ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

پی‌پینگ رویداد «هندسه‌ خانه» را در روز جهانی طراحی برگزار می‌کند

رویداد «هندسه خانه» به مناسبت روز جهانی طراحی، پنجشنبه 8 اردیبهشت ماه به همت آکادمی پی‌پینگ و با حضور جمعی از سخنرانان مطرح این حوزه برگزار می‌شود. «هندسه خانه» اشاره به تاثیرات پاندمی و در ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۷:۵۵

رویداد «هندسه خانه» به مناسبت روز جهانی طراحی، پنجشنبه 8 اردیبهشت ماه به همت آکادمی پی‌پینگ و با حضور جمعی از سخنرانان مطرح این حوزه برگزار می‌شود. «هندسه خانه» اشاره به تاثیرات پاندمی و در خانه‌ماندن، بر نوع نگرش طراحان و این صنعت دارد.

روز جهانی طراحی که از سال 1995 جشن گرفته می‌شود، یادآور تاسیس شورای بین‌المللی دیزاین در 27 آوریل 1963 است. طراحان سراسر جهان این روز را جشن می‌گیرند و با برگزاری رویدادهای مختلف، به بررسی طراحی به عنوان ابزار و هنر نشسته و درک خود از مسائل را به اشتراک می‌گذارند.

«مریم گودرزی»، دبیر اجرایی رویداد و مدیر آکادمی پی‌پینگ، در خصوص عنوان «هندسه‌ خانه» گفت: «پیش از این، نگاه طراحان همواره با حضور در صحنه تعریف و نگرشی کل‌نگر همراه بود، اما اکنون با گذشت دو سال از پاندمی و رواج دورکاری در خانه، دریچه‌های نگاه متفاوتی به روی طراحان باز شده و نوع نگاه آن‌ها را به سمت جزئی‌نگری سوق داده است. رویداد «هندسه خانه» نیز با الهام گرفتن از این موضوع، بر آن است تا با حضور جمعی از متخصصین این حوزه، به بررسی تاثیرات این ‌اتفاق بر دنیای طراحی و هم‌چنین، رویکرد طراحان در مواجهه با اتفاقاتی از این دست در آینده را بررسی نماید.»

موضوع روز جهانی طراحی سال 2022 به انتخاب این شورا،"Suspended in Transition" تعیین شده است. آیکو-دی چرایی این نام‌گذاری را اینگونه توضیح داده است:

«روش های قدیمی دیگر برای هدف مناسب نیستند، این در حالی است که راه‌های جدید نیز هنوز خلق نشده‌اند. ما خودمان را در این فضای برزخ‌گونه می‌یابیم. همزمان اقدام نیز فوری به نظر می‌رسد. علیرغم اینکه «معلق» و «در حال گذار» بودن می‌تواند منجر به اضطراب گردد، زمینه‌ساز ظهور رشد نیز هست. حال سوال اینجاست که آیا معلق ماندن در دوران گذار، بهترین مکانی است که ما را در معرض فرصت‌های طراحی سازنده، قرار می‌دهد؟»

از جمله برنامه‌های این رویداد برگزاری دو پنل «معلق ماندن در دوران گذار» و «ریبرندینگ» است.

پی‌پینگ هندسه خانه

«ریبرندینگ» به معنای باز طراحی است؛ جایی که برندها دست به تغییر لوگو، شعار، چشم‌انداز، ماموریت، ارزش‌ها، نام، مخاطبان هدف یا بازار خود می‌زنند تا ضمن مرتبط ماندن، بتوانند مخاطبان جدیدی را جذب کرده و در میان رقبا برجسته شوند. در همین راستا، پنل دوم رویداد با حضور متخصصین این حوزه به چالش‌های این فرآیند، اهمیت، انواع، بهترین زمان و نحوه پیاده سازی آن خواهد پرداخت.

حضور در این رویداد برای علاقه‌مندان رایگان است که برای ثبت‌نام، کافی است به سایت رویداد مراجعه کنند.

ارتقای آگاهی و دانش در اکوسیستم نوآوری، مسئولیت اجتماعی پی پینگ در بخش آموزش است؛ از همین رو، آکادمی پی پینگ با با برگزاری رویدادهای آگاهی‌بخش، بزرگداشت مناسبت‌های جهانی را در دستور کار خود قرار داده است.

بزرگداشت روز آزادی نرم افزار 2021 با بیش از 600 شرکت کننده و 8 سخنران از چهار کشور جهان نیز در راستای مسئولیت اجتماعی مذکور است. شایان ذکر است که «کمپین من طراحم»، «آژانس دیزاین دیگرگون»، «دیزاین آکادمی»، «دیزاین استودیو»، «یوزر ایکس آکادمی»، «تهران IDF » و «آژانس دیزاین نوآوری کوالیا» به جمع حامیان این رویداد پیوسته‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی