ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وزیر ارتباطات
فناوری ایران

وزیر ارتباطات: با مصوبه جدید دولت پروژه توسعه فیبرنوری در کشور سرعت می‌گیرد

وزیر ارتباطات اعلام کرد دولت تصمیم گرفت تا بخشی از درآمد خود را صرف توسعه ارتباطات پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری کند. به گفته وی 8 درصد از حق‌السهمی که اپراتورها به دولت می‌پردازند به ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۱

وزیر ارتباطات اعلام کرد دولت تصمیم گرفت تا بخشی از درآمد خود را صرف توسعه ارتباطات پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری کند. به گفته وی 8 درصد از حق‌السهمی که اپراتورها به دولت می‌پردازند به اپراتورها بخشیده می‌شود تا در حوزه توسعه فیبر نوری مصرف شود.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت به مصوبه جدید در زمینه توسعه فیبر نوری اشاره کرده و گفت:

«دولت امروز تصویب کرد که 8 درصد از حق‌السهمی که اپراتور‌ها به دولت می‌پردازند، به‌ اپراتورها بازگشته تا در پروژه توسعه شبکه دسترسی اینترنت ثابت مبتنی بر فیبر نوری هزینه شود.»

او این مصوبه را آورده دولت برای اجرای طرح بزرگ ملی توسعه فیبر نوری در کشور دانسته و اظهار داشت: «با ابلاغ مصوبه جدید هیئت دولت، ظرف یک تا دو هفته آینده فراخوان عمومی داده شده و تقسیم کار ملی صورت خواهد گرفت تا پروژه توسعه ارتباطات پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری با سرعت بیشتری پیش برود.»

گفتنی است وزیر ارتباطات پیش از این اعلام کرده بود دولت تصمیم دارد پنج درصد از 28 درصد حق‌السهمی که اپراتور‌های تلفن همراه به دولت می‌پردازند و کل سه درصد حق‌السهم توسعه‌دهندگان اینترنت ثابت را به‌ عنوان آورده دولت در پروژه توسعه شبکه دسترسی اینترنت ثابت هزینه کند.

زارع‌پور بارها توسعه فیبر نوری را نسخه شفابخش ارتباطات کشور دانسته و ابراز امیدواری کرده است تا سال 1404 بتوانند از 20 میلیون پورت فیبر نوری بهره‌برداری کنند؛ هدفی که تاکنون تنها به صورت رسمی 500هزار پورت آن راه‌اندازی شده است. با این وجود و آنطور که در گزارش اخیر رگولاتوری آمده است، تعداد اشتراک فناوری فیبر نوری در کشور رشد قابل توجهی ندارد. این درحالی است که کاربران بسیاری خواهان این سرویس هستند اما از کارشکنی‌ها در ارائه فیبرنوری خبر می‌دهند.

وزیر ارتباطات در برنامه تلویزیونی روز دوشنبه 5 اردیبهشت ماه وعده داد با مصوبه آتی هیئت دولت و با پای کار آمدن اپراتورها جهت توسعه فیبر نوری در کشور، طی یک تا دو ماه آینده مردم بتوانند با وارد کردن کد پستی خود در سایت iranfttx.ir از زمان و وضعیت فیبرکشی در محله‌شان مطلع شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • vahid khatami
    vahid khatami | ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

    جناب وزیر محترم
    راه اندازی پورتهای ماکروفایبر امری قدیمی ، پر هزینه و در نهایت بی ثمر خواهد بود. بزرگوار اگر این موضوع در راستای گران شدن بهای اینترنتی که که در واقع وجچد ندارد میباشد که مختارید. اما به جای این اقدام بی ثمر میتوان کمی به فکر مردم بود که به خدا قسم لحظه شماری میکنم برای رسیدن اینترنت ماهواره‌ای. تمام زندگی بنده وابسته به اینترنت هست و خواهش میکنم به جای سخنان و هزینه و اعمال عجیب نظیر دولت قبل کمی به فکر کیفیت و سرعت اینترنت باشبد. در گزارش حقوق بشر ماه قبل سرعت پایین و کیفیت نامطلوب سرعت و دسترسی اینترنت یکی از مواردی که منجر به نقض کنوانسیون دسترسی حق آزاد به اینترنت که کشور ما آن را امضا نموده، این مورد بود که در نهایت به حجم تحریمها افزود. خواهش میکنم از مسئولان بالا رده نظام نسبت به تصمیمات هیجانی و عواقب وزرا و وزارتخانه های مربوطه کمی نظارت بیشتر نمایند

  • باقر احمدی
    باقر احمدی | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

    غیر از خودتون نمی خواید
    مردم خیلی هم می خوان
    مودم ADSL2 خوب حدود ۶۰۰ تومن هست بعد مودم فیبر معمولی ۸۰۰ تومن کسی هم دلش نمی سوزه واسه ۲۰۰ تومن
    دیگه از سرعت لاک‌پشتی حداقل راحت میشیم

مطالب پیشنهادی