات خاصی از محصول مذکور وجود ندارد. در یکی از این آگهی‌ها که برای استخدام مهندس نرم‌افزار در حوزه XR/AR است، چنین آمده که این موقعیت شغلی موارد «تولید و توسعه نرم‌افزار اصلی و معماری برای یک محصول خانگی هوشمند و بدون نمونه مشابه» را شامل می‌شود.

همچنین در ادامه ذکر شده فرصت شغلی مذکور در یک «تیم جدید با عملکرد ترکیبی» قرار دارد. آمازون در آگهی دیگرش در پی استخدام «مدیر برنامه فنی» است و در توضیحات این موقعیت شغلی اعلام شده «شما از تحقیقات مفهومی و پیشرفته XR، محصولی جادویی و کاربردی که نمونه مشابه ندارد را توسعه خواهید داد.»

گفتنی است که این آگهی و یک آگهی دیگر خواستار استخدام متقاضیانی هستند که تجربه کار در زمینه‌های به شدت فنی مانند AI/ML، رباتیک و بازی‌سازی را داشته باشند.

آینده محصول احتمالی آمازون با وجود رقبا

لازم به ذکر است که کمپانی‌های بسیاری در حال ورود به حوزه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (AR/VR) هستند. شرکت متا یا همان فیسبوک سابق شاید بیشترین سرمایه‌گذاری را در این حوزه انجام داده باشد و همین حالا نیز مشغول عرضه هدست‌های موفق Quest است و برای عرضه عینک هوشمند AR در سال 2024 همکاری با ری‌بن را آغاز کرده است.

آمازون و ساخت دستگاه هوشمند خانگی جدید

همینطور هدست مورد انتظار AR/VR اپل نیز احتمالا در سال آینده معرفی شود. از سوی دیگر گوگل نیز امیدوار است تا هدست‌های AR خود را تا 2024 روانه بازار کند. در میان دیگر کمپانی‌های عظیم، اسنپ‌چت هم عینک AR خود را معرفی کرده که البته هنوز به شکل عمومی در دسترس نیست، همچنین مایکروسافت هم سال‌هاست که مشغول فروش HoloLens است.

استفاده از AR (یا VR بنابر تصمیم سازنده) می‌تواند مزایای بسیاری برای آمازون به همراه داشته باشد زیرا این شرکت طیف وسیعی از لوازم خانگی هوشمند خود را در اختیار دارد. سناریویی را فرض کنید که یک عینک AR/VR آمازون روی چشم دارید و در ارتباط با دستگاه‌های فعال شده توسط الکسا می‌توانید هر آنچه که در منزل‌تان جریان دارد را پیش چشم خود ببینید.

در پایان باید گفت آمازون اکثر مواقع ایده‌های عجیب و غریبی دارد که برخی از آنها علیرغم جالب بودن، در زمان معرفی با شکست مواجه شدند. در خصوص این محصول آمازون نیز تنها باید صبر کنیم و منتظر اخبار بعدی باشیم.  

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی