ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا
کسب و کار

گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۲ تسلا: افزایش 69 درصدی تولید و رشد 147 درصدی سود

گزارش مالی سه ماهه اول 2022 تسلا نشان می‌دهد غول خودروسازی برای دوره منتهی به 31 مارس با رشد ۸۷ درصدی، درآمد 18.76 میلیارد دلاری و 3.22 دلار به ازای هر سهم را در کارنامه ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

گزارش مالی سه ماهه اول 2022 تسلا نشان می‌دهد غول خودروسازی برای دوره منتهی به 31 مارس با رشد ۸۷ درصدی، درآمد 18.76 میلیارد دلاری و 3.22 دلار به ازای هر سهم را در کارنامه خود ثبت کرده است. این شرکت در فصل اول ۲۰۲۲ افزایش تولید ۶۹ درصدی و رشد ۱۴۷ درصدی سود را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.

اعداد مهم گزارش درآمد تسلا به شرح زیر است:

  • سود هر سهم: 3.22 دلار در مقابل 2.26 دلار مورد انتظار تحلیلگران
  • درآمد: 18.76 میلیارد دلار در مقابل 17.80 میلیارد دلار مورد انتظار تحلیلگران

رشد فوق‌العاده کسب‌و‌کار خودرو تسلا

تسلا

به طور جزئی، درآمد بخش خودرو تسلا به 16.86 میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 87 درصد بیشتر است. سود این بخش نیز با 32.9 درصد رشد تا 5.54 میلیارد دلار افزایش یافت و رکورد جدیدی را برای این شرکت به ثبت رساند.

تسلا در گزارش خود اعلام کرد که رشد درآمد آن‌ها تا حد زیادی به دلیل افزایش تعداد خودروهای عرضه شده به بازار و افزایش میانگین قیمت‌ فروش آن‌ها بوده است.

خلاصه وضعیت مالی تسلا در سه ماهه قبل در تصویر زیر آمده است: (سه ماهه آخر به رنگ قرمز مشخص شده)

تسلا

ماه گذشته، این شرکت اعلام کرده بود که در فصل اول سال 2022 موفق شده 310,048 خودرو تحویل مشتریان خود دهد که با این وجود، از نظر تعداد خودروهای تحویلی رکورد زده است. در آن گزارش اعلام شده بود که خودروهای مدل 3 و مدل Y تسلا 95 درصد یا تعداد 295,324 از کل آن‌ها را تشکیل داده است.

«زاخاری کرکورن» مدیر مالی و «ایلان ماسک» مدیرعامل شرکت، در این جلسه اعلام کردند که تسلا اطمینان دارد که می‌تواند نسبت به سال 2021 حداقل 50 درصد رشد کند. با این وجود، تولید کارخانه شانگهای غول خودروسازی به اندازه یک ماه و به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا و تعطیلی‌هایی که به دنبال آن شکل گرفته، کاهش پیدا کرده است.

کرکورن در این رابطه توضیح داد:

«تولید در سطوح محدودی از سر گرفته شده و ما در تلاش هستیم تا در سریع‌ترین زمان ممکن به تولید کامل خود برگردیم.»

در نهایت، ماسک اعلام کرد که تسلا در سال جاری می‌تواند یک و نیم میلیون خودرو تولید کند. با این حال، او پیش‌بینی کرد که مشتریانی که اکنون سفارش خود را ثبت می‌کنند، ممکن است مدت زمان زیادی را منتظر تحویل خودرو خود باشد و برخی از آن‌ها حتی تا سال آینده تحویل نخواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی