ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

قصه تلخ نیسان آریا؛ تعویق مجدد تولید در پی کمبود قطعات

آریا نام نخستین کراس‌اوور تمام الکتریکی کمپانی نیسان است که در سال ۲۰۲۰ رونمایی شد. این خودرو از ژانویه امسال در کارخانه توچیگی در ژاپن تولید می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های قبلی قرار بود این کراس‌اوور ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

آریا نام نخستین کراس‌اوور تمام الکتریکی کمپانی نیسان است که در سال ۲۰۲۰ رونمایی شد. این خودرو از ژانویه امسال در کارخانه توچیگی در ژاپن تولید می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های قبلی قرار بود این کراس‌اوور از نیمه دوم سال گذشته راهی بازار آمریکا شود. اما شیوع ویروس کرونا و ایجاد اختلال در زنجیره تامین قطعات باعث شد این امر به امسال موکول گردد. حالا خبر می‌رسد عرضه نیسان آریا در ایالات متحده به خاطر بحران تراشه باز هم به تعویق افتاده است. البته این تنها عامل نبوده و نیسان بروز سایر اختلالات در زنجیره تامین قطعات را جزو دیگر دلایل برشمرده است.

نیسان آریا

حتما در جریان هستید که پس از شیوع ویروس کرونا بسیاری از خودروسازان بزرگ جهان با اختلال در تامین قطعات به ویژه تراشه روبرو شده‌اند. شدت این بحران به حدی است که شاید بازگشت به شرایط عادی ماه‌ها و حتی سالها طول بکشد. از این رو عرضه مدل‌های جدید با چالش‌های زیادی همراه خواهد بود.

کراس اوور آریا دومین مدل تمام الکتریکی کمپانی نیسان پس از هاچبک لیف محسوب می‌شود. از آنجایی که نسل اول لیف در سال ۲۰۱۰ وارد بازار شده، نیسان یکی از پیشگامان خودروهای برقی به شمار می‌رود و طرفداران و مشتریان وفادار آن بی صبرانه منتظر مدل آریا هستند.

نیسان آریا

بد نیست اشاره کنیم نیسان آریا از دوازدهم ماه می امسال در سرزمین مادری یعنی ژاپن عرضه می‌شود. البته پیش از این قرار بود این خودرو از اواسط سال ۲۰۲۱ وارد بازار شود. اما شیوع کرونا باعث شد نیسان ابتدا آن را تا ماه مارس ۲۰۲۲ و سپس تا ماه می به تاخیر بیاندازد.

آنطور که نیسان اعلام کرده آریا از تابستان پیش رو در اروپا به فروش خواهد رسید. در آن سوی دنیا هم، آمریکا از پاییز میزبان این خودرو خواهد بود. البته این‌ها به شرطی است که تاخیر چند باره در برنامه‌های نیسان پیش نیاید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی