ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تفاوت‌های میان آیفون 14 استاندارد و مدل‌های پرو اپل
تکنولوژی

بلومبرگ: تنها مدل‌های پرو آیفون 14 دوربین 48 مگاپیکسلی خواهند داشت

مارک گورمن، تحلیلگر نام آشنای بلومبرگ گزارشی در خصوص سری آیفون 14 کمپانی اپل مطرح منتشر کرده و در آن به مواردی چون ویژگی اتصال ماهواره‌ای و تفاوت‌های احتمالی مدل‌های مختلف سری آیفون 14 پرداخته ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

مارک گورمن، تحلیلگر نام آشنای بلومبرگ گزارشی در خصوص سری آیفون 14 کمپانی اپل مطرح منتشر کرده و در آن به مواردی چون ویژگی اتصال ماهواره‌ای و تفاوت‌های احتمالی مدل‌های مختلف سری آیفون 14 پرداخته که از جمله آن‌ها می‌توان به دوربین اشاره کرد.

طبق این گزارش، اپل در نظر دارد تفاوت‌های بیشتری میان مدل‌های پرو و غیر پرو در سری 14 ایجاد کند. به عنوان مثال دوربین عریض 48 مگاپیکسلی این شرکت به طور اختصاصی برای مدل‌های پرو استفاده خواهد شد و مدل‌های استاندارد مانند سری آیفون 13 دوربین‌های 12 مگاپیکسلی خود را حفظ خواهند کرد.

در ادامه نیز همانطور که دیگر تحلیلگر اپل یعنی مینگ چی کو خاطر نشان کرده بود، مدل‌های غیر پرو احتمالا به استفاده از تراشه A15 سال گذشته یا گونه‌ای از آن ادامه خواهند داد اما مدل‌های پرو از تراشه جدید A16 بهره‌مند خواهند شد. البته گورمن علاوه بر ایجاد تفاوت میان مدل‌های پرو و غیر پرو، کمبود جهانی تراشه را هم در این تصمیم اپل دخیل دانسته است.

تفاوت‌های میان آیفون 14 استاندارد و مدل‌های پرو اپل

سایر قابلیت‌های سری آیفون 14

با استناد به گفته‌های گورمن، او در انتظار عرضه آیفون 14 مکس است، مدلی که قرار است نمایشگر 6.7 اینچی را به مدل‌های غیر پرو از سری 14 بیاورد و حداقل 200 دلار ارزان‌تر از تنها مدل 6.7 اینچی کنونی در سری آیفون 13 خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به برخی شایعات پیشین دوباره تاکید کرد مدل‌های آیفون 14 احتمالا طراحی بسیار نزدیکی به سری‌های 13 و 12 دارند، علاوه بر این موارد شکل ناچ مدل‌های پرو نیز دستخوش تغییر خواهند شد که متشکل از یک حفره بیضی برای Face ID و حفره‌ای دایره‌ای برای دوربین خواهد بود.

گفتنی است که گورمن همچنان ادعا می‌کند اپل ویژگی اتصال ماهواره‌ای را روی آیفون پیاده‌سازی خواهد کرد و ظاهرا قصد داشته این قابلیت را روی آیفون 13 معرفی کند، اما برای امسال و سری آیفون 14 آماده می‌شود. شایعات دیگر نیز حاکی از آن هستند که قابلیت مذکور توسط کمپانی ماهواره‌ای Globalstar پشتیبانی خواهد شد و توافقات میان دو شرکت نهایی شده است.  

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی