ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویروس کرونا
علمی

ثبت طولانی‌ترین زمان ابتلا به کووید-19؛ بیماری 505 روز به ویروس کرونا مبتلا بود

بر اساس یک گزارش جدید، بیماری در بریتانیا به مدت 505 روز یا بیش از 16 ماه پیش از مرگ خود، به ویروس کرونا مبتلا بوده است. به گفته محققان، این مورد طولانی‌ترین زمان ابتلا ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

بر اساس یک گزارش جدید، بیماری در بریتانیا به مدت 505 روز یا بیش از 16 ماه پیش از مرگ خود، به ویروس کرونا مبتلا بوده است. به گفته محققان، این مورد طولانی‌ترین زمان ابتلا شناخته شده به ویروس کرونا محسوب می‌شود و رکورد قبلی 335 روز را شکسته است.

به گزارش بی‌بی‌سی، این بیمار بریتانیایی که سیستم ایمنی ضعیف و همچنین چندین بیماری زمینه‌ای داشته، در اوایل سال 2020 به ویروس کرونا مبتلا شده و پس از آن، چندین بار به بیمارستان رفت و آمد داشته است. محققان و پزشکان بر اساس توالی ژنتیکی متوجه شدند که این فرد، چندین بار به کرونا مبتلا نشده و در واقع ابتلا اولیه او پیشرفت کرده است.

ویروس کرونا

دکتر «لوک بلاگدون اسنل»، محقق اصلی این پژوهش توضیح می‌دهد:

«چندین بار با نمونه‌گیری از گلو، آزمایش بیمار مثبت شد و هیچ آزمایش منفی برای او ثبت نشد. می‌توانیم بگوییم که این یک مورد ابتلا مداوم بوده است، زیرا مشخصه‌های ژنتیکی آن (اطلاعاتی که از توالی‌یابی ژنوم ویروس به دست آمده) در بیمار منحصر به فرد و ثابت بوده است.»

هرچند روند درمان بیمار با داروهای ضد ویروس آغاز شده بود، اما آن‌ها هیچ کمکی به او نکردند. به گزارش تایم، این فرد سال گذشته در بیمارستان درگذشت. پزشکان علت مرگ او را به طور دقیق فاش نکرده‌اند، اما توضیح داده‌اند که بیمار شرایط پزشکی دیگری نیز داشته است که باید مورد بررسی قرار بگیرند.

فرصتی برای بررسی جهش‌های ویروس کرونا

ویروس کرونا

محققان در پژوهش خود توضیح دادند هرچند موارد ابتلا طولانی‌مدت به کرونا بسیار نادر است، اما مطالعه آن‌ها می‌تواند بسیار مهم باشد، زیرا منجر به دستیابی به اطلاعات جدیدی درباره ظهور و کشف گونه‌های جدید می‌شود. زمانی که بیماری برای مدت طولانی به کرونا مبتلا شده باشد، ویروس فرصت‌های زیادی خواهد داشت تا برای فرار از آنتی‌بادی‌های سیستم ایمنی بدن، جهش داشته باشد.

در واقع محققان در مطالعه خود متوجه شده‌اند که در پنج مورد از 9 بیمار، گونه‌های نگران‌کننده ویروس کرونا از جمله «آلفا» و «بتا» حداقل یک جهش را ایجاد کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی