ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوش مصنوعی
تکنولوژی

محققان می‌خواهند با هوش مصنوعی موفقیت استارتاپ‌ها را پیش‌بینی کنند

تحقیق در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای شرکت‌های بزرگ یک امر مهم و ضروری محسوب می‌شود. به همین منظور، در چند وقت گذشته محققان پروژه‌های زیادی مانند «سیستم پیش‌بینی موفقیت استارتاپ‌ها» را توسعه ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

تحقیق در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای شرکت‌های بزرگ یک امر مهم و ضروری محسوب می‌شود. به همین منظور، در چند وقت گذشته محققان پروژه‌های زیادی مانند «سیستم پیش‌بینی موفقیت استارتاپ‌ها» را توسعه داده یا آزمایش کرده‌اند.

پیش‌بینی موفقیت استارتاپ‌ها با هوش مصنوعی

استارتاپ Skopai که از هوش مصنوعی برای شناسایی شرکت‌ها بر اساس معیارهایی مانند فناوری، بازار و امور مالی استفاده می‌کند، اخیرا ادعا کرده که می‌تواند با استفاده از داده‌های در دسترس عموم، توانایی یک استارتاپ برای جذب سرمایه‌گذاران را پیش‌بینی کند. محققان این پژوهش توضیح می‌دهند که سیستم هوش مصنوعی آن‌ها با استفاده از داده‌های وب‌سایت استارتاپ، شبکه‌های اجتماعی و اسناد ثبت شرکت‌ها، می‌تواند وضعیت و موفقیت آن‌ها را در آینده پیش‌بینی کند.

سایر پروژه‌های هوش مصنوعی جدید

از سوی دیگر، دانشمندان در طول هفته‌ای که گذشت، آزمایش جالبی را انجام داده‌اند تا با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی کنند پلتفرم‌های «بازار محور» مانند «سرویس‌های تحویل غذا» زمانی که برای اهداف مختلفی بهینه می‌شوند، چگونه بر اقتصاد کلی تاثیرگذار خواهند بود.

در این پروژه، دانشمندان از محیط تحقیقاتی منبع باز AI Economist متعلق به شرکت «سیلزفورس» (Salesforce) استفاده می‌کنند که برای تشخیص نحوه تاثیر هوش مصنوعی بر اقتصاد ساخته شده است. همچنین، برخی از محققان AI Economist در پروژه جدید نیز حضور داشته‌اند.

محققان توضیح می‌دهند که هدف از انجام این کار، بررسی بازارهای دوطرفه مانند آمازون و اوبر بود که به دلیل افزایش تقاضا و عرضه از قدرت بازار بیشتری برخوردارند. آن‌ها با استفاده از شیوه یادگیری تقویتی (Reinforcement learning)، موفق به توسعه سیستمی شدند که تاثیر تعاملات بین پلتفرم و مشتریان را تشخیص می‌دهد.

هوش مصنوعی

هرچند نتیجه تحقیق آن موضوع حیرت انگیزی نیست، اما محققان بر این باورند که سیستم آن‌ها می‌تواند مبنایی برای یک کسب‌و‌کار یا سیاست‌گذار باشد که با استفاده از آن بتواند اقتصاد پلتفرم را تحت شرایط مخلتف تجزیه و تحلیل کند.

در حال حاضر برخی شرکت‌های سرمایه‌گذاری مانند EQT از الگوریتم‌ها برای اطلاع‌رسانی به سرمایه‌گذاران استفاده می‌کنند و انتظار می‌رود سهم هوش مصنوعی در تصمیم‌گیری‌ها افزایش یابد. طبق پیش‌بینی شرکت گارتنر، تا سال 2025 نزدیک به 75 درصد شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای تصمیم‌های سرمایه‌گذاری خود از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند که رشد چشمگیری را نسبت به سهم 5 درصدی کنونی نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی