ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پاسخ مدیر طراحی ب ام و به انتقادها: برخی خودروها باید رادیکال و غیر منطقی باشند

کمپانی ب‌ ام‌ و در حال پوست‌اندازی بوده و محصولات جدید خود را با طراحی رادیکال و بسیار متفاوت از قبل عرضه می کند. افزایش ابعاد جلوپنجره و دو تکه شدن چراغ‌های اصلی دو تغییر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

کمپانی ب‌ ام‌ و در حال پوست‌اندازی بوده و محصولات جدید خود را با طراحی رادیکال و بسیار متفاوت از قبل عرضه می کند. افزایش ابعاد جلوپنجره و دو تکه شدن چراغ‌های اصلی دو تغییر اصلی در زبان طراحی این شرکت آلمانی است. فیس‌لیفت شاسی بلند X7 و نسل جدید سدان سری ۷ مدل‌هایی هستند که بر مبنای این زبان طراحی خلق شده‌اند. چنانچه نگاهی به سایت‌های خبری خارجی و همچنین پیج‌های وابسته به کمپانی ب ام و داشته باشید، خواهید دید که شمار زیادی از کاربران به انتقاد از این سبک پرداخته‌اند. با وجود این مدیر طراحی ب ام و از سبک جدید دفاع کرده و به نوعی آن را شایسته تحسین دانسته است!

باز هم دفاع مدیر طراحی ب ام و از سبک طراحی جدید کمپانی

آنطور که آقای دوماگوی دوکج (Domagoj Dukec) در مصاحبه اخیر خود با مجله ماشین انگلستان گفته، دو سوم از مشتریان کمپانی خواهان خودرویی با طراحی باوقار و هماهنگ هستند. به همین جهت است که خودروهای پرفروشی مثل سری ۳ و سری ۵ با طراحی محتاطانه و قابل قبول‌تری تولید می شوند. ناگفته نماند تصاویر جاسوسی نشان می‌دهند که فیس لیفت سری ۳ و نسل بعدی سری ۵ با تغییراتی کم وارد بازار خواهند شد.

باز هم دفاع مدیر طراحی ب ام و از سبک طراحی جدید کمپانی

آقای دوکج در ادامه صحبت‌های خود به یک سوم باقیمانده مشتریان اشاره کرده و گفته این دسته به دنبال تمایز و شاخص بودن هستند. از این رو سری ۴ و نسل جدید سری ۷ طراحی رادیکالی و متمایز دارند تا آن دسته نیز انتخابی از بین محصولات ب ام و داشته باشند. آقای دوکج در این باره گفته در گذشته سری ۴ در واقع همان سری ۳ بود با طراحی و خصوصیاتی اسپرت‌تر، حال آنکه مشتریان این دو مدل کاملا متفاوت هستند.

از دید وی مشتریان سری ۴ خودرویی با طراحی غیرعادی را بیشتر می‌پسندند و دوست دارند برای ابراز احساسات درونی و تمایز مبالغ بیشتری را پرداخت کنند.

باز هم دفاع مدیر طراحی ب ام و از سبک طراحی جدید کمپانی

مدیر طراحی گروه ب ام و یعنی آقای آدرین ون هویدونک نیز نظرات مشابهی با دوماگوی دوکج دارد. او در این رابطه اظهار کرده:

«من معتقد نیستم که طراحی خوب باید رادیکال باشد، اما فکر می‌کنم که مفهوم زیبایی می‌تواند رادیکال باشد. این مسئله به مشتری مربوط می‌شود و اگر گروهی از مشتریان به دنبال خودرویی با طراحی زیبا و سیال در زمان باشند، ما حتما این کار را انجام خواهیم داد. اما در این بین مشتریانی هم هستند که چیزی مثل X6 را - که قطعا مدلی رادیکال است - می‌پسندند.

این خودرو طوری است که یا آن را خیلی دوست دارید و یا از آن متنفرید. چنین سبکی برای سری ۳ و سری ۵ جواب نمی دهد چون که میزان فروش آنها بسیار بیشتر است. با این حساب روشن است که نمی‌توان یک راهکار ثابت را در پیش گرفت.»

باز هم دفاع مدیر طراحی ب ام و از سبک طراحی جدید کمپانی

در هر حال خوب یا بد، اعداد و ارقام هیچ وقت دروغ نمی گویند. با تحویل ۲,۲۱۳,۷۹۵ خودرو در سال گذشته و رشد ۹.۱ درصدی، ب ام و از نظر فروش بهترین رکورد را در تاریخ خود ثبت کرده است. این رکورد در حالی حاصل شده که تمامی خودروسازان با مشکل کمبود تراشه و تبعات ناشی از ویروس کرونا دست به گریبان هستند.

بد نیست بدانید ب ام و پرفروش ترین برند لوکس جهان محسوب می‌شود. برای مقایسه باید گفت مرسدس بنز در سال ۲۰۲۱ موفق به فروش ۲,۰۹۳,۴۷۶ خودرو شده و آئودی توانسته رکورد ۱,۶۸۰,۵۱۲ را ثبت کند. بنابراین می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که ب ام و می‌داند چطور دل مشتریان را به دست آورد. شاید هم اگر این شرکت به طراحی رادیکال رو نمی‌آورد، رکورد بهتری را ثبت می‌کرد و آمار فروش آن بیش از پیش بهبود یافت، کسی چه می‌داند؟!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی