ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مسن‌ترین فرد جهان در سن 119 سالگی درگذشت

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن، «کانه تاکانا» ژاپنی که از او به عنوان پیرترین فرد جهان یاد می‌شود، در سن 119 سالگی درگذشت. به گفته این وزارتخانه، تاناکا که 2 ژانویه ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن، «کانه تاکانا» ژاپنی که از او به عنوان پیرترین فرد جهان یاد می‌شود، در سن 119 سالگی درگذشت. به گفته این وزارتخانه، تاناکا که 2 ژانویه 1903 (11 دی 1281) به دنیا آمده بود، در 19 آوریل (30 فروردین) درگذشته است.

کتاب مرجع رکوردهای جهانی گینس به دنبال این خبر اعلام کرد که «رابرت یانگ» مشاور ارشد پیری‌شناسی، خبر درگذشت تاناکا را تایید کرده است. یانگ در سال 2019 باعث شده بود تا نام او به عنوان پیرترین انسان زنده جهان ثبت شود. رکوردهای جهانی گینس در توییتی درباره مرگ او نوشت:

«او در ژانویه 2019 با سن 116 سال و 28 روز به پیرترین فرد زنده جهان تبدیل شد. او همچنین دومین فرد مسن تاریخ است که نامش تاکنون به ثبت رسیده و تنها «ژان لوئیز کالمان» [فرانسوی] با 122 سال سن پیش از او قرار گرفته است.»

زندگی و پایان عمر پیرترین فرد جهان

پیرترین فرد جهان

کانه تاکانا که سال 1903 به دنیا آمده، در سن 19 سالگی با یک برنج‌فروش مغازه‌دار ازدواج کرد و تا 103 سالگی در فروشگاه خانوادگی خود مشغول به کار بود. او تاکنون دو بار از سرطان جان سالم به در برده و همچنین برخی رویدادهای تاریخی جهان مانند دو جنگ جهانی، دنیاگیری 1918 آنفلوانزای اسپانیایی و همچنین تا حدی ویروس کرونا را نیز پشت سرگذاشته بود.

با این حال، خانواده تاناکا اوایل این ماه در توییتر اعلام کرده بودند که او اخیرا به صورت مکرر بیمار بوده و به بیمارستان می‌رفته است.

طبق آمارهای سال 2020، از هر 1565 نفر در ژاپن یک نفر بالای 100 سال سن دارد که بیش از 88 درصد این افراد زن بوده‌اند. آمارهای دولتی منتشر شده در همان سال نیز نشان می‌دهد که نرخ امید به زندگی زنان ژاپنی در طول یک سال 87.54 درصد و در مردان 81.4 درصد بوده است.

به دنبال این خبر، رکوردهای جهانی گینس اعلام کرد که در حال بررسی پیدا کردن گزینه‌های صحیح برای عنوان «پیرترین فرد زنده جهان» است و در زمان مناسب جزئیات بیشتری را اعلام خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد زندی
    محمد زندی | ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

    این که پیرترین آدم جهان نیست ما یکی تو همسایگی مون ۱۲۵سالشه
    چرا الکی میگید پیرترین آدم جهان

مطالب پیشنهادی