ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آلفابت گوگل
کسب و کار

آلفابت در فصل اول 2022 به‌رغم افزایش درآمد، با کاهش 1 میلیارد دلاری سود مواجه شد

آلفابت به‌عنوان شرکت مادر گوگل پس از گزارش درآمد رکوردشکن 257 میلیارد دلاری در سال 2021، حالا در اولین فصل مالی سال 2022 اگرچه نسبت به بازه زمانی مشابه پارسال درآمد بیشتری کسب کرده، اما ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

آلفابت به‌عنوان شرکت مادر گوگل پس از گزارش درآمد رکوردشکن 257 میلیارد دلاری در سال 2021، حالا در اولین فصل مالی سال 2022 اگرچه نسبت به بازه زمانی مشابه پارسال درآمد بیشتری کسب کرده، اما افزایش هزینه‌ها باعث شده سود خالص این شرکت حدود 1 میلیارد دلار کمتر شود.

آلفابت در سه‌ماهه اول سال 2022 حدود 23 درصد بیشتر از بازه زمانی مشابه پارسال درآمد داشته و این رقم را به 68 میلیارد دلار رسانده است، با این حال، سود خالص آن‌ها از 17.9 میلیارد دلار به 16.4 میلیارد دلار رسیده است. این ارقام عملکردی ضعیف‌تر از پیش‌بینی تحلیل‌گران وال استریت را نشان می‌دهند که انتظار داشتند غول ماونتین ویو به ازای هر سهم 25.91 دلار درآمد عایدی داشته باشد، اما آلفابت حالا از عایدی 24.62 دلاری خبر داده است.

هزینه‌های تحقیق و توسعه در فصل اول 2022 نسبت به پارسال بیش از 1 میلیارد دلار افزایش یافته و از 7.4 میلیارد به 9.1 میلیارد دلار رسیده است. به‌علاوه، این شرکت در فصل اول 2021 از موجودی سهام تحت اختیار خود 4.8 میلیارد دلار سود کرده بود، اما امسال 1.07 میلیارد دلار زیان داده است.

آلفابت از عملکرد یوتیوب می‌گوید

یوتیوب

در مورد یوتیوب، درآمد تبلیغاتی این شرکت به 6.86 میلیارد دلار رسیده، اما نرخ رشد آن کندتر از نرخ رشد دو سال اول همه‌گیری کرونا بوده است. «سوندار پیچای»، مدیرعامل آلفابت می‌گوید سرمایه‌گذاری در بخش یوتیوب Shorts موفقیت‌آمیز بوده و بازدیدهای روزانه به 30 میلیارد یعنی چهار برابر سال قبل رسیده است.

درآمد بخش گوگل کلاود هم افزایش خوبی داشته و از 4 میلیارد دلار به 5.8 میلیارد دلار رسیده است. آلفابت معمولا آمار مشخصی از عملکرد فروش سخت‌افزارهای خود ارائه نمی‌کند و همه این محصولات را در دسته‌بندی Google other می‌گذارد که زیرمجموعه‌ای از دسته‌بندی سرویس‌های گوگل است. این دسته‌بندی در فصل اول 2022 با افزایش 400 میلیون دلاری موفق به کسب درآمد 6.8 میلیارد دلاری شده است.

بخش Other Bets شامل پروژه‌های آزمایشی از جمله رانندگی خودران با Waymo، سلامت با Verily و گوگل فیبر هم در مجموع 440 میلیون دلار درآمد داشته که نسبت بازه مشابه پارسال، از افزایش دو برابری خبر می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی