ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هایپرلوپ
تکنولوژی

ایلان ماسک: بورینگ کمپانی در سال‌های آینده ساخت هایپرلوپ خود را آغاز می‌کند

ایلان ماسک اعلام کرده که شرکت حمل و نقل زیرزمینی او یعنی «بورینگ کمپانی» تلاش خواهد کرد تا در سال‌های آینده یک هایپرلوپ پرسرعت و عملیاتی بسازد. شرکت متعلق به ماسک، در طول چند سال ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

ایلان ماسک اعلام کرده که شرکت حمل و نقل زیرزمینی او یعنی «بورینگ کمپانی» تلاش خواهد کرد تا در سال‌های آینده یک هایپرلوپ پرسرعت و عملیاتی بسازد. شرکت متعلق به ماسک، در طول چند سال گذشته مشغول حفر تونل‌های زیرزمینی برای ارائه خدمات حمل و نقل درون شهری بوده است.

هایپرلوپ

ایلان ماسک در پاسخ به یکی از کاربران توییتر که لیست کشورهایی با بیشترین میزان ترافیک را اعلام کرده بود، نوشت:

«در سال‌های آینده، شرکت بورینگ تلاش خواهد کرد تا یک هایپرلوپ عملیاتی بسازد.

از نقطه نظر فیزیک، این سریع‌ترین راه ممکن برای رسیدن از یک مرکز شهر به شهر دیگری برای مسافت‌های کمتر از 3200 کیلومتر است. برای سفرهای طولانی‌تر استارشیپ سریع‌تر است.»

توییت ماسک در حالی منتشر شده که شرکت بورینگ اخیرا بودجه‌ای به ارزش 675 میلیون دلار دریافت کرده. او همچنین ادعا کرد که هایپرلوپ مانند سایر تونل‌های زیرزمینی، در برابر شرایط آب و هوایی سطحی مانند طوفان، با مشکلی مواجه نخواهد شد.

ارائه ایده هایپرلوپ در سال 2013 توسط ماسک

هایپرلوپ

سال 2013، ایلان ماسک اسنادی را منتشر کرد که در آن به ایده جدیدی (هایپرلوپ) برای جابجایی مسافران و محموله‌ها اشاره شده بود. در واقع، ماسک به نوعی وسیله شبیه به لوله اشاره داشت که می‌تواند با سرعتی نزدیک به 1200 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

با این حال، ماسک هرگز ساخت این پروژه را برعهده نگرفت و در واقع دیگران را تشویق کرد تا این طرح مفهومی را توسعه دهند. هرچند نزدیک به یک دهه، چندین شرکت و محقق به طور پیوسته روی هایپرلوپ کار می‌کنند، اما هنوز هیچ نمونه عملیاتی از این سیستم وجود ندارد.

ماسک شرکت بورینگ را در سال 2016 با این هدف تاسیس کرد که بتواند با حفر سریع و موثر شبکه‌های زیرزمینی و استفاده از خودروها و قطارهای پرسرعت در آن‌ها، مشکل ترافیک را برطرف کند. این شرکت از آن زمان تاکنون قراردادهایی را با شهرهای مختلف امضا کرده، اما هنوز هیچ استفاده‌ای از هایپرلوپ نکرده است.

کامل‌ترین پروژه این شرکت در «لاس وگاس» انجام شده که در آن از خودروهای تسلا برای جابجایی افراد در یک تونل تقریبا 2.7 کیلومتری استفاده می‌شود. سال گذشته نیز این شرکت تاییدیه اولیه برای گسترش این مسیر تا 46 کیلومتر و ایجاد 51 ایستگاه مختلف برای آن را دریافت کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی