ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بهترین ویدیو پلیر اندروید
تکنولوژی

جعبه ابزار: معرفی بهترین برنامه‌های پخش ویدیو برای اندروید

در سال‌های نه چندان دور پخش فایل‌های سنگین و با کیفیت در موبایل‌ها امکان‌پذیر نبود و معمولا کاربران مجبور بودند تا آن‌ها را به فرمت‌ها و کیفیت‌های نازل‌تر تبدیل کنند. اما امروزه به لطف سخت ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

در سال‌های نه چندان دور پخش فایل‌های سنگین و با کیفیت در موبایل‌ها امکان‌پذیر نبود و معمولا کاربران مجبور بودند تا آن‌ها را به فرمت‌ها و کیفیت‌های نازل‌تر تبدیل کنند. اما امروزه به لطف سخت افزار قدرتمند مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند می‌توان اغلب فایل‌ها با کیفیت‌های مختلف را به آسانی مشاهده نمود. اگرچه اغلب دستگاه‌ها با یک اپلیکیشن پخش ویدیو پیش‌فرض عرضه می‌شوند؛ ولی بهره‌گیری از عناوین اختصاصی دیگر می‌تواند تجربه‌ای غنی‌تر را فراهم سازد. به همین دلیل در ادامه به دنبال بهترین ویدیو پلیر برای سیستم عامل اندروید رفته‌ایم و به معرفی برنامه‌های برتر در کنار معایب و مزایای آن‌ها خواهیم پرداخت.



بهترین ویدیو پلیر برای دستگاه‌ های اندرویدی

بدون شک هر کاربر باید با توجه به نیازهای خود اقدام به انتخاب عنوان مناسب کند؛ در نتیجه ممکن است همه عناوین معرفی شده در ادامه برای تمامی افراد کاربرد نداشته باشد. در نتیجه بهتر است خود را محدود به یک برنامه خاص نکنید و پس از امتحان کردن چند مورد از آن‌ها، به گزینه مطلوب دست پیدا نمایید.

۱. برنامه MX Player؛ بهترین ویدیو پلیر اندروید

اپلیکیشن MX Player نامی آشنا در میان کاربران اندروید به شمار می‌رود که برای سال‌های طولانی، عنوان بهترین ویدیو پلیر در این سیستم عامل را در اختیار داشته است. اپ مذکور از طراحی بسیار چشم‌نوازی بهره می‌برد و کار با منوهای مختلف آن به آسانی امکان‌پذیر است. همچنین پشتیبانی از قابلیت دیکود چند هسته‌ای یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مثبت برنامه محسوب می‌شود.

از دیگر قابلیت‌های اساسی برنامه MX Player می‌توان به پشتیبانی از زیرنویس ویدیوها، اسکرول به جلو و عقب، تغییر اندازه متن و زوم آسان با حرکات لمسی اشاره نمود. قفل مخصوص کودک نیز می‌توان برای برخی افراد بسیار کاربردی و مفید واقع شود. نسخه رایگان این اپ همراه با تبلیغات عرضه شده است و افزونه‌های جانبی برای اضافه کردن امکانات بیشتر نیز به آن در دسترس قرار دارد.

دانلود رایگان برنامه MX Player برای اندروید

MX Player

MX Player

سازنده: MX Media (formerly J2 Interactive) قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۵۴ مگابایت زبان:

۲. برنامه VLC؛ بهترین ویدیو پلیر همه‌کاره

اپلیکیشن VLC یکی از بهترین ویدیو پلیر های مخصوص کامپیوتر شناخته می‌شود که نسخه موبایل آن برای صاحبان دستگاه‌های اندرویدی هم در دسترس قرار گرفته است. این اپ متن باز و کراس پلتفرم می‌تواند برای پخش فایل‌های تصویری و صوتی مورد استفاده قرار بگیرد و از استریم تحت شبکه نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد.

برنامه VLC؛ بهترین ویدیو پلیر همه‌کاره

صفحات برنامه VLC در اندروید از طراحی خوبی برخوردار هستند و در هنگام نمایش ویدیوهای تمام صفحه می‌توان به آسانی از طریق کنترل‌های لمسی اقدام به تغییر تنظیمات مختلف از جمله حجم صدا و میزان روشنایی کرد. پشتیبانی از چند ترک صدا، زیرنویس و اکولایزر پنج کاناله از دیگر ویژگی‌های کلیدی اپ هستند. اگر به دنبال بهترین ویدیو پلیر همه‌کاره رایگان اندروید بدون تبلیغات درون برنامه‌ای هستید، VLC می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

دانلود رایگان برنامه VLC for Android برای اندروید

VLC for Android

VLC for Android

سازنده: Videolabs قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۳۲ مگابایت زبان:

۳. برنامه XPlayer؛ بهترین ویدیو پلیر از نگاه کاربران

اپلیکیشن XPlayer یکی از محبوب‌ترین عناوین در زمینه خود محسوب می‌شود و توانسته است با کسب امتیاز بسیار بالا در گوگل پلی، به یکی از بهترین ویدیو پلیر های مخصوص اندروید تبدیل شود. یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد آن، نگهداری از فایل‌ها درون فولدر شخصی است که امکان دسترسی دیگر افراد را به آن غیرممکن می‌سازد. دانلود مستقیم زیرنویس داخل اپ و افزودن آن به ویدیوها نیز امکانی کاربردی است که در زمان صرفه‌جویی به عمل می‌آورد.

بهترین ویدیو پلیر اندروید

خوشبختانه اغلب فرمت‌های رایج ویدیویی توسط برنامه XPlayer پشتیبانی می‌شود و به گزارش کاربران، قادر است ویدیوهای HEVC X265 را بدون هیچ مشکل یا لگی اجرا نماید. حجم صدا، میزان روشنایی و محل پخش نیز به آسانی توسط کنترلر‌های لمسی قابل تنظیم هستند. نمایش فایل‌های ویدیویی به صورت لیست با فیلترهای گوناگون هم می‌تواند به یافتن فایل مورد نظر کمک کند.

دانلود رایگان برنامه XPlayer برای اندروید

Video Player All Format

Video Player All Format

سازنده: InShot Inc. قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۹ مگابایت زبان:

۴. برنامه پخش ویدیو FX Player

اپلیکیشن FX Player قادر است بدون هیچ زحمتی فایل‌های با کیفیت بالا مثل 1080p و 4K را اجرا کند. قابلیت تصویر در تصویر داخلی آن هم می‌تواند پنجره‌ای پاپ آپ را در هنگام پخش ویدیو در اختیار کاربران بگذارد تا امکان استفاده از سایر برنامه‌های هم روی دستگاه به وجود آید. کاربر می‌تواند تنظیمات مختلف این پنجره شناور مثل اندازه آن را تغییر دهد و حتی به کنترلرهای لمسی مختص به پخش ویدیو نیز دسترسی داشته باشد.

برنامه پخش ویدیو FX Player

تمامی فرمت‌های رایج و محبوب صوتی و ویدیویی در برنامه FX Player پشتیبانی می‌شود و حتی می‌توان در صورت نیاز بسته‌های کد خارجی را نیز به آن اضافه کرد. ویژگی‌های قفل ویدیو و پنهان کردن فایل‌ها هم امکان دیگری است که به حفظ حریم شخصی کاربر کمک می‌کند. پشتیبانی از شتاب‌دهنده سخت افزاری داخلی و چندین ترک صدا از دیگر قابلیت‌های مهم اپ به شمار می‌روند. تنها عیب اساسی آن، نمایش تبلیغات متعدد در نسخه رایگان است.

دانلود رایگان برنامه FX Player برای اندروید

	 FX Player - Video All Codec

FX Player - Video All Codec

سازنده: FIPE Labs قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۱۰ مگابایت زبان:

۵. برنامه پخش ویدیو KMPlayer

اپلیکیشن پخش ویدیو KMPlayer یکی دیگر از عناوین مشهور در دنیای کامپیوترها است که در لیست بهترین ویدیو پلیر های موبایل هم قرار دارد. نسخه مخصوص سیستم عامل اندروید آن می‌تواند از فرمت‌ها و کدک‌های مختلفی پشتیبانی کند و کتابخانه‌ای از فایل‌های موجود روی دستگاه را در اختیار کاربر می‌گذارد که به صورت خودکار به‌ روز می‌شود. همچنین می‌توان فایل‌های قرار گرفته روی فضای ذخیره‌سازی ابری را هم به موارد کتابخانه اضافه کرد و به صورت مستقیم از گوگل درایو ویدیو تماش نمود.

پشتیبانی از نمایش زیرنویس ویدیوها، تغییر سرعت پخش، کنترل لمسی صدا و میزان نور از دیگر قابلیت‌های مهم برنامه KMPlayer هستند. یکی از ویژگی‌های نسبتا جدید این برنامه تحت عنوان KMP Connect ارائه شده است که امکان مشاهده مستقیم فایل‌های ویدیویی قرار گرفته روی کامپیوتر را از طریق موبایل فراهم می‌سازد. به طور کلی محیط آن از طراحی ساده‌ای برخوردار است که کار با آن را آسان می‌کند. البته در نسخه رایگان تبلیغات نمایش داده می‌شود؛ اما محدودیتی در استفاده از امکانات وجود ندارد.

دانلود رایگان برنامه KMPlyaer برای اندروید

KMPlayer - All Video Player

KMPlayer - All Video Player

سازنده: PANDORA TV قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۸۱ مگابایت زبان:

۶. برنامه پخش ویدیو PlayerXtreme

اپلیکیشن PlayerXtreme یکی دیگر از بهترین ویدیو پلیر های دستگاه‌های اندرویدی است که می‌توان برای پخش فایل‌های صوتی هم کاربرد بسیاری داشته باشد. این اپ رایگان از شتاب‌دهنده سخت افزاری و دیکود چند هسته‌ای بهره می‌گیرد و می‌تواند از چندین ترک صوتی، کنترلرهای لمسی مختص به زیرنویس، پخش ویدیو در پس‌زمینه و افزایش صدا تا ۲۰۰ درصد پشتیبانی به عمل آورد.

بهترین ویدیو پلیر اندروید

رابط کاربری با امکان استفاده آسان از نکات مهم درباره برنامه PlayerXtreme است. البته عملکردهای جانبی در این اپ به خوبی سایر رقبای آن نیست و ممکن است برخی از ویژگی‌ها مثل جمع‌آوری خودکار فایل‌ها در کتابخانه با مشکل برخورد کند و مجبور شوید تا به صورت دستی این کار را انجام دهید.

دانلود رایگان برنامه PlayerXtreme برای اندروید

PlayerXtreme Media Player - Movies & streaming

PlayerXtreme Media Player - Movies & streaming

سازنده: Xtreme Media Works قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۳۲ مگابایت زبان:

۷. برنامه پخش ویدیو OPlayer

اپلیکیشن OPlayer یکی از بهترین ویدیو پلیر های با سابقه برای اندروید است که لذت بخش فایل‌هایی با کیفیت بالا در موبایل را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد. عملکرد اپ در اغلب دستگاه‌های اندرویدی از جمله موبایل‌ها و تبلت‌ها بدون نقص و روان است و می‌توان برای استفاده طولانی مدت روی آن حساب باز کرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به قابلیت جابه‌جایی فایل از طریق USB یا وای‌فای، پشتیبانی از AirPlay و کابل HDMI و مدیریت فایل داخلی اشاره کرد.

برنامه پخش ویدیو OPlayer

کاربران می‌توانند به کمک برنامه OPlayer اقدام به مخفی کردن فایل‌های ویدیویی خود کنند تا از دسترس دیگر افراد خارج بمانند. تغییر اندازه صفحه پخش، میزان روشنایی و تکرار پخش از جمله تنظیماتی هستند که به راحتی در این اپ قابل کنترل خواهند بود. همچنین گزینه اختصاصی برای کارکرد آسان تنها با یک دست داخل آن در نظر گرفته شده است.

دانلود رایگان برنامه OPlayer برای اندروید

Video Player All Format

Video Player All Format

سازنده: OLIMSOFT قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۱۵ مگابایت زبان:

۸. برنامه پخش ویدیو nPlayer

اپلیکیشن nPlayer یکی از عناوین کمتر شناخته شده در لیست بهترین ویدیو پلیر های مخصوص اندروید است که پشتیبانی خوبی از انواع فرمت‌های تصویری و صوتی به عمل می‌آورد. البته در هنگام نگارش این متن، بیشتر از دو سال از انتشار آخرین آپدیت برای آن می‌گذرد و به نظر نمی‌رسد توسعه‌دهنده قصد ادامه پشتیبانی از محصول خود را داشته باشد؛ اما با این حال هنوز هم گزینه کاملا رایگان و مناسبی محسوب می‌شود.

برنامه پخش ویدیو nPlayer

به کمک لمس صفحه در هنگام پخش ویدیو با برنامه nPlayer می‌توان تنظیمات مختلفی مثل حجم صدا، محل پخش، میزان روشنایی و اندازه زیرنویس را کنترل کرد. پشتیبانی از پخش در پنجره پاپ آپ، بهره‌گیری از کدک صوتی DTS HD، پخش ترک‌های صوتی چندگانه، افزودن فونت‌های خارجی به اپ و پشتیبانی از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری مثل دراپ باکس، گوگل درایو و وان درایو از دیگر ویژگی‌های مهم آن به شمار می‌رود.

دانلود رایگان برنامه nPlayer برای اندروید

nPlayer

nPlayer

سازنده: Newin Inc. قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۸۱ مگابایت زبان:

۹. برنامه پخش ویدیو SR Player

اپلیکیشن SR Player با وجود تعداد آرای کم در گوگل پلی، توانسته است امتیاز نسبتا مناسبی را کسب کند و به همین دلیل در لیست بهترین ویدیو پلیر های سیستم عامل اندروید قرار گرفته است. کاربران به کمک این اپ می‌توانند اقدام به تقسیم ویدیوهای طولانی به چندین کلیپ کوتاه کنند تا تنها قسمت‌های دلخواه خود را روی حافظه دستگاه در اختیار داشته باشند. همچنین برای پخش فایل‌های ویدیویی نیازی به باز کردن برنامه وجود ندارد و می‌توان فایل‌ها را به شکل مستقیم از صفحه هوم دستگاه به لطف ویجت اختصاصی اجرا نمود.

بهترین ویدیو پلیر اندروید

پشتیبانی از پخش ویدیو در پنجره پاپ آپ در کنار پخش ویدیو در پس‌زمینه از قابلیت‌های کاربردی دیگر برنامه SR Player شناخته می‌شوند که به مولتی تسکینگ در هنگام کار با دستگاه کمک می‌نمایند. کاربران می‌توانند پلی لیست‌های سفارشی برای خود ایجاد نمایند و عناوین دلخواه خود را برچسب بزنند تا دیگر نیازی به جستجو در میان انبوهی از فایل‌ها نداشته باشند.

دانلود رایگان برنامه SR Player برای اندروید

SR Player (Video Player)

SR Player (Video Player)

سازنده: Arjun Vekariya قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۴.۴ مگابایت زبان:

۱۰. برنامه Kodi؛ بهترین ویدیو پلیر برای استریم

اپلیکیشن Kodi از دیگر عناوین متن باز در میان فهرست بهترین ویدیو پلیر های اندروید است که تمرکز بیشتری روی استریم محتوا دارد و می‌توان از آن برای پخش فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، شبکه‌های زنده و مسابقات روی موبایل استفاده نمود. البته برای انجام این کار به افزونه‌های اختصاصی این اپ نیاز خواهید داشت و باید در ابتدا آن‌ها را روی دستگاه خود نصب کنید.

بهترین ویدیو پلیر اندروید

افزونه‌های برنامه Kodi امکان کنار هم قرار دادن محتوای پلتفرم‌های مختلف از جمله یوتیوب و توییچ را فراهم می‌سازند تا دیگر کاربران نیازی به جابه‌جایی میان اپلیکیشن‌های گوناگون نداشته باشند. همچنین می‌توان از آن برای پخش محتوای لوکال نیز استفاده نمود. این برنامه به صورت خودکار موارد مرتبط با فایل‌ها مثل پوسترها و تریلرها را به کاربر نشان می‌دهد و تقریبا در تمامی پلتفرم‌های محبوب در دسترس است؛ در نتیجه امکان استریم در هرجایی را ممکن می‌کند.

دانلود رایگان برنامه Kodi برای اندروید

Kodi

Kodi

سازنده: Kodi Foundation قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۷۳ مگابایت زبان:

سوالات متداول درباره بهترین ویدیو پلیر اندروید

برنامه MX Player برای پخش ویدیو در اندروید بهتر است یا VLC؟

اپلیکیشن MX Player یکی از قدیمی‌ترین عناوین در زمینه پخش ویدیو برای اندروید محسوب می‌شود که قابلیت‌های متنوعی را ارائه می‌کند. در سوی دیگر اگرچه VLC امکانات مختلفی را درون خود جای داده است؛ اما قسمت عمد‌ه‌ای از موفقیت خود را مدیون نسخه دسکتاپ است.

بهترین ویدیو پلیر اندروید برای پخش فرمت‌های مختلف کدام است؟

بدون شک اپلیکیشن VLC for Android یکی از بهترین گزینه‌ها برای پخش فایل‌های کیفیت بالا با فرمت‌های تصویری مختلف در اندروید است که از کدک‌های گوناگونی پشتیبانی به عمل می‌آورد و می‌تواند نقش یک ابزار همه‌کاره و جامع را بازی کند.

بهترین ویدیو پلیر برای استریم محتوا در اندروید کدام است؟

اپلیکیشن Kodi یکی از بهترین ویدیو پلیر های سیستم عامل اندروید است که به صورت اختصاصی روی استریم محتوا از پلتفرم‌های مختلف مثل توییچ و یوتیوب تمرکز دارد. البته سایر برنامه‌ها مثل VLC و KMPlayer هم گزینه‌هایی برای استریم تحت شبکه محتوا در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی