ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پوکو F4 GT با اسنپدراگون 8 نسل یک و فناوری شارژ فوق سریع 120 واتی معرفی شد

پوکو همانطور که وعده داده بود، از جدیدترین گوشی هوشمندش از سری F رونمایی کرد. این گوشی هوشمند که پوکو F4 GT نام دارد، یک گوشی گیمینگ با مشخصات فنی قدرتمند، قیمت مناسب، سرعت شارژ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۵

پوکو همانطور که وعده داده بود، از جدیدترین گوشی هوشمندش از سری F رونمایی کرد. این گوشی هوشمند که پوکو F4 GT نام دارد، یک گوشی گیمینگ با مشخصات فنی قدرتمند، قیمت مناسب، سرعت شارژ فوق‌العاده بالا و چهار اسپیکر است.

پوکو در این گوشی هوشمند تمرکز ویژه‌ای روی عملکرد داشته و از تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک، قدرتمندترین چیپ کنونی کوالکام استفاده کرده است. این تراشه با لیتوگرافی 4 نانومتری توسعه پیدا کرده و از هسته قدرتمند و بزرگ Cortex-X2 بهره می‌برد. بنابراین پوکو F4 GT می‌تواند با بهترین پرچمدارهای اندرویدی بازار رقابت کند.

این گوشی هوشمند از فناوری LiquidCool 3.0 بهره می‌برد تا دمای آن را در کارهای سنگین هم پایین نگه دارد. این سیستم از دو محفظه بخار بهره می‌برد که ابعاد بزرگی دارند. ابعاد این محفظه‌ها در مجموع به 4860 میلی‌متر مربع می‌رسد که 170 درصد از پوکو F3 GT بزرگتر است. در حالت کلی با یک سیستم خنک‌کننده پیشرفته و پیچیده روبه‌رو هستیم.

مشخصات فنی پوکو F4 GT

تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک مورد استفاده در این گوشی موبایل پوکو از پردازشگر گرافیکی آدرنو 730 بهره می‌برد که تا 50 درصد سریع‌تر از نسل قبلی است، بنابراین گرمای بیشتری تولید می‌کند و نیاز به سیستم خنک‌کننده قدرتمندی دارد.

پوکو برای این محصولش از نمایشگر امولد 6.67 اینچی با رفرش ریت 120 هرتز استفاده کرده است. این پنل از نوع 10 بیت با 1 میلیارد رنگ است و کیفیت آن از سوی مرجع دیسپلی‌میت، +A اندازه‌گیری شده است. به گفته پوکو، این نمایشگر توانسته 15 رکورد برای خودش ثبت کند.

نرخ نمونه‌برداری لمسی این نمایشگر برابر 480 هرتز است که بالاتر از 360 هرتز پوکو F3 و هم اندازه پوکو F3 GT است. از آنجایی که با یک گوشی گیمینگ روبه‌رو هستیم، روی فریم آن تریگرهای پاپ‌آپ قرار دارد.

پوکو F4 GT از سریع‌ترین سرعت شارژ در میان گوشی‌های پوکو بهره می‌برد و سیستم هایپرشارژ 120 واتی دارد که باتری 4700 میلی‌آمپر ساعتی آن را در مدت 17 دقیقه از صفر تا 100 درصد شارژ می‌کند. پوکو برای دستیابی به این سرعت شارژ، از دو سلول باتری استفاده کرده است. همچنین در این گوشی با حالتی روبه‌رو هستیم که امکان شارژ دستگاه در هنگام بازی را فراهم می‌کند. این حالت اگرچه باعث شارژ دستگاه در مدت 27 دقیقه می‌شود، اما از تولید گرمای زیاد جلوگیری می‌کند.

پوکو برای این محصول از شارژر L شکل استفاده کرده تا در هنگام شارژ و بازی، کاربران راحت‌تر باشند. این گوشی هوشمند پوکو در کنار شبکه 5G، از وای فای 6E هم پشتیبانی می‌کند.

روی پنل پشتی پوکو F4 GT یک ماژول مستطیلی شکل وجود دارد که میزان سه سنسور دوربین به همراه نورپردازی RGB است که برای نوتیفیکیشن‌ها و یا وضعیت شارژ کاربرد دارد و می‌توان آن را از طریق رابط کاربری شخصی‌سازی کرد.

دوربین اصلی این گوشی هوشمند سونی IMX686، یک سنسور 64 مگاپیکسلی 1/1.73 اینچی با اندازه پیکسل 1.6 پیکسل در حالت ترکیب پیکسل است. دریچه دیافراگم این سنسور برابر f/1.9 است. سایر دوربین‌های این دستگاه را یک دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید و یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو تشکیل می‌دهند.

دوربین سلفی این گوشی هوشمند هم ساخت سونی، IMX596 و 20 مگاپیکسلی است که درون حفره درون نمایشگر قرار گرفته. در جدول زیر می‌توانید مشخصات کامل پوکو F4 GT را مشاهده کنید:

شیائومی 12 پرو
نمایشگر6.67 اینچی امولد با رفرش ریت 120 هرتز
تراشهاسنپدراگون 8 نسل یک
رم8/12 گیگابایت
حافظه داخلی128/256 گیگابایت
دوربین اصلی64 + 8 + 2 مگاپیکسل
دوربین سلفی20 مگاپیکسل
سیستم عاملاندروید 12
رابط کاربریMIUI 13
باتری 4700 میلی آمپر ساعت با سرعت شارژ 120 وات
سیستم بیومتریکسنسور اثر انگشت روی فریم

قیمت پوکو F4 GT

این گوشی هوشمند پوکو در دو نسخه با 8/12 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد که در هردو مدل با رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 روبه‌رو هستیم. فروش این دستگاه از دو روز دیگر آغاز می‌شود.

این نسخه‌های پوکو F4 GT در هفته اول فروش به ترتیب 499 و 599 یورو قیمت دارند و پس از این مدت، قیمت آن‌ها 100 یورو افزایش می‌یابد. کاربران می‌توانند این گوشی هوشمند را در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی و زرد سفارش دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی