ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توسعه تراشه M3 توسط اپل
تکنولوژی

بلومبرگ: اپل روی آی‌مک با تراشه M3 کار می‌کند و در سال 2023 عرضه می‌شود

در حالی که اپل به تازگی تمامی مدل‌های تراشه M1 را معرفی کرده و ما منتظر از راه رسیدن نخستین سری کامپیوترهای دارای تراشه M2 هستیم، ظاهرا کوپرتینویی‌ها یک قدم جلوتر رفته‌اند و از همین ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

در حالی که اپل به تازگی تمامی مدل‌های تراشه M1 را معرفی کرده و ما منتظر از راه رسیدن نخستین سری کامپیوترهای دارای تراشه M2 هستیم، ظاهرا کوپرتینویی‌ها یک قدم جلوتر رفته‌اند و از همین حالا مشغول کار روی آی‌مک با چیپ M3 هستند.

طبق گفته مارک گورمن از بلومبرگ، هم اکنون یک نسخه آی‌مک با تراشه M3 تحت توسعه قرار دارد اما همچنان مشخص نیست تراشه مذکور از چه فناوری یا فرایندی استفاده می‌کند، با این وجود انتشار خبر کار روی این چیپ به خودی خود جالب توجه است.

به گفته گورمن، اپل روی مدل‌های مختلف تراشه M2 کار می‌کند که عبارتند از یک تراشه M2 برای مک‌بوک ایر جدید به همراه مک بوک پرو پایه و مک مینی، تراشه M2 پرو و M2 مکس برای مک‌بوک‌ پروهای 14 و 16 اینچی و در نهایت تراشه M2 اولترا دوگانه برای مک پرو.

فیس آیدی در مک

اپل روی آی‌مک با تراشه M3 کار می‌کند

گفتنی است که تراشه M2 احتمالا تا خرداد عرضه شود زیرا طبق گفته‌های گورمن، اپل ممکن است در نظر داشته باشد چند مک جدید را طی ماه‌های آتی روانه بازار کند. علاوه بر این موارد گورمن در خصوص آی‌مک دارای تراشه M3 نوشته:

«شنیده‌ام که تراشه‌های M2 تنها مدل‌هایی نیستند که توسط اپل مورد آزمایش قرار می‌گیرند و اگر منتظر آی‌مک جدید هستید به گوش من رسیده نسخه‌ M3 از آن در حال ساخت است. با این حال بعید می‌دانم که این دستگاه تا پیش از اواخر سال آینده میلادی عرضه شود. همچنین برای آنهایی که منتظرند، هنوزم معتقدم که آی‌مک پرو در راه است اما به همین زودی منتظر آن نباشید.»

بنابر دیگر هم تا به امروز گزارش‌های زیادی درباره مک‌های مجهز به تراشه‌های M2 منتشر کرده‌اند، اما این احتمال وجود دارد که اپل برای نسل بعدی آی‌مک از این چیپ‌ها استفاده نکند و مستقیما به سراع تراشه M3 برود.

از آنجایی که در حال حاضر تنها آی‌مک 24 اینچی در بازار موجود است و ظاهرا اپل برنامه‌ای برای توسعه مدل بزرگتر ندارد، انتظار می‌رود تراشه M3 در همین مدل مورد استفاده قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی