ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

گوگل دسترسی کاربران به میراث فرهنگی جهان را آسان‌تر می‌کند

وزارت امور خارجه آمریکا با همکاری واحد هنر و فرهنگ گوگل سعی دارد دسترسی کاربران به میراث فرهنگی سراسر دنیا را آسان‌تر کند. این پروژه که در روز جهانی میراث فرهنگی معرفی شد، از طریق ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

وزارت امور خارجه آمریکا با همکاری واحد هنر و فرهنگ گوگل سعی دارد دسترسی کاربران به میراث فرهنگی سراسر دنیا را آسان‌تر کند. این پروژه که در روز جهانی میراث فرهنگی معرفی شد، از طریق سرویس گوگل آرتس حدود صد تصویر جدید از 1100 پروژه در 130 کشور دنیا را به نمایش درمی‌آورد.

«لی سترفیلد»، دیپلمات وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در این باره نوشت: «میراث فرهنگی، اشیاء تاریخی و سنت‌ها مایه افتخار بسیاری از مردمان سراسر دنیا هستند، اما نگهداری از آن‌ها نیازمند توجه و هوشیاری است. به همین خاطر، مرکز میراث فرهنگی وزارت امور خارجه با دولت‌ها و سازمان‌ها همکاری می‌کند تا از طریق صندوق سفیران مراقبت فرهنگی (AFCP) از میراث فرهنگی در برابر تهدیدات طبیعی و انسانی محافظت کند.»

میراث فرهنگی جهانی

کدام میراث فرهنگی جهان در این پروژه حضور دارند؟

از جمله جاذبه‌هایی که به گوگل آرتس اضافه شده‌اند می‌توانیم به معبد «وات چایواتانارام» در «آیوتایا» در تایلند، مقبره «امام الشافعی» در مصر و سامانه محافظت در برابر سیل «نبطیان» در اردن اشاره کنیم. مرکز میراث فرهنگی تاکنون بیش از 100 عکس جدید را از این جاذبه‌ها به این پایگاه داده اضافه کرده است. افزون بر این، همراه هر میراث فرهنگی داستانی قرار گرفته که در کنار تصاویر و ویدیوها از سوی مرکز میراث فرهنگی وزارت خارجه آمریکا ارائه شده است.

مرکز میراث فرهنگی این وزارت‌خانه قول داده که در آینده به به‌روزرسانی و افزودن داستان‌های بیشتر به وب‌سایت خود ادامه دهد. به‌علاوه چون تغییرات اقلیمی یکی از مهم‌ترین تهدیدها علیه میراث فرهنگی جهان محسوب می‌شود، این مرکز از کاربران دعوت کرده تا نگاهی به پروژه Heritage of the Edge از واحد هنر و فرهنگ گوگل داشته باشند.

این پروژه سعی دارد به مردم نشان دهد که چه میراث فرهنگی ارزشمند و شناخته‌شده‌ای در معرض خطر نابودی قرار دارند و چرا توجه به محیط زیست می‌تواند جلوی تخریب این جاذبه‌های مهم و زیبا را بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی