ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک و افزایش تولیدات تسلا
خودرو

ایلان ماسک از تولید بیش از 1.5 میلیون دستگاه خودروی تسلا در سال 2022 خبر داد

تسلا اهداف بزرگی را برای سال جاری دنبال می‌کند. این اهداف شامل تولید تعداد زیادی خودروی الکتریکی می‌شود، به‌طوری که ایلان ماسک از تولید بیش از 1.5 میلیون دستگاه خودروی تسلا می‌گوید. جدیدترین کارخانه تولیدی ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

تسلا اهداف بزرگی را برای سال جاری دنبال می‌کند. این اهداف شامل تولید تعداد زیادی خودروی الکتریکی می‌شود، به‌طوری که ایلان ماسک از تولید بیش از 1.5 میلیون دستگاه خودروی تسلا می‌گوید.

جدیدترین کارخانه تولیدی کمپانی خودروسازی تسلا که توسط ایلان ماسک بنیان‌گذاری شده، اخیرا در آلمان افتتاح شده است. این کارخانه یکی از مصادیق گسترش خط تولید خودروهای تسلاست. ایلان ماسک نیز در نظر دارد تا تولیدات این کمپانی بیش از پیش شود و به تعداد قابل‌توجهی در سال برسد.

ایلان ماسک از افزایش تولید خودروهای تسلا خبر داد

ایلان ماسک و افزایش تولیدات تسلا

در گزارشات یک منبع آگاه آمده است که ایلان ماسک اطلاعات جدیدی را از پیشرفت‌های اخیر کمپانی تسلا به اشتراک گذاشته که اطلاعات اساسی را به علاقه‌مندان این شرکت می‌دهد. ایلان ماسک طی صحبت‌های جدید خود طی یک کنفرانس گفت:

«پس از پشت سر گذاشتن سه ماهه پرفروش در تسلا، درآمدهای بی‌سابقه‌ای داشتیم و با توجه به آمار تحویل خودروها در این بازه زمانی، انتظار می‌رود که بتوانیم تا پایان سال 2022 میلادی بیش از 1.5 میلیون دستگاه خودرو را تولید کنیم.»

مشخص نیست که این پیش‌بینی ماسک بر چه اساسی انجام شده و حتی اذعان دارد که این هدف علی‌رغم وجود چالش‌های تأمین قطعات محقق خواهد شد. به هر حال ماسک اظهار دارد که تسلا نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، رشد 60 درصدی فروش را تجربه کرده که رقم فوق‌العاده‌ای به شمار می‌آید.

البته بهبود وضعیت در ظرفیت‌های تولیدی کارخانه‌های خودروسازی تسلا هنوز تحقق نیافته و سختی‌هایی در این راه وجود دارد. البته تسلا برطرف کردن این مشکل را در اولویت خود قرار داده و اگر این کمپانی موفق به افزایش ظرفیت‌های تولیدی خود شود، می‌تواند در سال‌های آینده به رشد سالانه 50 درصدی در عرضه خودروهای خود دست پیدا کند.

ایلان ماسک در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد:

«میزان رشد تولید خودروها به میزان ظرفیت تجهیزات فعلی، کارایی عملیاتی و ثبات زنجیره تأمین بستگی دارد. در حال حاضر کارخانه‌های خودمان با ظرفیت کاهش یافته در حال تولید محصولات هستند و این ارتباط مستقیمی با زنجیره تأمین قطعات دارد. این اصلی‌ترین مانع در راه کمپانی تسلا است و احتمالا تا پایان سال 2022 این مشکل برقرار خواهد بود.»

به هر طریق اما مشکلات نتوانستند جلوی تسلا را بگیرند تا یک فصل درخشان را پشت سر نگذارد. این کمپانی طی سه ماهه آغازین سال 2022 موفق شد تا 305 هزار دستگاه خودرو را تولید کرده و 310 هزار دستگاه را نیز عرضه کند. درآمد کل این کمپانی هم‌اکنون به میزان 18.76 میلیارد دلار آمریکا رسیده است. این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته 81 درصد افزایش داشته که کم‌نظیر است.

به نظر شما آیا تسلا موفق می‌شود به هدف سالانه خود، یعنی تولید بیشتر از 1.5 میلیون دستگاه خودرو برسد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی