ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپ استور اپل
تکنولوژی

اپل ظاهرا می‌خواهد بطور گسترده برنامه‌های قدیمی را از اپ استور حذف کند

اپ استور تنها منبع رسمی انتشار برنامه‌های آیفون است و اپل سختگیری‌های مخصوص به خودش را برای آن دارد. حالا در جدیدترین دور از این سختگیری‌ها، اپل به توسعه‌دهندگان هشدار داده که اگر برنامه‌هایشان برای ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۷

اپ استور تنها منبع رسمی انتشار برنامه‌های آیفون است و اپل سختگیری‌های مخصوص به خودش را برای آن دارد. حالا در جدیدترین دور از این سختگیری‌ها، اپل به توسعه‌دهندگان هشدار داده که اگر برنامه‌هایشان برای مدت طولانی آپدیت نشده باشند، از اپ استور حذف می‌شوند. البته اپل به توسعه‌دهندگان 30 روز فرصت داده تا اپ‌های خود را آپدیت کنند.

اپل با ارسال ایمیلی به توسعه‌دهنده‌ای چنین موضوعی را مطرح کرده:

«شما با ثبت یک بروزرسانی برای بررسی طی 30 روز آینده، می‌توانید این برنامه را در اپ استور برای کاربران جدید نگه دارید تا آن‌ها بتوانند این اپ را پیدا و دانلود کنند. اگر هیچ آپدیتی در طی 30 روز ثبت نشود، این برنامه حذف خواهد شد.»

در حالی که اپل برنامه‌های قدیمی را از اپ استور حذف می‌کند، کاربرانی که قبلا آن‌ها را دانلود کرده‌اند، همچنان قادر به استفاده از آن‌ها خواهند بود و تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند.

حذف برنامه‌هایی که دو سال آپدیت نشده‌اند

یکی از توسعه‌دهندگان به نام «رابرت کابو» درباره این تغییر جدید ابراز نگرانی کرده و گفته اپل او را تهدید کرده که اگر بازی خود را در اپ استور آپدیت نکند، حذف خواهد شد. این بازی که Motivoto نام دارد، اگرچه از مارس 2019 بروزرسانی دریافت نکرده، اما همچنان عملکردش را حفظ کرده و بازیکنان آن را دانلود می‌کنند.

توسعه‌دهنده دیگری به نام «کوستا الفتریو» که کیبورد FlickType را برای اپل واچ توسعه داده و نسخه‌ای مخصوص افراد با مشکل بینایی دارد، می‌گوید اپل این نسخه را بخاطر عدم دریافت بروزرسانی در دو سال گذشته، از فروشگاه خود حذف کرده است. الفتریو به این موضوع اشاره دارد که اپ Pocket God با وجود اینکه از سال 2015 آپدیت نشده، هنوز در اپ استور برای دانلود موجود است.

در کنار این دو نفر، توسعه‌دهندگان دیگری هم به حذف بازی‌ها و اپ‌های قدیمی از اپ استور اشاره کرده‌اند که البته با دستورالعمل اپل برای بهبود اپ استور مطابقت دارد. اپل گفته با یک فرایند مداوم، برنامه‌ها را مجددا ارزیابی می‌کند و اپ‌هایی که طبق برنامه عمل نمی‌کنند، دستورالعمل‌های بررسی فعلی را دنبال نمی‌کنند و یا قدیمی هستند را از اپ استور حذف می‌کند.

البته اپل در این زمینه تنها نیست و گوگل هم چند وقت پیش اعلام کرد که برنامه‌های قدیمی را دور از دسترس کاربران قرار می‌دهد، هرچند آن‌ها را حذف نمی‌کند. توسعه‌دهندگان اندرویدی تا 1 نوامبر 2022 فرصت دارند تا برنامه‌شان را آپدیت کنند. البته اگر در این مدت قادر به بروزرسانی اپ خود نباشند، می‌توانند درخواست یک فرصت شش ماهه کنند.

اگرچه چنین رویکردی می‌تواند عملکرد مناسب اپ یا بازی در نسخه‌های جدید اندروید و iOS را تضمین کند و هرگونه خطر امنیتی احتمالی را برطرف کند، اما توسعه‌دهندگان مستقل احتمالا آسیب شدیدی از این استراتژی خواهند خورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • noisymind
    noisymind | ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

    خب توسعه دهنده ای که 2 سال هست برنامش رو به روز نکرده همون بهتر که برنامش حذف بشه!

مطالب پیشنهادی