ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کانسپت برقی استار لینکلن
اخبار خودرو

ستاره برقی لینکلن با سه حالت رویایی معرفی شد؛ تجربه صبح ساحلی و خنکای عصرگاهی پشت فرمان

کانسپت برقی استار لینکلن به تازگی رونمایی شده است. لینکلن به عنوان برند لوکس فورد، وعده داده که تا سال 2026، چهار خودروی برقی جدید را به جهان معرفی خواهد کرد و ظاهرا کانسپت جدید، ...

دلارام شرف الدین
نوشته شده توسط دلارام شرف الدین | ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

کانسپت برقی استار لینکلن به تازگی رونمایی شده است. لینکلن به عنوان برند لوکس فورد، وعده داده که تا سال 2026، چهار خودروی برقی جدید را به جهان معرفی خواهد کرد و ظاهرا کانسپت جدید، به زبان طراحی آینده خودروهای الکتریکی شرکت اشاره دارد، همچنین سه حالت زندگی رویایی، صبح ساحلی (Costal Morning)، سرزندگی ذهنی (Mindful Vitality) و خنکای عصرگاهی (Evening Chill) برا این خودرو تعریف شده است که بنا به حس و حال راننده، قابل انتخاب است.

کانسپت Star با درب‌های کالسکه‌ای، صندوق جلوی کشویی، نمای شیک و آئرودینامیکی، بیشتر شبیه یکی از محصولات فارادی فیوچر است تا فورد!

مدل مفهومی استار لینکلن با هدف گرفتن نخبگان ثروتمند ساکن کلان‌شهرهای پرآشوب طراحی شده است.

کانسپت برقی استار لینکلن
کانسپ خودروی برقی استار لینکلن

لینکلن مدعی است که کانسپت جدید، از طراحی، نورپردازی، نمایش، رایحه و موسیقی برای ایجاد یک تجربه بی‌نظیر و همه‌جانبه برای سرنشینان استفاده خواهد کرد.

برای رسیدن به این هدف، سه حالت مختلف برای رانندگی انتخاب شده است که با ترکیب نمایش‌های دیجیتالی، نورپردازی و رایحه‌های متفاوت، ذهن و خیالی آسوده را برای مسافران رقم می‌زنند.  

کانسپت برقی استار لینکلن
فضای درون کابین استار

صبح ساحلی (Costal Morning)، سرزندگی ذهنی (Mindful Vitality) و خنکای عصر (Evening Chill) سه حالت مختلف رانندگی در کانسپت برقی استار لینکلن هستند.

بوی دریا، صدای اقیانوس و درخشش ملایم و گرم خورشید مختص به حالت «صبح ساحلی» هستند که قدم زدن صبحگاهی در ساحل را در ذهن سرنشینان تداعی می‌کند.

لینکلن

رایحه گل، موسیقی شاد و نور ملایم جزو خصوصیات حالت «سرزندگی ذهنی» هستند که برای انرژی بخشی به راننده و مسافران انتخاب شده‌اند.

در نهایت حالت «خنکای عصر» با موسیقی آرام شبانه، بوی عصر اورگرین و پخش ویدئو از آسمان شب، جلوه بی‌نظیر غروب خورشید را بازتاب می‌کند.

کانسپت برقی استار لینکلن
درون کابین لینکلن استار

ناگفته نماند که کانسپت استار در حد یک طراحی مفهومی بوده و لینکلن تاکنون حرفی از مشخصات پیشرانه، باتری، شعاع پیمایش یا فرایند شارژ خودرو نزده است. احتمال می‌رود این برند لوکس برای ساخت خودروهای برقی آینده، از کمپانی مادر (فورد) کمک بگیرد.

لینکلن کانسپت

ناگفته نماند که لینکلن از مدت‌ها پیش به فکر برقی سازی مجموعه محصولات خود بوده است. این کمپانی قصد داشت با همکاری استارت آپ معروف ریویان (Rivian) یک خودروی شاسی‌بلند برقی را تولید کند، ولی اپیدمی کرونا برنامه‌های این شرکت را نقش بر آب کرد.

لینکلن

بعدها لینکلن تصمیم گرفت تا سال 2026 حداقل پنج خودروی برقی را به بازار معرفی کرده و آن‌ها را جایگزین مدل‌هایی همچون کورس‌ایر، ناتیلوس، اوییتور و نویگیتور کند. به نظر می‌رسد این کمپانی بالاخره توانسته طبق برنامه‌ریزی‌های خود پیش رود.  

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی