ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فراخوان بزرگ فراری برای 2222 خودرو؛ نقص ترمز به دلیل نشت روغن

شرکت فراری برای گروه بزرگی از تولیدات خود در کشور چین فراخوان صادر کرد. این فراخوان شامل خانواده Type F142 و Type F142M می‌شود. به گفته کمپانی مشهور و پرطرفدر ایتالیایی در مدل‌های مشمول ممکن ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

شرکت فراری برای گروه بزرگی از تولیدات خود در کشور چین فراخوان صادر کرد. این فراخوان شامل خانواده Type F142 و Type F142M می‌شود. به گفته کمپانی مشهور و پرطرفدر ایتالیایی در مدل‌های مشمول ممکن است سیستم ترمز با اختلال مواجه شده و از قدرت توقف‌پذیری خودرو کاسته شود، این مشکل ظاهرا از نشت روغن ناشی می شود. این فراخوان در مجموع ۲۲۲۲ خودرو را در بر می‌گیرد و از تاریخ سی‌ام ماه می امسال اجرا خواهد شد.

فراخوان فراری

آنطور که در لیست تنظیم‌کنندگان و قانونگذاران بازار چین آمده، مدل‌هایی مثل ۴۵۸ ایتالیا، ۴۵۸ اسپشیاله، ۴۵۸ اسپشیاله A، ۴۵۸ اسپایدر، ۴۸۸ GTB و ۴۸۸ اسپایدر مشمول این فراخوان هستند.

بد نیست بدانید فراخوان صادر شده در چین در واقع بخشی از یک فراخوان جهانی است که قسمتی از آن سال قبل در آمریکا صدور شد. در آن فراخوان فراری باید ۹۹۸۵ دستگاه از خودروهای خود را به خاطر احتمال نشت روغن ترمز و در نتیجه از دست رفتن قدرت ترمزگیری تست و بازرسی کند. نکته جالب اینکه شرکت بوش به عنوان یکی از تامین‌کنندگان اصلی قطعات، فراری را در این فراخوان همراهی می‌کند.

فراخوان فراری

فراخوان بزرگ و چندجانبه فراری با درپوش محفظه روغن ترمز در ارتباط است. به دلیل ایجاد اختلال در عملکرد این درپوش ممکن است داخل محفظه خلا ایجاد شده و در نهایت سیالات به بیرون نشت کنند.

فراری در بیانیه مربوط به فراخوان خود گفته:

«امنیت و سلامتی مشتریان برای ما یک اولویت است. ما مطابق با چارچوب‌های سختگیرانه مربوط به ایمنی و امنیت عمل می‌کنیم تا نسبت به عملکرد درست سیستم‌ها و پروتکل‌ها در همه زمان‌ها اطمینان داشته باشیم.»

فراخوان فراری

انتظار می رود با توجه به حساسیت موضوع، فراری به جای تعمیر قطعات معیوب نسبت به تعویض آن اقدام کند. هرچند اشاره‌ای نشده، اما به احتمال فراوان این فراخوان هیچ هزینه‌ای برای مشتریان فراری نخواهد داشت.

شایان ذکر است همانگونه که در ابتدا اشاره کردیم خانواده Type F142 شامل سری 458 می‌شود. کد Type F142M هم سری 488 را در بر می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حامد حسینی
    حامد حسینی | ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

    خدایا اینا کجان ما کجایم.اونوقت ما هزاران کشته میدن ماشین هامون ..پلیس راهور هزاران اخطار ب شرکت خودرو سازی مثل کمربند قدیمی پراید میده ک پونزده سال طول کشید و اخطار پلیسو ب شخمشم نگرفت..چون حق داشت وقتی پلیس فقط اخطار میداد اما جلوگیری نمی‌کرد از تولیدات سایپا ..خو معلومه محل ندارن پونزده سال غیر استاندارد تولید کنن و ملتو بکشن و عین خیالشون نباشه..یا ماشین هامون داغون میشه خودمون می‌بریم نمایندگی ب زور و التماس و خواهش تحویل میگیره ک هزینه نصبشم خودت بدی بعد ک قطعه جز گارانتی ماشین هست میگه تحریمیم نیست برو چند ماه دیگه ..خو چند ماه پول دادم ماشین صفر خریدم ک سوار نشم یا باجونم بازی کنم آخه..بعد فراری رو نیگا فراخوان جهانی میده کاملا رایگان کل سیستم رو اونم بخاطر یک احتمال عوض کنه..درصورتی ک ماشین هایی ک میرن اونجا هیچ مشکلی در رابطه با ترمز ندارن.اما فراری حساسه روی امنیت و جون ملت واسه همین بخاطر یک احتمال ببین چیکا ک نمیکنه..اونوقت ما احتمال چیه نود درصد تولیدات ایران‌خودرو و سایپا داغون میشن هزاران کشته میدن بازم میگن تقصیر ما نیست..پ تقصیر فراری هستش نادان ها 😂 😂 😂

مطالب پیشنهادی