ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کابل اپل
تکنولوژی

کالبدشکافی تاندربولت 4 پرو علت گران بودن کابل اپل را برملا کرد [تماشا کنید]

اپل اواخر سال گذشته در کنار «مک استودیو» و مانیتور «استودیو دیسپلی»، از کابل جدید «تاندربولت 4 پرو» با قابلیت انتقال 40 گیگابیت داده بر ثانیه و شارژ 100 وات نیز رونمایی کرد. این کابل ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

اپل اواخر سال گذشته در کنار «مک استودیو» و مانیتور «استودیو دیسپلی»، از کابل جدید «تاندربولت 4 پرو» با قابلیت انتقال 40 گیگابیت داده بر ثانیه و شارژ 100 وات نیز رونمایی کرد. این کابل برچسب قیمت 129 دلاری را به همراه دارد و حالا کانال یوتیوب ChargerLAB با ویدیو کالبدشکافی خود، دلایلی برای گران بودن این کابل ارائه کرده است.

ChargerLAB در ویدیوی خود از نسخه 1.8 متری کابل اپل استفاده کرده و تمام جزئیات و مشخصات آن را نشان می‌دهد. کابل اپل از نوعی طراحی بافته شده بهره می‌برد که مانع از گره خوردن آن می‌شود و به طور کلی دوام بالایی دارد. اگرچه این محصول با قطر 5 میلی‌متری ممکن است برای بسیاری از کاربران شبیه به یک کابل معمولی به نظر برسد، اما در داخل آن جزئیات جالبی وجود دارد.

مشخصات و اجزای داخلی کابل اپل

همانطور که در ویدیوی بالا می‌بینید، لوازم جانبی اپل یک کابل کواکسیال با 19 سیم داخلی است که توسط یک لایه ضد آب و گرد و غبار پوشش داده شده است. همچنین در زیر ساختار اصلی کابل، محافظ دیگری از مواد الاستومر ترموپلاستیک (TPE) با یک لایه فویل نازک به کار گرفته شده که ایمنی آن را افزایش می‌دهند.

در بین 19 سیم آن، 5 سیم مسی دارای روکش قلع وجود دارد که برای تامین برق از آن‌ها استفاده می‌شود. در این ویدیو توضیح داده شده که بیشتر سیم‌ها روکشی از جنس نقره و مس خالص دارند. همچنین 2 سیم سفید با پوشش پلاستیک در آن وجود دارد که برای انتقال داده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

داخل کانکتورهایی که توسط پلاستیک سخت و مشکی رنگ و روکش برنجی پوشیده شده‌اند، اجزای متعددی وجود دارد. یکی از قابل‌توجه‌ترین اجزای آن، تراشه اینتل است که اتصال تاندربولت را انجام می‌دهد و برای کاهش نوسان‌های احتمالی کاربرد دارد. هر کانکتور دارای 24 پین مختلف است که تمام آن‌ها روکش طلا دارند.

ChargerLAB به عنوان جمع‌بندی توضیح می‌دهد که کابل تاندربولت 4 پرو اپل با مواد درجه یک ساخته شده و یکی از بادوام‌ترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. همچنین نسخه دیگری از آن به طول 3 متر و قیمت 159 دلار نیز وجود دارد که البته هنوز وارد بازار نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی