ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون 13 پرو مکس
تکنولوژی

قرارداد اپل و BOE برای تامین پنل‌های OLED آیفون 14

طبق گزارشی جدید، اپل برای تامین نمایشگر OLED آیفون 14 با شرکت چینی BOE قراردادی به ارزش 50 میلیون یوان (8 میلیون دلار) امضا کرده است. اپل هرساله سعی می‌کند تعداد تامین‌کنندگانش را افزایش دهد ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۸

طبق گزارشی جدید، اپل برای تامین نمایشگر OLED آیفون 14 با شرکت چینی BOE قراردادی به ارزش 50 میلیون یوان (8 میلیون دلار) امضا کرده است.

اپل هرساله سعی می‌کند تعداد تامین‌کنندگانش را افزایش دهد و حالا نوبت به سری آیفون 14 رسیده تا شرکت‌های مختلفی نمایشگر OLED آن را تامین کنند. در حالی که کوپرتینویی‌ها در هنگام ورود نمایشگرهای OLED به آیفون‌ها برای این پنل‌ها تنها با سامسونگ همکاری داشتند، برای نسل بعدی آیفون‌ها سه شرکت در این بخش فعالیت خواهند کرد.

شرکت BOE، تامین‌کننده نمایشگر آیفون 14

نمایشگر آیفون 14

طبق گزارشی جدید، شرکت BOE پنل‌های 6.1 اینچی OLED را در اختیار اپل قرار می‌دهد، بنابراین برای مدل‌های دیگر یعنی آیفون 14 مکس و نسخه‌های پرو، شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی نمایشگر تولید خواهند کرد.

با این قرارداد، BOE برای اولین بار نمایشگر آیفون‌های جدید را تامین خواهد کرد. پیش از این چینی‌ها برای نسل‌های قبلی آیفون نمایشگر تولید کرده بودند و یا اینکه نمایشگرهای تعمیری برای اپل ساخته بودند.

این گزارش تنها چند هفته پس از انتشار خبرها مبنی بر آماده شدن BOE برای تامین پنل‌های OLED نسل‌های بعدی آیپدها و مک‌بوک‌ها منتشر شده است. این کمپانی برای اینکه بتواند نیازهای اپل در قراردادهای بعدی را تامین کند، کارخانه B16 در سیچوآن را گسترش می‌دهد و تجهیزات بیشتری به آن می‌آورد.

گزارش اخیر همچنین به این موضوع اشاره دارد که BOE از زمانی که شروع به کار روی پنل‌های OLED کرده، بهترین سال خود را تجربه کرده است. گزارش سالانه این کمپانی چینی نشان داد که آن‌ها توانسته‌اند نزدیک به 60 میلیون پنل OLED عرضه کنند که رشد 60 درصدی را نسبت به گذشته نشان می‌دهد.

این میزان عرضه پنل اولد باعث شده که BOE در چین در بالاترین رتبه قرار بگیرد و در سطح جهان هم پس از سامسونگ، دوم باشد. کره‌ای‌ها سهم بالاتری نسبت به BOE در بازار جهانی دارند، هرچند احتمالا در آینده سهم‌شان کاهش می‌یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی