ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امیکرون
علمی

رکورد کرونایی: فردی به فاصله ۲۰ روز به هر دو واریانت کرونا اومیکرون و دلتا مبتلا شد

محققان اسپانیایی از کوتاه‌ترین فاصله ثبت شده رسمی بین دو بار ابتلا به کرونا خبر داده و گزارش می‌دهند یک کارمند خدمات بهداشتی به فاصله تنها ۲۰ روز، به دو واریانت کرونا اومیکرون و دلتا ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

محققان اسپانیایی از کوتاه‌ترین فاصله ثبت شده رسمی بین دو بار ابتلا به کرونا خبر داده و گزارش می‌دهند یک کارمند خدمات بهداشتی به فاصله تنها ۲۰ روز، به دو واریانت کرونا اومیکرون و دلتا مبتلا شده است.

همچنین آن‌ها بر اساس توالی‌یابی ژنومی متوجه شدند که این فرد اولین بار به گونه دلتا و دومین بار به گونه امیکرون مبتلا شده که این امر قابلیت‌های امیکرون برای فرار از ایمنی بدن را تایید می‌کند.

قابلیت‌‌های گونه امیکرون

امیکرون

«جما ریسیو» از موسسه اسپانیایی Catalan Health Institute توضیح می‌دهد که یافته‌های تیم او یک بار دیگر توانایی گونه امیکرون در ایمن بودن در برابر آنتی‌بادی‌ دستگاه ایمنی انسان‌ها را نشان می‌دهد. او همچنین توضیح داد که با این وجود می‌توان گفت امیکرون علاوه بر واکسن‌ها حتی در برابر موارد ابتلا قبلی با گونه‌های دیگر از جمله دلتا نیز مقاومت می‌کند.

شاید تاکنون گزارش‌های زیادی از ابتلا دوباره افراد به ویروس کرونا شنیده باشید، اما این زن اسپانیایی، در فاصله بین دو مورد خود، کوتاه‌ترین فاصله ممکن (20 روز) را داشته است.

زن 31 ساله‌ای که در این تحقیق مورد بررسی دانشمندان قرار گرفته، 12 روز پیش از اولین ابتلا خود به گونه دلتا، سومین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده است. طبق گزارش‌های موجود، اولین مورد ابتلا او بدون هیچ علائمی و از طریق آزمایش معمولی بیمارستان‌ها در دسامبر سال گذشته شناسایی شد.

امیکرون

در ادامه این زن به مدت 10 روز قرنطینه خانگی می‌شود و پس از گذشت آن، در 10 ژانویه 2022 (20 دی) با علائم خفیفی مانند سرفه و تب مواجه شده است. این بار هم آزمایش او مثبت اعلام شده اما ظاهرا به گونه امیکرون مبتلا شده است.

در نهایت، «لارنس یانگ»، ویروس شناس «دانشگاه واریک انگلستان» توضیح می‌دهد که تحقیق جدید، نمونه بسیار خوبی از قابلیت امیکرون برای ابتلا مجدد افراد به آن است. افزایش موارد ابتلا مجدد به ویروس کرونا در سراسر جهان نیز نشان می‌دهد، تا زمانی که کووید-19 به گسترش خود ادامه دهد، جهش پیدا می‌کند و گونه‌های جدید ظهور خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza agahi
    reza agahi | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

    در مورد چنین خبرهایی معمولا نقش آمار نادیده گرفته میشه. اگر یه جامعه آماری بالا مورد بررسی قرار بگیره و به صورت آماری یک نتیجه ای گزارش بشه، خیلی بیشتر میشه برای اون خبر اهمیت قائل شد.

مطالب پیشنهادی