ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ورود شیائوپنگ P5 به بازار اروپا؛ رقیب چینی تسلا در دانمارک، هلند، نروژ و سوئد

خودروسازان چینی سخت در تلاش هستند تا محصولات خود را در بازارهای بین‌المللی عرضه کنند. شیائوپنگ به عنوان یکی از این شرکت‌ها تصمیم گرفته وارد بازار کشورهایی چون دانمارک، هلند، نروژ و سوئد شود. این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

خودروسازان چینی سخت در تلاش هستند تا محصولات خود را در بازارهای بین‌المللی عرضه کنند. شیائوپنگ به عنوان یکی از این شرکت‌ها تصمیم گرفته وارد بازار کشورهایی چون دانمارک، هلند، نروژ و سوئد شود. این شرکت چینی قصد دارد با مدل الکتریکی P5 در کشورهای مذکور حضور داشته باشد. به همین جهت شیائوپنگ اخیرا مشخصات و لیست قیمت P5 برای عرضه در آن کشورها را منتشر کرده است.

خودروی چینی شیائوپنگ P5

در دانمارک خودروی چینی شیائوپنگ P5 با پرداخت ۳۹۰ هزار کرون قابل خرید خواهد بود. این رقم معادل تقریبا ۵۷ هزار دلار می‌شود. در هلند برای این خودرو قیمتی برابر با ۴۸ هزار یورو (معادل ۵۲ هزار دلار) تعیین شده است. نروژی‌ها هم در صورت علاقه به این سدان برقی چینی باید ۳۸۰ هزار کرون (معادل حدودا ۴۳ هزار دلار) برای آن کنار بگذارند. این خودرو در سوئد ۵۵۰ هزار کرون قیمت گذاری شده که معادله تقریبا ۵۸ هزار دلار می‌شود.

خودروی چینی شیائوپنگ P5

شیائوپنگ P5 چند وقتی است که در سرزمین مادری به فروش می‌رسد. این خودرو به پک باتری ۶۶ کیلووات ساعتی مجهز بوده و یک موتور الکتریکی با ۲۱۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور وظیفه تامین نیروی آن را بر عهده دارد. با اتکا به این قوای محرکه P5 قادر است در عرض ۷.۵ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. برد حرکتی آن هم مطابق با چرخه WLTP برابر با ۲۸۹ مایل یا ۴۶۵ کیلومتر است.

خودروی چینی شیائوپنگ P5

در حالت استاندارد شیائوپنگ P5 با نرخ ۱۱ کیلووات شارژ می‌شود. اما به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۷۰ کیلوواتی، این خودرو در صورت اتصال به یک پورت مناسب با سرعتی به مراتب بیشتر شارژ خواهد شد. برای مثال رسیدن میزان شارژ باتری آن از ۳۰ به ۸۰ درصد تنها ۳۶ دقیقه طول خواهد کشید. مثل هیوندای آیونیک ۵ و کیا EV6، شیائوپنگ P5 نیز از قابلیت شارژ یا تامین الکتریسیته لوازم برقی برخوردار است.

تمامی مدل‌های عرضه شده در اروپا به طور استاندارد به سیستم کمک راننده XPILlOT 2.5 مجهز خواهند بود. این سیستم به ۵ رادار میلیمتری، ۱۲ سنسور التراسونیک، 4 دوربین رانندگی و ۹ دوربین پایش اطراف مجهز است. سیستم مذکور خود دارای چند سامانه دیگر است که از مهمترین آنها باید به مواردی مثل کروز کنترل تطبیق‌پذیر، سیستم حفظ خودرو در بین خطوط و سامانه فعال تغییر خط اشاره کرد.

در داخل کابین شیائوپنگ P5 از یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی برای سیستم اینفوتینمنت بهره می‌برد. در پشت فرمان هم از یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده استفاده شده است.

پشتیبانی از آپدیت‌های نرم افزاری، سانروف پانورامیک مات شونده، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، شارژر بی‌سیم، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، سیستم پایش باد تایرها و سیستم پایین آمدن از سراشیبی برخی از امکانات خودروی چینی شیائوپنگ P5 هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی