ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تست لوسید Air توسط تسلا؛ آیا ایلان ماسک احساس خطر کرده است؟

استفاده از محصولات کمپانی‌های رقیب برای کشف رمز و رازها و مهندسی معکوس پدیده چندان جدیدی نیست. با توجه به اینکه شرکت تسلا در زمینه خودروهای برقی پیشگام است، سایر کمپانی‌ها از محصولات آن برای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

استفاده از محصولات کمپانی‌های رقیب برای کشف رمز و رازها و مهندسی معکوس پدیده چندان جدیدی نیست. با توجه به اینکه شرکت تسلا در زمینه خودروهای برقی پیشگام است، سایر کمپانی‌ها از محصولات آن برای تست و مهندسی معکوس استفاده می‌کنند. اما نکته عجیب اینکه اخیرا یک دستگاه لوسید Air در مجموعه تست تسلا واقع در محوطه کارخانه فریمونت مشاهده شده است. با توجه به شواهد و قراین به نظر می‌رسد تست لوسید Air توسط تسلا به منظور پی بردن به اسرار و توانمندی‌های رقیب صورت می‌پذیرد.

تست لوسید Air

شاید بدانید شرکت لوسید توسط برنارد تسه، معاون ارشد و عضو هیئت مدیره سابق تسلا پایه‌گذاری شده است.

این شرکت ابتدا با نام اتیوا (Atieva) و در زمینه تولید پیشرانه برای دیگر کمپانی‌ها فعالیت می کرد. پس از تغییر نام به لوسید موتورز، این شرکت تغییر استراتژی هم داده و روی تولید خودروهای برقی تمرکز نمود. اولین محصول لوسید مدل Air است که در دسته سدان های لوکس برقی جای می‌گیرد.

لوسید موتورز در سال ۲۰۱۶ پیتر رالینسون را جذب کرد. پیش از پیوستن به لوسید، آقای رالینسون به عنوان معاون ارشد تسلا مشغول به کار بود.

نکته جالب اینکه تسلا مدل S تحت نظارت آقای رالینسون توسعه یافته است. این مهندس برجسته در حال حاضر به صندلی مدیرعاملی لوسید تکیه زده است.

پیتر رالینسون

لوسید Air اولین خودروی الکتریکی است که بردی بیش از ۵۰۰ مایل یا ۸۰۰ کیلومتر دارد. اگرچه این رقم چشمگیر محسوب می‌شود، اما ایلان ماسک معتقد است چنین رقمی در دنیای واقعی مفید نیست. وی پیشتر نقش پیتر رالینسون در توسعه تسلا مدل S را نیز کمرنگ جلوه داده بود.

آقای ماسک اوایل امسال در این رابطه گفته بود تسلا یک سال قبل و زودتر از لوسید موتورز می‌توانست خودروی برقی با برد بیش از ۶۰۰ مایل یا هزار کیلومتر را تولید کند‌. وی علت عدم تولید چنین مدلی را «بدتر شدن» محصول عنوان کرده بود.

ایلان ماسک

با در نظر گرفتن صحبت‌های آقای ایلان ماسک و کاهش قیمت تسلا مدل S پس از مشخص شدن قیمت پایه Air می توان اینگونه نتیجه گرفت که مرد پر سر و صدای جهان تکنولوژی نسبت به قدرت گرفتن کمپانی لوسید احساس خطر کرده است.

حالا با آغاز تحویل لوسید Air، تسلا یک دستگاه از آن را به مجموعه تست خود برده و توانایی‌های آن را ارزیابی می‌کند. آنطور که تصاویر جاسوسی نشان می‌دهند، تسلا در حال تست عملکرد این خودرو در پیست و شتاب‌گیری‌های آن است.

تست لوسید Air

شاید فاکتورهایی مثل وجود تکنولوژی‌های نوین، دستیابی لوسید به راندمان بسیار بالا و سایز کوچک پیشرانه مدل Air انگیزه و عامل اصلی در تست این خودرو توسط تسلا باشد.

بد نیست اشاره کنیم چندی قبل هم تصاویری از تست و ارزیابی تسلا مدل S پلد و تسلا مدل ۳ توسط جنرال موتورز در کارخانه میشیگان به بیرون درز کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی