ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کرونا
علمی

FDA صدور مجوز واکسن کرونا برای کودکان زیر 5 سال را به تاخیر می‌اندازد

سازمان غذا و دارو ایالات متحده (FDA) در نظر دارد مطالعات روی واکسن کرونا برای کودکان زیر پنج سال را تا زمان تکمیل داده‌های واکسن‌های «Pfizer» و «BioNTech» به تاخیر بیندازد. این مسئله صدور مجوز ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

سازمان غذا و دارو ایالات متحده (FDA) در نظر دارد مطالعات روی واکسن کرونا برای کودکان زیر پنج سال را تا زمان تکمیل داده‌های واکسن‌های «Pfizer» و «BioNTech» به تاخیر بیندازد. این مسئله صدور مجوز واکسن برای این گروه سنی را از ماه می تا ژوئن به تاخیر می‌اندازد و تبدیل به کابوسی برای والدین نگران شده است.

«آنتونی فائوچی» کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی به «CNN» گفت: « FDA صدور مجوز را تا تابستان به تاخیر می‌اندازد. این تاخیر به منظور جلوگیری از سردرگمی در مورد واکسن‌ها است. اما نباید نگران باشیم. این کار تنها برای اطمینان از نتایج آزمایش‌ها انجام می‌شود و امور سیاسی نقشی در آن ندارند.»

اواخر ماه گذشته، شرکت «مدرنا» نتایج یک کارآزمایی بالینی را اعلام کرد که نشان می‌دهد دو دوز واکسن مدرنا برای کودکان 6 ماه تا زیر 6 سال بی‌خطر است. آن‌ها ادعا کردند این واکسن برای بازه سنی مذکور پاسخ‌های آنتی‌بادی مشابه بزرگسالان دارد. اگرچه اثربخشی واکسن مدرنا در برابر گونه «امیکرون» نسبتا کم است – 37% تا 44% - اما برای ایجاد محافظت در برابر گونه‌های دیگر – به خصوص ویروس مادر که از ووهان چین آمده است – بسیار کارآمد است. به ترتیب، شرکت مدرنا از سازمان غذا و دارو درخواست مجوز کرد تا گروه سنی مذکور دو دوز واکسن دریافت کنند.

واکسن کرونا برای کودکان

پیش از این، شرکت‌های Pfizer و BioNTech در ماه دسامبر اعلام کردند که دو دوز از واکسن آن‌ها برای کودکان 2 تا 5 سال سطح آنتی‌بادی لازم را تولید نمی‌کند. همین امر سبب شد تا صدور واکسن کرونا تاکنون به تاخیر بیفتد. محققان این شرکت‌ها اکنون درحال مطالعه دوز سوم هستند تا میزان اثربخشی واکسن کرونا برای کودکان را بررسی کنند.

درحال حاضر والدین منتظر هستند که سازمان غذا و دارو ایالات متحده مجوز تائیدیه دو دوز واکسن مدرنا و یا سه دوز واکسن فایزر را برای کودکان زیر شش سال صادر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی