ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نیسان و تویوتا وارد متاورس می‌شوند

متاورس درچند وقت گذشته مورد توجه بسیاری از برندها و شرکت‌های بزرگ جهان بوده و حالا دو خودروساز مطرح یعنی نیسان و تویوتا می‌خواهند در آن فعالیت داشته باشند. این دو شرکت ژاپنی اعلام کرده‌اند ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

متاورس درچند وقت گذشته مورد توجه بسیاری از برندها و شرکت‌های بزرگ جهان بوده و حالا دو خودروساز مطرح یعنی نیسان و تویوتا می‌خواهند در آن فعالیت داشته باشند. این دو شرکت ژاپنی اعلام کرده‌اند که برای ارائه تجربیات مجازی جدیدی به کاربران خود، برگزاری رویدادهای دیجیتال و ایجاد دفاتر مجازی خدمات مشتری وارد این حوزه شده‌اند.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط نشریه ژاپنی Nikkei Asia، هر دو شرکت به دنبال نوآوری در متاورس هستند و قصد دارند با استفاده از فناوری‌های واقعیت مجازی، نمایشگاه‌های همه‌جانبه‌ای از خودروهای خود به مشتریان ارائه کنند. البته نیسان و تویوتا این قابلیت‌ها را به لطف همکاری با استارتاپ توسعه‌دهنده پلتفرم واقعیت مجازی VRChat انجام خواهند داد.

برنامه‌های نیسان و تویوتا برای متاورس

نیسان

اما دو غول خودروسازی جهان قصد دارند به چه صورت از متاورس استفاده کنند؟ نیسان با حضور در حوزه متاورس قصد دارد برای مشتریان خود اتاق‌های واقعیت مجازی جدیدی ایجاد کند. در مقابل، تویوتا روی محیط‌های کاری از راه دور و ایجاد دفاتری برای پرسنل خود تمرکز دارد تا بتوانند با استفاده از آواتارهای خود در آن‌ها درباره پیشرفت‌های فنی شرکت بحث کنند.

طبق این گزارش، هم اکنون نیز برخی جلسات کاری تویوتا به صورت حضوری برگزار نمی‌شود و کارمندان در متاورس با یکدیگر تعاملات کاری دارند. به گفته یکی از نمایندگان شرکت، این فرصت کاری جدید به دنبال مشکلات ناشی از ویروس کرونا ایجاد شده است.

با این وجود، هنوز مشخص نیست که این دو شرکت قصد دارند دفاتر جدید خود را در کدام محیط متاورس (مانند دیسنترالند) راه‌اندازی کنند.

در نهایت باید اشاره کرد که نیسان و تویوتا اولین برندها یا شرکت‌ها از بازار خودرو نیستند که برنامه‌های خود برای متاورس را اعلام می‌کنند. شرکت‌های دیگری مانند «فولکس واگن» و «مرسدس بنز» نیز اخیرا از حضور خود در متاورس خبر داده بودند. «برجیت هارپر»، مدیر بازاریابی بخش خودروهای مسافربری فولکس واگن در آن زمان توضیح داده بود که «جهان جدید» ارائه شده توسط متاورس «تاثیر بسیار خوبی روی مشتریان آن‌ها گذاشته» که با این وجود، فولکس واگن رویدادها و تجربیات جدیدی برای آن‌ها ارائه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی