ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیستم مقابله با سیارک‌های چین
علمی

چین با ساخت سیستمی برای مقابله با سیارک‌ها، می‌خواهد از زمین دفاع کند

چین در راستای برنامه‌های جدی خود برای تبدیل شدن به یک قدرت جهانی در حوزه فضا، می‌خواهد ظرف چند سال آینده سیستمی برای شناسایی و مقابله با سیارک‌هایی بسازد که به سمت زمین می‌آیند و ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

چین در راستای برنامه‌های جدی خود برای تبدیل شدن به یک قدرت جهانی در حوزه فضا، می‌خواهد ظرف چند سال آینده سیستمی برای شناسایی و مقابله با سیارک‌هایی بسازد که به سمت زمین می‌آیند و می‌توانند تهدیدی برای کره خاکی ما باشند.

به گزارش بلومبرگ، «وو یانهوا»، معاون رئیس سازمان فضایی چین در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که این کشور به دنبال روش‌هایی برای از بین بردن سیارک‌هایی می‌گردد که زمین را تهدید می‌کنند. چین برای آزمایش این سیستم، در سال 2025 یا 2026 فضاپیمایی را به سمت یک سیارک خواهد فرستاد تا درباره آن اطلاعات کسب کند و بعد مسیر فضاپیما را تغییر می‌دهد. فعلا جزئیاتی درباره چگونگی عملکرد سیستم مقابله با سیارک‌ها منتشر نشده است.

این کشور آسیایی در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای توسعه برنامه فضایی خود انجام داده است. وو یانهوا در ماه ژانویه امسال گفت پکن با روسیه قراردادی امضا کرده تا در ماه پایگاه بسازد. به‌علاوه، سال گذشته یک ماموریت چینی توانست نمونه‌ای از سطح ماه را به زمین برگرداند.

سیارکی در راه زمین

فعالیت‌های فضایی چین تنش با آمریکا را افزایش داده است

این فعالیت‌ها به افزایش تنش میان آمریکا و چین دامن زده است. پکن چند وقت پیش گفته بود که ماهواره‌های اسپیس ایکس به‌طرز خطرناکی به ایستگاه فضایی این کشور نزدیک شده‌اند. به دنبال این اتفاق، چین در یادداشتی به کمیته ناظر بر فعالیت‌های فضایی در سازمان ملل از اسپیس ایکس انتقاد کرد. چند هفته پیش هم پنتاگون اعلام کرد که چین و روسیه به آماده‌سازی تسلیحاتی ادامه داده‌اند که می‌توانند به ماهواره‌های آمریکا حمله کنند.

اداره ملی هوانوردی و فضای آمریکا موسوم به ناسا پیش‌تر سیارک‌هایی را که احتمالا در مسیر حرکت به سمت زمین قرار دارند، تحت نظارت داشت. سیستم این سازمان از چند تلسکوپ در هاوایی، شیلی و آفریقای جنوبی استفاده می‌کند و در سال جاری میلادی ارتقا یافت تا بتواند هر 24 ساعت یک بار اسکن کاملی از آسمان شب تهیه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • ابراهیم منصوری
    ابراهیم منصوری | ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

    چین عزیز خواهشا کره ی زمین به همراه داداشت روسیه به گند نکشین، نمیخواد ازش دفاع کنی!

  • حمید اصلانی
    حمید اصلانی | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

    دنیا رو نابود نکنن کافیه لعنت بر چین

  • Amirali Ramezani
    Amirali Ramezani | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

    اره راست میگه
    دلفین ها هم پرواز می‌کنند
    این چینی ها تا نسل بشریت رو منقرض نکنند دست بردار نیستند بعد به فکر دفاع از زمین باشند :)

مطالب پیشنهادی