ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماشین هوشمند تسلا
خودرو

نقص فنی خودرو هوشمند تسلا و برخورد با جت شخصی 3.5 میلیون دلاری [تماشا کنید]

خودرو تسلا مجهز به سیستم «Smart Summon» مربوط به فناوری پارک خودکار به دلیل نقص عملکرد با جت شخصی ۳.۵ میلیون دلاری برخورد کرد. «ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا، Smart Summon را «ویروسی‌ترین ویژگی تسلا» نامیده ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

خودرو تسلا مجهز به سیستم «Smart Summon» مربوط به فناوری پارک خودکار به دلیل نقص عملکرد با جت شخصی ۳.۵ میلیون دلاری برخورد کرد.

«ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا، Smart Summon را «ویروسی‌ترین ویژگی تسلا» نامیده است.

ویدئویی در شبکه‌های مجازی پخش شده که در آن ظاهرا سیستم «Smart Summon» خودرو هوشمند تسلا که در سال 2019 معرفی شد عملکرد درستی از خود نشان نداده است. این نخستین بار نیست چنین اتفاقی می‌افتد.

افراد حاضر در صحنه ادعا می‌کنند سازنده هواپیما «Cirrus» در «Felts Field» از «Spokane» واشنگتن، آن را بیمه کرده است و خسارت وارد شده پرداخت می‌شود.

در فیلم دیده می‌شود که پس از برخورد آرام ماشین هوشمند تسلا با این جت شخصی، این جت برای چند متر روی آسفالت کشیده می‌شود. کارشناس Felts Field از پاسخ دادن به سوالات کاربران و کارشناسان در این‌باره خودداری کرد.

ماشین هوشمند تسلا

با توجه به ویژگی‌هایی که ماشین‌های هوشمند تسلا دارند، مشخص است که مالک ماشین درحال استفاده از فناوری پارک خودکار بوده است. در این حالت، ماشین هوشمند می‌تواند فضای پارک را ترک کند، موانع را دور بزند و به سمت صاحبش برود. مالک می‌تواند تمام این دستورات را از طریق اپلیکیشن تسلا که روی گوشی هوشمند خود نصب کرده است، انجام دهد. تا زمانی که فاصله مالک و خودرو کمتر از 200 فوت باشد – به عبارت دیگر، تا زمانی که خودرو در محدوده دید باشد – تمام دستورات قابل اجرا خواهند بود.

کاربر «Reddit» که این ویدئو را به اشتراک گذاشته است، گفت: « از زمانی که سیستم «Smart Summon» خودرو هوشمند تسلا در سال 2019 معرفی شد، بارها شاهد ویدئوهای مختلف بودیم که خودرو قادر به تشخیص دقیق اجرام اطراف نیست و با آن‌ها به صورت آهسته برخورد می‌کند.» او ادامه داد: «احتمالا صاحبان این خودرو هوشمند از این مسئله باخبر نبودند وگرنه هرگز آن را در کنار یک جت شخصی گران قیمت به صورت خودکار به حرکت درنمی‌آوردند.» در اینجا ویدئو منتشر شده توسط این کاربر را مشاهده می‌کنید.

ویدئوهای دیگر شامل برخورد یک خودروی شاسی بلند با سرعت زیاد با یک ماشین هوشمند دیگر تسلا بود که به نظر می‌رسید گیج شده است و قادر به مسیریابی صحیح نیست. در ویدئو دیگری که توسط عابران پیاده ضبط شده است، یک ماشین تسلا سعی دارد از پارکینگ مرکز خرید بیرون بیاید، اما موفق نیست.

به گفته «Electrek» نسخه جدیدتر این ویژگی به مالکان اجازه می‌دهد تا وسایل نقلیه را از فواصل دورتر نیز فراخوانی کنند و در محیط‌ پارکینگ‌های پیچیده‌تری آن را پارک کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی