ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا: دو تراشه AI ما در چند روز تراشه‌ای بهتر از دستاورد 10 نفر در یکسال طراحی می‌کنند

انویدیا یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه هوش مصنوعی (AI) به حساب می‌آید که حالا مدعی شده دو تراشه گرافیکی هوش مصنوعی آن می‌تواند در زمینه طراحی تراشه، بسیار سریع‌تر و البته بهتر از نیروی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۱:۰۰

انویدیا یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه هوش مصنوعی (AI) به حساب می‌آید که حالا مدعی شده دو تراشه گرافیکی هوش مصنوعی آن می‌تواند در زمینه طراحی تراشه، بسیار سریع‌تر و البته بهتر از نیروی انسانی عمل کند.

انویدیا GPU و تراشه‌های مختلفی تولید می‌کند و هر سال با معرفی سخت افزارهای جدید سعی می‌کند در زمینه هوش مصنوعی پیشرفت کند. بنابراین جای تعجبی ندارد که این کمپانی با قرار دادن دو تراشه گرافیکی در کنار یکدیگر، هوش مصنوعی با قابلیت طراحی چیپ توسعه توسعه دهد.

هوش مصنوعی انویدیا بسیار سریع‌تر از انسان عمل می‌کند

بر اساس گفته «بیل دالی»، معاون ارشد بخش تحقیقات انویدیا، این کمپانی شروع به طراحی تراشه‌ها با استفاده از یک ژانراتور طرح‌بندی سلولی استاندارد با نام NVCell کرده است. این سیستم به گفته انویدیا نه تنها می‌تواند خطاهای انسانی را پیدا کند، بلکه قادر به طراحی تراشه با سرعتی بسیار بالاتر از انسان است.

ظاهرا دو GPU انویدیا می‌توانند 92 درصد کاری را که 10 نفر تقریبا در یکسال انجام می‌دهند، در چند روز به سرانجام برسانند. دالی درباره NVCell می‌گوید:

«NVCell دو کار برای ما انجام می‌دهد. یک اینکه صرفه‌جویی زیادی در نیروی کار صورت می‌گیرد. کاری که یک گروه 10 نفره برای انتقال یک کتابخانه فناوری جدید در طی یکسال انجام می‌دهند، حالا دو تراشه می‌توانند در چند روز انجام دهند. پس از اینکار، نیروی انسانی می‌تواند 8 درصد باقی مانده را انجام دهد. علاوه بر این، در بسیاری از موارد با طراحی بهتری هم روبه‌رو می‌شویم. بنابراین هم در نیروی کار صرفه‌جویی می‌کنیم و هم طراحی بهتری نسبت به طراحی انسانی در اختیارمان قرار می‌گیرد.»

انویدیا تنها شرکتی نیست که برای طراحی تراشه از توانایی‌های هوش مصنوعی شگفت‌زده شده است. گوگل هم سال گذشته میلادی گفته بود که تحت تاثیر عملکرد یادگیری ماشینی در زمینه طرح‌بندی تراشه‌ها قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی